Hoi mama's, Ik hoop dat alles goed met iedereen gaat! Ik zou graag iets willen vragen over kolven (op het werk). Ik werk 24 uur per week en wil na mijn verlof gaan kolven op kantoor. Nou vraag ik me af hoe vaak ik zou moeten gaan kolven tijdens werktijd..? 1, 2 x per dag? Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ik wil graag zo lang mogelijk borstvoeding blijven geven (zowel live als kolven), maar wat is jullie ervaring met lang (meer dan 9 mnd) kolven (op het werk)? Ben benieuwd... Liefs, OemDjabir / Frederique
Ik ben begonnen met 2x kolven op een werkdag en dan nog een half uur eerder weg om thuis te voeden. Daarna 2x kolven (1x in de ochtend en in de middagpauze) daarna 1x (in de middagpauze). Ook na de 9 maanden mocht ik wel gewoon doorkolven van mijn baas. Ben toch echter al snel 1x per dag gaan kolven. Nu kolf ik een paar maanden niet meer op mijn werk. Ik werk 1 dag per week en dat gaat prima. Mijn zoontje krijgt nu koemelk op het kdv. Wat goed dat je nu al bedacht hebt dat je langer dan 9 maanden bv wilt geven ! Dat had ik toen ik zwanger was echt niet bedacht. Laat staan dat ik gedacht had dat ik nu nog zou voeden