De naam die wij gaan kiezen voor onze zoon is 237 keer gegeven in 2013 en staat op de 62e plaats (van de 11414 verschillende jongensnamen).
De jongensnaam Kenji is 41 keer gegeven in 2013 en staat op de gedeelde 368e plaats (van de 11414 verschillende jongensnamen). En Caylen 3 keer, waar hij er dus 1 van is.
Mijn dochter haar naam is 34 keer gegeven. De naam voor de baby die onderweg is 241(!!!) keer. Laatste schrok ik wel van.. Wil eigenlijk niet zo'n populaire naam, maar ben er al tijden verliefd op! Dus tsja.. Haha!
Resultaat De jongensnaam Romeijn komt niet voor in onze lijst. Pas de naam hieronder aan of probeer een andere naam. Met als conclusie dat hij dus in 2013 de enige jongen was met deze naam dus we hebben goed gekozen
De naam van mijn dochter is in haar geboortejaar in totaal aan 74 meisjes gegeven. Niet heel onbekend dus, maar ook niet té populair. De naam die voor mij op dit moment op één staat voor een evt. tweede meisje (a.s. zaterdag weten we wat het wordt!) is de afgelopen jaren steeds zo'n 200 keer per jaar aan een meisje gegeven, iets populairder dus. Ook de nummer 2-naam die ik voor een meisje heb is de laatste jaren steeds aan ruim 200 meisjes gegeven. Jongensnamen ben ik helemaal niet mee bezig/in thuis, kan me gewoon helemaal niet voorstellen dat we nu misschien wel een jongetje gaan krijgen...
Naam zoon is in 2013 78 keer gegeven Andere spelling (en dan vind ik het een lelijke naam, terwijl hij hetzelfde klinkt ): 259 keer Naam dochter 66 keer Waarschijnlijke naam van dochter op komst: 9 keer
229x maar je kan het op veel manieren schrijven dus eigenlijk zijn er nog veel meer jongens met dezelfde naam alleen dan geknutseld in schrijfwijze.
Dat van de svb is niet hoe vaak de naam voorkomt maar hoe vaak de naam in 1 jaar gegeven is hè? Dat zegt niet zo heel veel. Hier kun je zien hoeveel mensen er in totaal met een naam in Nederland rondlopen: Nederlandse Voornamenbank De database is alleen niet héél up-to-date, het zijn gegevens van t/m 2010. Het gaat dus over alle levende personen met die naam in dat jaar.