Hoi, Mijn vriend en ik hebben nu sinds twee jaar een kinderwens. Hij is 33, ik 32. Eerst was het nog op goed geluk en we zien wel en eigenlijk ben je er dan ook totaal niet mee bezig dat het ook wel eens niet kan lukken. Nu zijn we twee jaar verder, en ik ga er lang niet meer zo relaxt mee om als eerst. In onzer beide families is er een grote babyboom, en ik gun het iedereen van harte, maar juist ook omdat dat zo dichtbij en bijzonder is (in mijn familie is afgelopen week mijn moeders eerste kleinkind geboren) bekruipt je soms ook het gevoel: wanneer mogen wij nou eens. Ik wil niet klagen en we hebben een hartstikke goed en leuk leven, alleen de wens is gewoon zo groot. Ook vanuit mijn werk (ik ben gastouder) maakt het dat ik er zoveel mee bezig ben. Waarschijnlijk veel te veel en misschien is dat zelfs wel de reden dat het niet lukt. Maar ja, er niet mee bezig zijn is net zoiets als niet denken aan de roze olifant in de kast. Vorige week hebben we de intake bij de gynaecoloog gehad. Ik heb een echo gehad en er is bloed geprikt. Mijn progesterongehalte was aan de lage kant en mijn baarmoederslijmvlies was tijdens de echo 2 mm. Niet veel, maar omdat ik een onregelmatige cyclus heb (meestal tussen de 30 en 38/39 dagen waarbij de meeste cyclussen van het afgelopen jaar rond 34 dagen zaten) weet ik eigenlijk niet goed op welke dag ik vorige week vrijdag zat. Normaal (volgens de ovulatietesten, action (geen idee of dat ook wat uit maakt), is mijn eisprong (waarvan ik altijd gewoon dacht dat ik die had, want die ovu test is dan altijd positief) op de 21e dag en vorige week vrijdag was dag 19. Volgens de gynaecoloog moest de echo 2 dagen ervoor, dus perfecte timing. De gynaecoloog dacht te zien dat ik al een eisprong had gehad. Die week ervoor (nu dus 2,5 week geleden) dacht ik dat zelf ook. Ik dacht zelfs dat ik dat nog nooit zo duidelijk had gemerkt, en we zijn er toen goed bij geweest, dus dat stemde me hoopvol. Gisteren belde ze met de uitslagen van het bloedonderzoek (er werd naast het progesterongehalte getest op chlamydia, negatief) en toen zei ze dat mijn eisprong vorige week waarschijnlijk nog niet was geweest, en mijn baarmoederslijmvlies en progesteron daarom aan de lage kant waren. In mijn linkereierstok was een cyste te zien van 4,2 cm. Volgens haar niks om zorgen over te maken want het schijnt vaker voor te komen. Maar ik vond het toch niet fijn klinken. Ik moet ook voor een baarmoederfoto, waar ze een vloeistof in je spuiten zodat je baarmoeder en eileiders goed te zien zijn om te kijken of er geen verstoppingen in de eileiders zitten. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik hoorde dat dat heel pijnlijk moet zijn en flauwvallen een bijwerking is tijdens maar ook nog vlak na het onderzoek. Ik zie daar eerlijk gezegd best tegenop. Sorry voor het lange verhaal, maar ik loop al weken met van alles in mijn hoofd wat je niet zomaar aan iedereen vertelt, en ik ben er blij mee een anonieme plek te hebben gevonden waar ik ook gewoon kan spuien.
Nog nooit van gehoort , baarmoeder foto wel kijk operatie waar ze dan vloeistof door je eileiders doen dan om te kijken of ze goed door gankelijk zijn
Jij bedoeld een hsg? Dat is geen kijkoperatie maar inderdaad een baarmoederfoto. Bij een operatie ga je onder narcose Ontopic, een baarmoederfoto (hsg) is niet prettig maar ik vind pijnlijk een beetje overdreven. Als je de dag van te voren een aleve feminax neemt en de ochtend voor het onderzoek twee aleve's, is het goed te doen. Spannend, al die onderzoeken he? Hebben ze het gehad over behandeling van je onregelmatige cyclus?
Ha meid, Wat een rotsituatie he... heel herkenbaar! Alles dat je beschrijft zou ik ook geschreven kunnen hebben (alleen zijn wij iets minder lang bezig, 1,5jaar)! Al die onderzoeken hebben wij ook gehad! De baarmoederfoto, HSG, is niet het meest prettige onderzoek, maar gelukkig wel snel voorbij! Ik vond het wel pijnlijk, maar dat moment was zo voorbij! Na het onderzoek nergens last meer van gehad! Bijkomend voordeel is dat je enkele maanden na het hsg vruchtbaarder bent! Wie weet pakt dat positief voor jullie uit! Spannende periode voor jullie! Ik hoop dat jullie duidelijkheden gaan krijgen en weer stappen vooruit kunnen gaan maken! Want na al die tijd geen zwangerschap voelde voor mij wel als stilstand! Succes meid!
He balen Je wilt zo graag en in t begin is het relaxed en voor je het weet zit je in een molen.. Ik hoop dat de onderzoeken positief nieuws voor je op zullen leveren! Zit je in het UMCG of martini? Hier ook een Groningse
Bedankt voor de reacties! We zijn in het martini ziekenhuis onder behandeling. Er is niks gezegd over behandeling voor de onregelmatige cyclus. Ik zit nu op dag 28, heb het vage gevoel ongesteld te gaan worden, maar dat zou dan heel (veel) te vroeg zijn. Twee weken geleden dacht ik een eisprong te hebben (doorzichtig slijm, twee keer op die dag opgemerkt. Sorry voor de details maar van dat echte cervixslijm dat je uit elkaar kunt trekken. Dat heb ik nog nooit eerder zo gehad en dat geeft hoop). Ik vind het raar dat mijn gyn op de echo eerst ook dacht te zien dat ik de eisprong al had gehad (normaal altijd op dag 21 en in het ziekenhuis zat ik op dag 19 en was dat volgens haar dus het perfecte moment voor een echo) maar vrijdag aan de telefoon ineens zei dat ze toch dacht dat mijn eisprong nog niet was geweest omdat mijn progesteron aan de lage kant was. Ik ontving gisteren post van het martini en dacht eerst: krijg ik nu post dat voor de huisarts bedoeld is? Maar wat bleek, het was een kopie. Wel goed om eea ook op papier te zien staan. Maar, daar staat in: endometrium 2 mm. dens. Dus baarmoederslijmvlies maar 2 mm? Terwijl ze in het zkh zei dat mijn baarmoederslijmvlies 2 cm was en dat ik goed dik slijm had. Snappen jullie dan die 2 mm. dens? Wat is dens? Dat krijg ik niet gegoogeld. En ja zwaar klote dit. Ik slaap slecht, houdt me erg bezig. Ik heb een grote angst dat we gewoon onvruchtbaar zijn en behandelingen zoals ivf lijken me zo onzeker, dan zit je er helemaal zo diep in. Ik weet niet of ik dat wil, ik vind dit al zo niet leuk. Fijn om te lezen dat een hsg wel mee valt. Ik las online dat de bijwerkingen bestaan uit flauw vallen, infecties, en ziek worden na het onderzoek, met koorts. Maar goed ik ben nogal een stresskip soms en laat me ook snel bang maken dan.