hoe vaak komen opa/oma langs?

Discussion in 'De lounge' started by muisje14, Feb 10, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Schoonouders zie ik 1x per week.
    Mijn vader niet zo heel vaak. Helaas. Had hem graag vaker bij de kleinkinderen gezien.

2. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    4,355
    72
    48
    Niet vaak! Mijn ouders 2 of 3 keer per jaar.
    Mijn schoonvader en vrouw ook 2 of 3 keer per jaar.
    Schoonmoeder is een ander verhaal, die heb ik nu al 4 dagen lang elke dag gezien :/
    Ik hoop dat ze weer snel naar haar vriend gaat!

3. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,320
    17,220
    113
    schoonouders komen hooguit 2x per jaar, mijn ouders zien we vaker maar gaan meestal daarheen omdat het praktischer is. Maar ze proberen wel op/na elke verjaardag te komen dus dat is al 4x en vanavond komt mn moeder voor een paar dagen, mede omdat zoontje morgen jarig is :) Maar nu hebben we ze ook voor het laatst begin dec gezien maar in normale situaties is het 1x per maand ofzo en als we straks dichterbij wonen zal het wel min 1x per week worden

4. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Als je het zo graag wil zou ik haar opbellen en zeggen "heb je volgende week dinsdag tijd om rond half 11 hier te zijn dan kunnen we samen lunchen. Ik zou graag willen dat we wat meer contact hadden". Dat is duidelijk en je zet ook meteen woord bij daad.

Overigens hier niet vaak omdat we 700km van elkaar vandaan wonen. Maar als we in NL zouden wonen zouden we zeker oma's en opa's over de vloer hebben tijdens de lunch.

5. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    1,785
    0
    0
    purmerend
    Mijn vader ziet de kids met verjaardagen en ik denk dat hij hoogtens 4 x per jaar zomaar even langs komt. Hij werkt tussen de 70 en 100 uur per week dus heeft eigenlijk nooit tijd. Schoonouders zijn overleden en met mijn moeder heb ik geen contact, de kinderen gaan eens per maand of per 2 mnd (net hoe druk ze het heeft met haar werk) daar spelen/logeren. Bij mijn oma probeer ik iedere vakantie even langs te gaan met de kinderen en ze zien elkaar met verjaardagen
    Ze zien hun opa en oma dus veel te weinig.

6. beccie

beccie Niet meer actief

Mijn moeder komt heel vaak even langs. paar keer in de week. maar we wonen in dezelfde straat en verder heeft ze ook geen werk of partner.

mijn ouders zijn gescheiden en mijn vader komt alleen met sinterklaas en verjaardag kinderen kadootje brengen en verder geen contact met hem, ( komt door stiefmoeder )

mijn schoonouders wonen wat verder weg en zijn niet mee zo mobiel. dus die kunnen niet meer komen. ze bellen wel vaak via skype dan kunnen ze toch de kleinkinderen even zien en wij proberen daar toch zo nu en dan even langs te gaan. maar dan ben je meteen een hele dag kwijt dus lukt niet vaak genoeg door mijn man zijn werk.

7. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,614
    1,155
    113
    mn schoonmoeder pas 1 x in de week op mn zoontje dus dan ziet ze hem en vaak op zondag ochend komen ze ook nog:(
    en dan nog als het uitkomt dus vaak wel 2-3 x per week... mag van mij wel iets minder zijn aangezien sm zich overmal mee meent te moeten bemoeien...

en mijn ouders zie ik helaas minder vaak gemiddeld 1 x per week of 2 weken... die zou ik juist weer graag vaker zien maar dat komt er niet van omdat hun ook beide nog veel werken en wij ook.

8. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,830
    3,627
    113
    Maar je kunt toch af en toe gewoon even bellen om te vragen of ze zin heeft om een bakkie te komen doen? Mijn ouders passen 1 dag in de week op, maar mijn moeder zie ik daarnaast ook nog wel regelmatig door de weeks, wij bellen dan idd vaak even naar elkaar of de ander zin heeft even langs te komen. Het klinkt nu een beetje alsof je zit af te wachten of ze uit zichzelf voorstelt om te komen, maar misschien is ze zo gewoon niet? En vindt zr het wel leuk als je haar even uitnodigt?

9. senna999

senna999 Fanatiek lid

Apr 11, 2010
    2,815
    1
    0
    hoe vaak ze hier komen?

s.ouders komen als er iets is, bv dochter die afgelopen week controle had in het zkh en buiten dat komen ze met de verjaardagen. wel passen ze 2 middagen per week op de kinderen en wij gaan regelmatig daar op zondag op de koffie

mijn vader en zn vrouw; vader komt 1x per maand ongeveer hier op de koffie, wij gaan 1x per maand en soms iets vaker naar hun toe.

mijn moeder en dr man.... tja wat zal ik zeggen.. als ik er niet achteraan zit dan komt ze 2x per jaar op de verjaardag.

10. Amethist

Amethist Niet meer actief

Mijn moeder past hier 1 dag in de week op en vaak komt ze nog wel 1x in de week even een kopje thee drinken. Mijn moeder zit in de WW, dus heeft nu wel tijd om lang te komen.

Mijn vader en stiefmoeder werken allebei nog. Ze zijn allebei op vrijdag vrij, of mijn stiefmoeder misschien op woensdag, dat weet ik even niet meer, maar ik werk zelf op dins, woe en vrij dus op hun vrije dag ben ik aan het werk. Soms als mijn vader op donderdag wat eerder klaar is met werken komt hij wel eens even aanwippen.

mijn s.o. komen hier nooit. Alleen met verjaardagen, wat natuurlijk ook voor de andere ouders geldt.

Ik vind het geen probleem dat ze weinig hier langs komen. Ik zou het gezellig vinden als het wel gebeurde, maar het is verder niet iets wat me bezig houdt ofzo. Wij gaan bijna elk weekend wel even langs mijn s.o. en vader en stiefmoeder en als ik de auto heb op donderdag ga ik ook wel eens even langs mijn s.o.

11. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

Jan 11, 2012
    3,530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier thuis niet zo heel vaak, niet zomaar voor een kopje koffie in ieder geval. Maar ik zie mijn ouders (in ieder geval mijn moeder) wel zo'n 2 a 3 keer in de week. Bij mijn schoonouders probeer ik ook wekelijks langs te wippen (lukt niet altijd, echter ze zijn hier ook welkom en dat hebben we ook uitgesproken dus ik probeer een beetje afstand te nemen van het gevoel dat het initiatief alleen bij mij moet liggen).

Toen onze dochter net geboren was probeerde ik ervoor te zorgen dat beide oma's en opa's hun kleindochter ongeveer even vaak zagen alleen merkte ik dat ik daardoor minder naar mijn ouders ging dan voor haar geboorte terwijl ik daar wel behoefte aan had. Mijn moeder en ik deden daarvoor vaak samen boodschappen of ik wipte even langs als ik behoefte had aan een babbeltje op vrije dagen. Nu ziet onze dochter mijn ouders dus wel iets vaker dan schoonouders.

Beide oma's passen incidenteel op.

Hier komen ze dus ook niet spontaan langs, toch ligt de verwachting er wel dat wij dat wel doen bij mijn schoonouders.
    Als je graag zou willen dat je schoonmoeder langs komt zou ik haar opbellen en vragen of ze zin heeft om langs te komen voor een kopje koffie/lunch.

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zie mijn moeder gemiddeld één keer in de week, we wonen 20 autominuten van elkaar en we hebben allebei meestal een auto voor de deur dus dat is wel goed te doen. Eventueel kunnen we ook nog met de trein gaan. De ene keer komt zij hier en de andere keer ga ik naar haar toe, is voor de kinderen ook leuk. Dan wel meteen een halve dag ofzo, voor een uurtje vind ik het de moeite niet.

Mijn vader is helaas overleden, anders zou ik hem dus ongeveer net zo vaak gezien hebben, hij werkte meestal thuis.

Mijn schoonmoeder woont in Turkije en die zien we dus 1 keer per jaar als we daar zijn. Mijn schoonvader is helaas eveneens overleden.

13. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Hier komen de opa en de oma's zelden.
    Bij mijn moeder kom ik zelf elke week met de kinderen. Zij vindt het lastig om hier langs te komen omdat ze denkt dat ik het altijd te druk heb.
    Ze doet wel altijd heel veel met de kleinkinderen en die gaan uit zichzelf ook vaak bij haar langs.

Mijn schoonouders komen zelden, waarom weet ik niet. Ik kom er eigenlijk ook weinig. De kinderen zijn eigenlijk nooit welkom, altijd is er wel iets waardoor het niet kan.
    We wonen gewoon allemaal in het zelfde dorp.
    Ik kan niet zeggen dat ik het mis.

14. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

Jul 6, 2011
    7,732
    1
    38
    Ik ga elke dinsdag naar mijn moeder toe met mijn dochter. Mocht dit een keer niet lukken, staan ze in t weekend op de stoep haha. Dus mijn dochter ziet opa en oma elke week zeker! En vaak zelfs meerdere keren per week.

Mijn schoonouders komen hier misschien 1x in de maand, en dan is het nog veel. Ik kom daar ook niet zo vaak. Misschien 1x in de 3 weken ofzo.

15. moesje1

moesje1 Bekend lid

Dec 18, 2013
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Alle opa's en oma's komen hier niet tot nauwelijks.
    wij zijn meer van het op bezoek gaan bij hun.
    Mijn moeder zien we ieder weekend en de kids slapen daar ook geregeld.
    Mijn vader+vrouw zien we gemiddeld eens per 3 weken (wonen 150km verderop)
    En schoonouders wonen om de hoek en zien we vaak 1a2x per week.

16. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Mijn moeder komt meestal op dinsdag middag een bakkie drinken.

En af en toe op zaterdag ga ik met de kinderen naar mijn moeder.

Het is wel normaal als groot ouders wat minder betrokken raken als de kleinkinderen wat ouder zijn. Ook de kleinkinderen krijgen een andere leven na dat ze 4 geweest zijn.

T.s heb je je schoonmoeder wel eens uit genodigd voor de lunch weet ze dat je het misschien leuk zou vinden als ze af en toe wat meer komt?

17. Vosjejemi

Vosjejemi Bekend lid

Jun 24, 2011
    760
    1
    0
    mijn ouders wonen om de hoek die zie ik wel een paar keer in de week, in de zomer meer dan de winter.

schoonma komt ook wel 2 keer in de week,
    en schoonpa en vrouw zoals het ze uit komt, wij zijn meer daar dan wij bij hun

18. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Echt hier komen doen mijn ouders alleen op uitnodiging, maar onze zoon is vaak daar omdat ze oppassen als ik werk. We zien elkaar dus genoeg en man en zoon eten daar ook vaak mee.

Sm vraag geregeld wanneer ik thuis ben die week, komt ze gezellig mee eten en gaat even met onze zoon stappen buiten. Kan ik mooi even iets voor mezelf doen of in het hh iets.

19. Aloe

Aloe Niet meer actief

#59 Aloe, Feb 10, 2014
    Last edited by a moderator: Feb 10, 2014
    MMm, dit is echt een onderwerp waar ik het met mijn partner geregeld over heb.

Schoonouders zien we denk ik 1x per 2 weken. Dan komen ze altijd hier. Ze zijn al ouder en schoonma(73) kan niet rijden. Maar als ze hier zijn dan rennen en kruipen ze achter de kids aan haha. Zo leuk.

Mijn moeder is een ander verhaal. Op de geijkte feestdagen na, zien we haar en haar partner niet zo heel veel. Mijn moeder komt misschien 1x per 2 maanden een keer langs op een woensdag. We nodigen ze weleens uit en dan komen ze eten maar uit zichzelf nodigen ze ons nooit uit. Vorig jaar hebben ze ons 2x uitgenodigd. 1x met kerst en 1x zomaar voor een bbq in de zomer. Toen hebben ze tegen mijn dochter gezegd dat ze een keer mocht komen logeren…………..dat moet nog gebeuren.

We wonen 25 minuten uit elkaar en zij heeft een auto, ik niet. Als ik zeg dat ze best wat vaker mag langskomen dan krijg ik als antwoord…..: nou, je zou het ook niet leuk vinden als ik elke week op de stoep sta……..ik wil geen inbreuk maken op jullie leven en als we elke week komen dan doen we dat wel. Jullie hebben ook je eigen leven. Wat natuurlijk gewoon gelul is en eigenlijk bedoeld ze hiermee: ik wil niet dat jullie inbreuk maken op ons leven, en als we elke week moeten komen, of jullie bij ons dan doen jullie dat wel. Wij hebben ook ons eigen leven.

Ze hebben sowieso nooit tijd want ze werken en in de weekenden zijn ze altijd weg. Ze gaan vaak naar zijn moeder en naar haar moeder maar ons vergeten ze dan even. Partner en ik hebben een tijdje terug dus ook besloten om het nu wat minder vaak uit ons te laten komen om te kijken of ze dan wel contact opnemen. Nee dus.

In noodsituaties staat mijn moeder er wel maar anders zie je haar eigenlijk niet. Dat doet wel pijn. Ik kan mij gewoon niet voorstellen dat ik maar zo weinig behoefte zou hebben om mijn (klein)kinderen te zien. Ze wilden wel mijn oudste een weekendje bij hun laten logeren maar toen wij vroegen of de jongste dan ook mee mocht toen moest mijn moeder dit eerst overleggen. Toen ze een keer daarop bij ons waren nam haar partner het woord en zei dat hun liever niet de jongste er ook bij hebben omdat ze dat teveel vonden en ze dan hun aandacht moesten verdelen. Dat wilden ze niet.

Ze hebben de kids ook nog nooit opgehaald om een middagje met ze weg te gaan. Nog nooit.

20. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    2,938
    58
    48
    Mijn moeder een paar keer per week. Kan niet langer zonder de kleinkinderen te zien. Mijn schoonmoeder komt nooit op visite uit zichzelf.

Share This Page