hoe vaak komen opa/oma langs?

Discussie in 'De lounge' gestart door muisje14, 10 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Het is gewoon jammer dat het niet in haar opkomt om zomaar langs te komen. Mag ook afgesproken zijn hoor, maar zo krijg ik het idee dat ze mijn kids gewoon niet leuk vindt, want als wij daar zijn of hun bij ons dan wordt er ook niet veel gespeeld met de kids. Ze zitten gewoon op de bank te wachten op de koffie en praten wat.
    Ze zullen nooit eens bijv wat gaan kleuren/duplo bouwen.....noem maar op.

En voor mij hoeft ze niet perse te komen......het blijft natuurlijk een schoonmoeder ;), maar ik denk vooral aan mijn kids omdat ze maar 1 oma hebben

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Schoonouders wonen op 1 uur rijden. Schoonmoeder komt 1 à 2 keer per maand een dagje oppassen. Opa komt misschien 1x in de 2 maanden ook mee. Wij gaan ook zo 1x in de 2 maanden naar hen (inclusief verjaardagen en feestdagen).

Mijn ouders wonen binnen 5 km van ons. Mijn vader komt misschien 1x per maand. Mijn moeder misschien 1x per 2 à 3 weken. Mijn vader is niet van het 'op visite gaan'/stilzitten, koffie drinken en kletsen. Die wil iets doen. Mijn moeder, daar gaat het niet zo goed mee de laatste tijd. Ze is nogal aan huis gekluisterd en ik moet moeite doen om haar bij ons te krijgen.

3. Aloe

Aloe Niet meer actief

Ja zo herkenbaar idd.
    Ook hier wordt er nooit met de kids gespeeld.
    Ze zitten zeg maar echt 'op visite'.
    Gelukkig zijn mijn schoonouders totaal anders.

4. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Btw.....ze heeft op haar kleindochter (van haar dochter) 4 jaar lang standaard opgepast.....deed ze bij ons ook niet.....ik moesten maar dagopvang gebruiken 3 dagen per week. Zou best gescheeld hebben als onze kinderen maar 2 dagen hadden moeten gaan.Een reden waarom ik thuisblijfmoeder ben

Dus hier zal de frustratie ook wel liggen denk ik, wel 1 dag op haar kleindochter passen, maar niet op die van ons en toen werkte ze ook gewoon 3 dagen. Nu past ze niet meer op (vanwege dat ze naar school ging)

5. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Mijn ouders komen nooit, alleen voor verjaardagen,

De ouders van mijn man komen wel regelmatig hier, gewoon even spelen met de kinderen, kopje koffie, eventueel mee eten en dan gaan ze weer, ( ze zijn gescheiden dus wanneer de 1 er is komt de ander niet ;))

Mijn ouders willen niet, ze hebben 5 kinderen de kinderen komen elke week al daar, en als ze dan elke week ook nog naar 1 van de kinderen gaan dus bij elk kind 1 keer in de 5 weken, hebben ze helemaal geen weekend meer en dus komen ze niet ;)

6. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Ze komen hier allemaal 1x per week. Gemiddeld 2 uurtjes.

Schoonmoeder komt het liefst iedere dag maar daar was ik na 2 dagen al klaar mee en heb haar toen vertelt dat dat niet de bedoeling is en 1x per week voldoende is.

7. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Mijn ouders wonen vlakbij dus die zien we elke week minimaal 1 x, maar dat is dan ook geen bezoek, gewoon even bijkletsen. Mijn schoonouders wonen op 200 km afstand en die zien we 1 x per 3 a 4 weken, of zij naar ons of wij naar hen.

8. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Nooit, mijn schoonouders zijn overleden en mijn famillie hoef ik niet meer te zien.

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.578
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier hetzelfde.
    Schoonouders hebben altijd 1 dag per week op tweeling van schoonzus en zwager gepast terwijl de moeder geeneens werkte.
    Toen ik zwanger was van de oudste en we er weleens naar zaten te vissen toen zeiden ze direct dat ze zich niet meer wilden vastleggen.De tweeling bleef ook toen onze zoon was geboren 1x per week naar opa/oma gaan totdat ze 4 jaar werden.
    Gelukkig wilde mijn moeder wel oppassen en hoefde hij maar 2 dagen per week naar de creche.Zou toch nog weleens willen weten waarom dat destijds zo was ook al is het 10 jaar na dato.

10. Smnee

Smnee Niet meer actief

Waarom bel je dan niet en geef je duidelijk aan wat je wil. Dus 'goh, schoonma, kom je dinsdag hier rond half elf? Kunnen we samen lunchen. Dat vinden de kinderen leuk'.

11. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Mijn ouders komen eigenlijk alleen met verjaardagen of ik moet ze echt uitnodigen om langs te komen. Best jammer. Spontaan langskomen is ook leuk toch? Hierdoor gaan we ook niet zo vaak naar hen toe. Voor mijn gevoel 1 richtingsverkeer.

Schoonouders komen regelmatig langs, ook komt schoonpa zo langs voor een kop koffie, terwijl Esmee opschool is haha.. Gezellig toch!

12. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.566
    601
    113
    Mijn dochter is elke week 1 dag bij mijn ouders (vader past op) en een bij mijn schoonouders (schoonmoeder past op) dus ze ziet ze elke week. Maar mijn ouders of schoonouders komen eigenlijk nooit zomaar bij ons. Het is zo gegroeid dat het andersom is. Ik of wij gaan wel spontaan naar hen maar andersom eigenlijk nooit. Mijn ouders nog wel eens in de zomer als ze lekker willen fietsen maar mijn schoonouders zijn over het algemeen niet spontaan. Leuke mensen en gek op mijn dochter, mijn sm is de hele dag bij huis maar zal nooit spontaan langskomen. Als we ze op zondag bellen of ze een bakje koffie komen doen omdat we iets willen laten zien ofzo, komen ze wel maar onaangekondigd nooit. Eerst vond ik dat raar maar nu weet ik niet beter. En vind het eigenlijk ook wel fijn zelf te bepalen of ik zin heb iemand te zien of niet, best makkelijk.

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.578
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik moet wel zeggen dat ik het "fijn"vind om te lezen dat het bij anderen ook niet altijd vanzelf gaat.Ik ben er ook best weleens boos over geweest omdat je het gevoel krijgt dat je kinderen er niet toedoen en niet leuk en lief genoeg zijn.
    Ik ben ieder geval wel voornemens om later wel een leuke en betrokken opa/oma te zijn en wel spontaan de kinderen een dagje mee zal willen nemen.

14. veulentje

veulentje Actief lid

30 sep 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn vader woont 200k verderop maar komt elke week oppassen.
    Mijn schoonouders wonen in Engeland en komen zeker 2x per jaar. Nu blijven ze zelfs een maand om ons te helpen met de baby.
    Mijn moeder komt gemiddeld 2x per week denk ik.

15. Thyrza89

Thyrza89 Actief lid

1 jan 2010
    403
    9
    18
    Hier komen opa en oma's niet heel vaak. Ze verwachten eigenlijk een beetje dat we bij hen langskomen.
    Komt ook wel doordat aan beide kanten nog een aantal kinderen jong zijn en thuis wonen..

16. koala28

koala28 Niet meer actief

Mijn schoonouders komen eens in de 1 a 2 maanden. Wonen ongeveer 9 km van ons vandaan.
    Mijn ouders wonen paar straten verder en mijn vader loopt meestal op zondagochtend langs als hij de hond uitlaat. En mijn moeder komt soms op mijn vrije dag langs.
    En mijn moeder past op maandag op de jongste en haalt de oudste dan uit school.

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Schoonouders zijn hier nog nooit geweest haha, wij alleen daar. Mijn moeder zo'n 4x per jaar omdat ze lang moet reizen.

18. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Mijn ouders zie ik bijna elke dag! Schoonouders gelukkig maar 1x in de 3 mnd ofzo..

19. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    Mijn ouders wonen hier 10 minuten lopen vandaan, dus eigenlijk zien we elkaar elke dag wel even, daarbij passen ze ook 1,5 dag op ons dochtertje.

Schoonouders denk ik eens in de 6 weken..en dat is meer dan genoeg!
    Ook hier is t zo dat wij moeten vragen of ze lanbs willen komen..gelukkig hebben we daar niet al te veel behoefte aan.

20. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Mijn schoonmoeder past 1 dag in de week op bij haar thuis, heel soms bij ons als ons dochtertje graag thuis wil blijven.
    Schoonvader (taxichauffeur) komt die dag dan thuis koffie drinken om zijn kleindochter te zien en werkt vaak tot halverwege de middag zodat hij haar dan ook weer ff ziet.

Verder passen ze denk ik toch wel 1x p. maand een zaterdagje op.

Schoonouders werken nog beide dus langskomen doordeweeks zit er verder niet bij.

Mijn moeder is afgelopen Juni overleden.
    Mijn vader komt zelden, gaan eerder naar hem toe maar ook niet zo vaak, hij heeft een vriendin en is daar in het weekend.

Doordeweeks komt niemand langs, iedereen werkt.
    ik 4 dagen, man 4 dagen, schoonmoeder 4 dagen, schoonvader 5 dagen.

Deel Deze Pagina