Hoe vaak kolfden jullie op een dag van 8 uur ? Mijn kindje drinkt nu nog zeker 8 a 10 keer op een dag en ga vlg week weer werken vandaar mijn vraag. Bedankt alvast.
Ik ging om de 3 a 4 uur kolven, mijn zoon drink meestal rond 7 uur dus dan kolfde ik rond 11 uur op mijn werk.
Hier ook à 3-4 uur, dus 2 of 3x per werkdag, laatste live voeding rond 6.45 en dan rond 18.00 weer live verder. 3x vind ik wel een aanslag op mijn tijd hoor: 19 verdiepingen naar beneden, sleutel halen, in de bezemkast alles aansluiten, kolven, afspoelen, sleutel terugbrengen en weer 19 verdiepingen omhoog - je bent zo een halfuur van je plekje.
Bezemkast . Belachelijk, niet dat ik straks zoveel beter zit maar goed. Dus 3 keer kolven per dag is dus niet gek?
Je moet zo rekenen dat je kolft wanneer je anders je zoontje zou voeden. Meestal komt dat neer op om de 3 a 4 uur kolven. Hier is de laatste live voeding rond 6/7 uur, dan twee keer op de creche melk uit de fles en om 17.30/18.00 weer live. Ik kolf dan dus ook twee keer op het werk.
Je hoeft absoluut niet op je voedtijden te kolven. Wat ik deed: - mijn zoontje kwam om een voeding van 5 uur - voordat ik naar mijn werk ging (rond 8 uur) kolfde ik leeg - 2x onder werktijd kolven. Op kantoordagen om 11 uur en om 15 uur, op cursusdagen in de lunchpauze en na afloop (tussen 16 en 17 uur) Thuis direct mijn zoontje voeden (rond 18:00 uur)
Ik kolf nu 3x per dag. En 's ochtends voor ik naar het werk ga kolf ik leeg. Ben anders bang dat mijn productie te snel instort (houdt zeker niet over...) Wil langzaamaan terug naar 2x per dag kolven. Ben met 3x kolven totaal bijna 1,5 uur bezig.
Ik begon met twee keer kolven op mijn werk en zit nu op een keer (al heeft de kleine vandaag een regeldag gehad en moet ik even kijken hoe we woensdag zitten (dan is mijn eerste werkdag deze week) hoevaak ik moet kolven.
t is niet letterlijk een bezemkast hoor, maar t scheelt niet veel... hooguit 2x2 meter, naast t herentoilet, geen ramen, frisse lucht of warm water en de schoonmakers weten geloof ik ook niet dat die ruimte bestaat, maar ach er zijn twee stoelen met tafels en wat tijsdchriften... hoe is de kolfruimte op jullie werk? hier verder een viermaandendip lijkt het, zit al 20 min te kolven omdat ik overdag in 2x kolven maar 250 los kreeg, maar tot nu toe ook maar 80 cc... heb nog wel in de vriezer maar t idee is dat ik spaar ipv verbruik... hoe lang duurt zo'n dip? We hebben toch lekker ruim op verzoek gevoed dit weekend, vrij nemen om aan de productie te werken is deze week echt geen optie...
Ik kolf meestal 3 keer en soms twee keer. Ze drinkt op de opvang meestal 2 keer. Toen ik begon met werken, kolfde ik 's ochtends mijn borsten leeg maar dat doe ik niet meer. Het is ook niet echt een hobby van mij kolven.
@madeinusa, hier ook 4 maandendip ondanks dat ik steeds ruim in mn melk zat. Kolf bijna niet omdat ik nog thuis ben maar R drinkt erg vaak en vannacht de halve nacht. Ga vandaag ook maar even nakolven en zo mn vriezer ontdooien en proberen een voorraadje op te bouwen. @TS, ik kolfde hier s morgens leeg en 2x onder werktijd en rond 5u gelijk weer aanleggen.
Dan ga ik denk ik 3 keer kolven. Kleine komt overdag elke 2 uur en heb ook nog aardig wat reistijd. Dus eigenlijk zou 4 keer moeten maar ze zien me aankomen .
Hihi, ik schiet al toe als ik de kolf in elkaar zet zeker als ik de dames al los heb omdat ik ze even gewassen heb...
Als je het in een half uur per keer redt zou het mogen hoor binnen een werkdag van 8 uur. Je mag dan totaal 2 uur kolven. Ik begin pas over 5 weken, maar ga denk ik 3 x kolven. Bij de oudste kolfde ik smorgens zodat ze de eerste voeding bij m'n moeder verse melk had in de ochtend. Maar ga die kolfbeurt nu op m'n werk doen. Moet om 7 uur de kids al bij m'n moeder hebben en eerst kolven en dan nog 2 kinderen op tijd klaar hebben word me te gek...