ontlasting niet goed op kunnen houden

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Loekiej, 8 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loekiej

Loekiej Lid

23 apr 2011
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi dames,

Ik ben nu bijna 2 maanden geleden bevallen en kan nog steeds niet goed mijn ontlasting ophouden. Als ik voel dat ik moet dan moet ik echt als een gek naar de wc want anders ben ik te laat. Als mn ontlasting dun is lukt het al helemaal niet.
    Ik merkte dit een paar dagen na de bevalling. Ik had een heeel zwaar gevoel van onder en dacht dat ik een verzakking had, dit lijkt volgens de gyn op het eerste gezicht niet het geval. Ik moest naar de bekkenfysio om de bekkenbodemspieren weer sterk te krijgen en veel oefeningen doen. Dat doe ik nu dus maar nog steeds weinig resultaat qua ontlasting ophouden.
    Zijn er nog meer dames die dit hebben(gehad). Wat is er aan gedaan, ik begin echt wanhopig te worden.

grtz Loekiej:(

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik zou nogmaals naar een eventuele verzakking laten kiijken, desnoods bij de huisarts ( laagdrempeliger). Dit zou ene symptoom kunnen zijn.
    Ik heb er zelf geen last van maar loop wel bij een bekkentherapeut omdat ik bang was voor een verzakking en ook wat licht urineverlies had na mn bevallingen. Voor beide problemen werkt het om je bekkenbodem te trainen. Die verzakking die ik meende te zien, daarvan zei de huisarts dat het niks ernstigs was en dat het allemaal heel normaal is zo kort na een bevalling (was na 6 weken) kan wel een half jaar duren voor dat alles weer op zn plek ligt. Je zou dus nog wel verbetering kunnen krijgen binnen een half jaar en met bekkenbodemoefeningen.

3. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik had het de eerste 5-6 weken....nu geen last meer van!
    Ik zou naar een bekkentherapeut gaan ;)

4. Loekiej

Loekiej Lid

23 apr 2011
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    thx dames!! Ik loop ook bij een bekkentherapeut, die gaf aan dat er geen kracht in mn kringspier zit en dat het wel een jaar kan duren. Het zit me niet lekker dus ik hoopte hier ook dames te vinden met dezelfde ervaring.

@pandora gelukkig dat het bij jou snel weer onder was!!!
    @druif, is jouw urineverlies ook onder controle?

5. Mayon

Mayon Niet meer actief

Ik heb het ook, langzaam aan gaat het beter.

6. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    na 3 a 4 maanden kreeg ik er weer goed controle over.
    elke keer als ik hoeste of nieste kon ik me weer verschonen dan had ik of urine laten lopen of ontlasting :(
    en dan voel je je zo klein he als je er niets aan kunt doen

7. Loekiej

Loekiej Lid

23 apr 2011
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ben ik blij met jullie reacties zeg!!! Ik dacht echt dat ik de enige was bij wie het al zo "lang" duurt!!!!
    @Corina, ja vreselijk he, is het bij jou vanzelf overgegaan?
    @Gonnie: het duurt bij jou dus al bijna 2 jaar? Tegen mij is ook gezegd dat het heel lang kan gaan duren, vreselijk maar als het maar over gaat! Ben jij in behandeling oid?

8. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ja op zich wel, alleen met springen denk ik wel eens; oeps...:) maar wanneer doe je dat nou? Ik hoef iig geen tena's te dragen :D
    Oefenen, oefenen, oefenen!!

9. Mayon

Mayon Niet meer actief

Ja klopt. nee ben niet onder behandeling hoor das niks voor mij ;)

Deel Deze Pagina