Hey mamas, Ik heb een vraagje. Onze dochter slaapt al door sinds ze 6 weken is.maar sommige nachten geraakt ze minder goed in slaap,zoals gisteren werd ze toch nog wakker rond middernacht. Als er genoeg tijd sinds de vorige voeding tussenzat,gaf ik haar altijd de borst.soms dronk ze dan ook,soms sabbelde ze meer.. Maar in ieder geval ik kreeg ze zo altijd terug rustig en in slaap. Ik ben nu aan het omschakelen op flesjes en stel me nu de vraag hoe je nu troost zoals in bovenstaand geval. Elke keer een fles maken lijkt me veel te veel en onnodig maar haar nieg rustig krijgen zie ik ook niet zitten.ze wil geen tut dus dat kan ik ook niet gebruiken... Groetjes
Hoi! Ik geef borstvoeding maar ga haar niet elke keer aanleggen in de avond en nacht als ze getroost moet worden.. Dan kan ik haar aan me borst vastplakken zeg maar Onze meid heeft last van krampjes.. Dus heb voor haar infacol gekocht en een speen.. Nou die speen is echt DE uitvinding van de eeuw!! Wilde eerst geen speen maar ben echt zo blij dat ik het wel heb gedaan. Misschien een idee voor jou? Of heeft ze die al? Succes meis!
ik troost mn zoontje in feite nooit met de borst....tenminste als hij geen honger heeft...hij wilt eigenlijk altijd gewoon in mn armen getroost worden...of een speentje...(die ie vervolgens weer uitspuugd als ie bedaard of genoeg getroost is)... maarja ik kan me voorstellen dat sommige kindjes wel echt behoefte hebben aan borsttroost...tja ik dnek dat je daar vrij wienig aan kan doen... want als mn kindje pijn heeft ofzo...en hij echt ontroostbaar is, bied ik zeker wel de borst....ookal heeft ie krampjes...en zal het een vicieuze cirkel zijn...tja dan maar troost voor heel even.. maar dit komt echt zelden voor...wiegen, kusjes, stevig vasthouden, speentje is altijd genoeg
Ik troost meestal ook niet met de borst, wat hier 's nachts helpt als ze wakker is en het geen drinktijd is: oppakken zodat ze huid-huid contact voelt en zachtjes een liedje voor haar zingen. Meestal sukkelt ze dan weer in slaap. En als dat niet helpt leg ik haar aan. Als je over bent op fv kun je dan misschien wat water geven. Irem heeft overigens geen speentje, ze wilde en wil hem niet.
Knuffelen, wiegen, rondlopen, zingen/neurieën, sussende geluidjes maken, lieve woordjes zeggen, bolleke aaien, wangetjes aaien, rechtop tegen je aan (buik baby tegen borst) en dan over rug aaien/wrijven. En ik doe/deed vast nog meer. Maar goed. Met 3 maanden kregen beiden nog BV en als ik daarmee kon troosten dan deed ik dat. M was erg van de troostborst, T niet tot nauwelijks.
M kreeg trouwens ook een speen en daar is ze ook uit zichzelf mee gestopt rond 8 maanden. Wij gaven m wel heel erg consequent alleen als ze 'moest' slapen. T vindt spenen vies.
Zoals ik in men berichtje schreef wil ze geen tut of speen,dus dat is geen optie. Probleem is dat ik vaak niet weet of ze al dan niet honger heeft...kheb niet het gevoel dat men borst dienst als troost maar dat ze terug wakker wordt of slecht inslaapt door honger...
Haha die van mij is ook niet te troosten met een tut en een speen wil ze helemaal niet! Als jij denkt dat ze wakker is door honger of het gewoon niet zeker weet zou je best een klein flesje kunnen aanbieden, dus niet een hele maar een beetje. Als ze deze niet drinkt is het duidelijk en dan is het denk ik gewoon rechtop tegen je aan en in het donker wat heen en weer lopen een slaapliedje en weer naar bed. Drinkt ze wel dan had ze dus echt een beetje trek nog en zal ze weer rustig worden. Het flesje kan je ook geven met wat meer water dan voeding.
Gewoon aanleggen. Dat kun je ook als je kind verder geflest wordt gewoon blijven doen als troost. Voordeel is dat je kind via de druppels die het nog drinkt dat nog lekker antistoffen binnen krijgt. Borst is veel meer dan alleen maar melk drinken. Veel kinderen hebben gewoon ook mamahonger of huidhonger. En dan is gewoon aanleggen het handigste. Zeker omdat je kind nog zo jong is.
mss kan je net voordta ze mss wakker gaat wordne, zoals je schrijft, rond middenacht...alvast bij dr bedje stiekem staan...en als je merkt dat ze bijna wilt wakker worden, zo lekker tussen dr oogjes op dr voorhoofd wrijven.....helpt hier als een tierelier....vind ie zo lekker kietelen dat ie ervan in slaap valt... wie weet wordt ze wakker maar TE wakker, waardoor ze hulp nodig heeft weer in slaap te komen...OF ze heeft gewoon nog een avond/nachtvoeding nodig.....mss wat water idd...lauw ofzo
Ik heb ontdekt dat mijn zoon juist boos wordt als ik hem probeer te troosten met de borst.. Dan heeft ie dus geen honger. Hier helpt het goed als ik hem in mijn armen neem in bed, lekker tegen me aan. Hij drukt dan z'n koppie tegen me aan en 'verstopt' zich zo een beetje. Ook helpt aaien over z'n hoofdje goed en dan idd boven zijn neusje, tussen de oogjes.
Als je denkt dat het honger is zou ik zeker een flesje aanbieden. Je gaat het gauw genoeg herkennen. Harde korte huilstootjes die niet ophouden is honger! Je hoeft dan heus niet ieder uur een flesje te maken want daarna weet je wat gemakkelijker dat het waarschijnlijk geen honger is... Persoonlijk zou ik een kindje van zes weken geen water geven je kan het nog niet echt overvoeden en als ze 's nacht honger heeft zou ik haar zeker wat aanbieden. Als je zeker weet dat het troost moet zijn kan je alle tips van Salapio proberen...
Ik zou hier écht niet geweten hebben wat doen zonder borst... Als ik geen BV meer had willen geven, zou ik toch blijven aanleggen zijn, denk ik. Als dat dan nog had geholpen.
Jep hier ook lang leve de borst.... Wij hebben een tandjesnacht achter de rug en ik heb voorlopig weer genoeg productie!?!?
Ik geef nog steeds troostborst als niks anders helpt en vaak is dat het geval. Spenen, tutten etc, daar is mijn mannetje niet van.
Eva wilde in het begin ook geen speen maar je hebt verschillende,Difrax(borstspeen)wilde ze niet....met mama erop wel van bibi....en met ring eraan spuugd ze ook uit,waarom? nu zoekt ze steeds meer dr duimpje.. als dat ook niet de optie is dan kun je dr in je armen rustig maken door(in de houding van kop kond rond op je armen)en dan dr armpjes vast houden en lekker wiegen en zingen(op de babymassage geleerd)... succes!