Hoe vaak kolven bijna 8 maanden? Ik geef nog bv. Hoe ziet jullie schema eruit. Op werkdagen kolf ik nog drie maal per dag, maar ik wil eigenlijk terug naar twee. Dan zou ons schema er zo ongeveer uit zien, zou dit kunnen: Ca. 6.00 uur voeden Ca. 9.15 uur voeden Ca. 12.00 uur fruithapje evt. snee brood Ca. 14.30 uur voeden Ca. 17.00 uur groentehap Ca 19.00-20.00 uur voeden Dus op werkdagen "slechts" twee keer kolven, kan dit vanaf nu? En evt nog avond en nachtvoedingen, gewoon op verzoek.
Bij mij ziet het er ongeveer hetzelfde uit, met 7 maanden. BV: 7u, 9u, slokje rond 12u, 15u, 19u, 23u, 3u ... Allemaal heeel erg bij benadering hoor. In de ochtend fruit (wil ze niet), rond 12u brood (max half sneetje) en rond 17/18u groente. Ik heb eerlijk gezegd nooit meer dan 2x gekolft op mn werkdagen. Hoewel ik soms nog kolfde als ik thuis was (als er nog melk over was voor een flesje). Dus gewoon proberen en als het lukt, dan lukt het
Met 8 maanden kolfde ik altijd om 22.30. Op werkdagen 3x, tot mijn kolfrecht afliep met 9 maanden, toen 2x per dag. Vanaf 13 maanden, kolf ik op werkdagen nog 1x per dag, en ik kolf dan nog 5 avonden 's avonds. Hij krijgt bij de oma's naast water en karnemelk 2x 100 ml gekolfde melk. Het is zo dat je productie rond de 10 maanden stabiel is, dus het kan zijn dat je wat terugloop hebt. maar dat is met 8 maanden wel te ondervangen, door vaker aan te leggen op JOUW verzoek.
sven zit nu op dit schema: 8.00 bv 11.00 fruithap 14.00 bv 16.30 avondhapje 19.00 bv tussendoor mag hij diksap, water en af en toe een koekje. de middag voeding gaan we voorzichtig afbouwen en als kv in een fles geven, omdat meneertje overdag niet meer rustig aan de b orst wil liggen, hij moet en zal overeind en drinkt dan liever uit een beker of fles. aangezien ik ook richting de 9 maanden grens wat betreft kolf recht loop is dit ook niet zo heel erg vinden wij.