hoe vaak komen opa/oma langs?

Discussion in 'De lounge' started by muisje14, Feb 10, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Ik vind dit ook al vaak hoor, niet dat ik dat vervelend bedoel, maar je geeft aan wat vaak allemaal.....als je schoonouders al 1x per week oppassen zien ze jullie kids sowieso 1x per week.

Hier hebben ze de kids al 3 weken niet gezien. Mijn man is aan het leren voor zijn examens en daardoor zijn wij ook niet in de gelegenheid geweest om hun kant uit te gaan, hun dus ook niet in het weekend naar ons toe.....maar dan zal mijn schoonmoeder ook niet bedenken....goh ik mis mijn kleinkinderen laat ik bijv op woensdag eens langskomen.....
    Ik had in het weekend dat mijn moest leren ook nog eens verjaardagen aan onze kant en ben dus met de kids alleen gegaan zodat man kon leren, dan ga ik niet ook nog eens hun kant op....vooral niet na een verjaardag
    We wonen in een ander dorp, 20 min rijafstand en ik kan dus niet ff fietsend er naatoe.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,252
    36,063
    113
    Mijn ouders zien de kids zo'n 1a2 keer per week. Mijn schoonouders gemiddeld 1 keer per 3 maanden (voor mij meer dan genoeg, maar voor de kids niet leuk natuurlijk).

3. guus

guus Fanatiek lid

Mar 20, 2012
    2,083
    0
    0
    in het koude noorden
    1x in de week misschien, voorheen elke dag toen ik nog bij hun aan huis werkte.
    mijn moeder werkt fulltime, die zien we of alleen in het weekend en soms op een avond door de weeks, maar kan ook gerust 2wk niet zijn.
    mijn vader zien we vaak wat vaker.
    mijn schoonouders nooit, en dat houden we lekker zo.

ik hoef echt niet elke dag een opa en of oma over de vloer. vind het zo wel prima

4. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Mijn schoonouders wonen in Azie dus die zien we 1x per jaar of 1x per twee jaar live. Vroeger toen we in Europa woonden zagen mijn kinderen opa en oma i
    ongeveer 1x per twee of drie maanden. Nu twee keer per jaar. Binnenkort komt mijn vader en in de zomer gaan we naar Nederland.

5. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Wat een mooie instelling heb jij!
    Ik kan juist nooit zo goed tegen onverwachts bezoek, of dat iemand zomaar even langs komt.
    Ik wil graag altijd van te voren even een belletje want dan kan ik me er op "voorbereiden":p.
    Misschien denken jou schoonouders er ook zo over, en komen ze niet zo snel bij iemand aanwaaien zonder dat ze uitgenodigd worden.
    Dus misschien kun je haar zelf opbellen, of een vaste dag afspreken met je schoonouders.

6. mamaK79

mamaK79 Actief lid

Feb 15, 2012
    394
    8
    18
    Belgisch Nederland
    Mijn vader woont in t buitenland dus die zien ze 2-3x per jaar.
    Mijn moeder vind meisjes interessanter dus die is hier zelden of nooit terwijl ze maar 20min rijden hiervandaan woont.
    Mijn SO zijn overleden helaas hebben hem nooit gekend.

7. blondi

blondi Fanatiek lid

Sep 3, 2010
    3,796
    1
    0
    Brabant
    Hier komen ze niet vaak langs, terwijl het nog geen 10 min rijden is en ze allemaal een auto ter beschikking hebben...
    Denk dat ze 1x in de 3 á 4 weken langskomen, vind ik erg weinig als je je bedenkt hoe korte afstand het is.

En dan steekt het wel een beetje dat ze bij andere familie 3x in de week komen. :)

8. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

Dec 26, 2012
    1,029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou haar dan eens uitnodigen en uileggen dat je dit gezellig lijkt en de kids ook :) misschien voelt ze zichzelf ook wel teveel?

9. Imensa

Imensa Niet meer actief

Wij moeten altijd daar heen. Bij beide opa's en oma's.

10. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

Jun 21, 2013
    2,006
    0
    0
    opa en oma kunnen ze hun kleinkind nog geen dag missen, zien ze vrijwel elke dag :)

andere opa en oma zien ze door omstandigheden nooit.

11. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Nooit ja op verjaardagen en dan ook nog niet altijd.

Een in de maand gaan we daar heen. Maar hier zullen ze niet komen

12. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Mijn schoonouders leven helaas niet meer. Schoonvader heeft onze kinderen nooit leren kennen (is reeds in 1996 overleden) schoonmoeder heeft onze meisjes op zich wel leren kennen, maar ik denk dat zij elkaar ongeveer 4-6 maal per jaar zagen. Sm was afhankelijk van de kinderen qua vervoer. helaas is ze afgelopen juni plotseling overleden.

Mijn ouders muoh denk dat zij de kinderen zo iedere 6 weken zien, soms wat vaker, soms wat minder vaak. Heeft ook te maken met verjaardagen enzo. Daarnaast werken mijn ouders beide nog, dus dan is het sowieso al wat lastiger om door de week op bezoek te gaan. En we wonen ook nog eens anderhalf uur van elkaar vandaan, dus éven langs wippen doe je dan niet zo gemakkelijk.

13. tuc

tuc Niet meer actief

Mijn moeder komt doordeweek minimaal 1 keer op visite soms 2 keer of in het weekend. Mijn vader zwemt op zondagochtend altijd met de oudste en zien we dan smiddags soms ook of op zaterdag.

Mijn schoonouders wonen 50km weg en zien we om de week.

14. senta

senta Niet meer actief

Mijn moeder woont hier een 15 km vandaan en is afhankelijk van fiets en ov zij komt iedere week wel een keer en wij ook wel iedere week een keer daarheen.

Opa en oma van mij ook 1 x per 2 weken wel

En mijn schoonouders wonen op 10 minuten lopen nog niet eens en die zien wij als wij niet gaan, misschien eens per 2 maanden, ze komen hier nooit alleen met verjaardagen of als ze iets nodig hebben aan hulp zie je ze even snel. Wel jammer en mijn man zegt iedere keer waarom ga je nog die kant uit, dan denk ik ik doe dat voor mijn zoontje.

15. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Hier een paar keer per week maar mijn schoonouders wonen dan ook een straat verder dus ja! :cool:

16. dina88

dina88 Fanatiek lid

Nov 7, 2008
    2,360
    235
    63
    Female
    Arnhem
    wij zien mijn ouders ong 1x in de maand, de ene keer hier de andere keer daar, wij wonen een uur rijden van elkaar en allemaal financieel niet breed, ik zou ze wel vaker willen zien, maar dat gaat niet, m'n vader werkt fulltime, mijn moeder thuis, maar geen rijbewijs. ik werk parttime verspreid over 5 dagen (di t/m za) John zit 4 dagdelen op de psz, dus doordeweeks gaat al niet

17. JolienS

JolienS Actief lid

Aug 30, 2013
    318
    0
    0
    Oh daar zou ik echt geen behoefte aan hebben elke week!!
    Wij proberen wel regelmatig bij m'n schoonouders langs te gaan. Of voor een kopje koffie of voor een etentje.
    Mijn ouders zien we +/- 2 keer per maand. Zij werken fulltime, maakt het ook wel weer een beetje anders.

18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,216
    16,578
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier komen schoonouders ook nooit eens spontaan langs terwijl ze bij schoonzus/zwager de deur platlopen.Meestal gaan wij zondagmorgen op de koffie maar als we zelf eens niet kunnen dan zouden ze niet snel zelf het initatief nemen om te komen.Heb me er maar bij neergelegd.
    Ook zo'n voorbeeld.Mijn man had toen weleens een decopeerzaag geleend van zijn vader maar die vergaten we steeds mee terug te nemen.Schoonvader zegt toen een keer van heb je die zaag nu eens een keer meegenomen want ik had hem van de week nodig.Toen zei mijn man ook op een gegeven moment van als je hem nu zo nodig hebt dan kom je hem toch gewoon even halen want er is toch meestal wel iemand thuis.Zelfs dat is teveel moeite terwijl die bij schoonzus/zwager dag en nacht aan het klussen is.We wonen in hetzelfde dorp dus hij hoeft niet een uur in de auto te zitten.
    Mijn moeder is een ander verhaal.Die woont verder weg en heeft geen eigen auto dus kan niet makkelijk langskomen.Ik denk dat wanneer ze dichterbij had gewoond ze zeker vaker langs was gekomen want ze vind het juist jammer dat ze niet zoveel kan doen en eens makkelijker kan bijspringen.

19. Chillin

Chillin VIP lid

Mar 22, 2007
    68,609
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Tis inmiddels 5 jaar geleden dat mijn dochter haar opa&oma zag,maar ze wonen in Indonesie dus dat kan gewoon niet vaak.

20. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

Jun 4, 2012
    2,195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Mijn moeder komt ongeveer om de dag even langs, soms is het maar half uurtje, gewoon even gedag zeggen, mijn vader komt ook zeker wel 2 keer per week langs. Ze helpen hier ook regelmatig met het een en ander, huishouden, klussen, zorg dochter.

Mijn schoonouders daarintegen, die wonen ook maar op 10 min fiets afstand en hebben 2 auto's, en schoonmoeder werkt niet, maar schoonmoeder zien we misschien eens in de 3 weken, schoonvader denk ik eens per 2 maand.

Daarheen is op dit moment lastig, aangezien ik door lichamelijke klachten dat niet kan redden.

Share This Page