hoe vaak kook je per week (echt koken)

Discussie in 'De lounge' gestart door zilvervosje, 29 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe vaak kook jij uitgebreid?

1. (bijna) nooit

2. 1 of 2 keer per week

3. 2 tot 4 keer per week

4. 4 of 5 keer per week

5. (bijna) altijd

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    koken 6 x keer in de week uitgebreid en 1 keer "ongezonde troep":D

moet zeggen dat ik in de zomer of met warme dagen wel veel meer koude groentes/ salades enzo eet als in de winter

2. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik vind dat wel 2 verschillende dingen hoor, friet of pizza vind ik een makkelijke snelle maaltijd, maar aardappelgroentenvlees niet, dat vind ik wel normaal écht koken.

In een gemiddelde/normale week:
    Makkelijk snel...1x per week?
    brood 1x per week
    aardappelgroentenvlees 5x per week

Uitgebreid koken of zoals jij t noemt 'je echt even uitsloven in de keuken'? Nooit, zonde van m'n tijd :)

3. tulip

tulip Niet meer actief

6 dagen per week. Ik vind gezond, gevarieerd eten belangrijk en dan wordt eten ook nooit saai. Bovendien vind ik het belangrijk dat onze dochter veel lust en proeft. Met alleen aardappels, groenten vlees vind ik dat niet voldoende.

4. tulip

tulip Niet meer actief

even nieuwsgierig, wat eet je de andere 3 dagen in de week dan??

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik heb 4-5 keer per week ingevuld, omdat we op maandag altijd koken voor 2 dagen en op woensdag ook weer. Dinsdag en donderdags dus, ivm werk-en opvangdagen, een restje. Heel soms pakken manlief en ik op die dag een snelle hap als pizza, omdat Thirza dan bij de gastouder wel een restje van de vorige dag mee heeft gehad en al gegeten heeft als ze thuis komt :)

Echt uitgebreid koken doen we weinig, da's doorgaans in vakanties of als we eens een weekend hebben dat we niks hoeven en daar ook energie voor hebben. Maar goed, uitgebreid koken is niet perse synoniem met gezond koken en andersom. Wij koken 5 dagen per week en dat is meestal gezond, en eten 7 dagen per week gezond, (zij het dus 2 keer opgewarmd :)).

6. Tavsan

Tavsan Actief lid

30 apr 2012
    377
    0
    0
    Deventer
    O brood eten we trouwens nooit, als avondeten.
    Vroeger thuis wel, soep met een broodje.
    Maar vind dat meer middageten.
    Soep als voorafje wel, maar dat is dan linzensoep of kippensoep ofzo.

7. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Echt uitgebreid koken of sloven één keer per jaar, op Kerstavond. :p
    Maar wel een keer of 4/5 per week 'gewoon' koken, dus aardappels/rijst + groenten + vlees of pasta met saus.
    En verder eens een frietjes, pizza, brood met soep of diepvriesmaaltijd.

8. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    YAY, nog meer kookhaters. Ik zal me dan ook nooit uitsloven in de keuken. Dat doet mijn man:D.
    Maar gewoon aardappels schillen, vlees bakken, groente schoonmaken/snijden, bakken, etc etc, bah!

Koekjes/cake/cupcakes bakken vind ik wel leuk trouwens.

9. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Idem!

Ik kook 2 keer per week gekookte aardappelen met groente en vlees, en dan eten wij 1x in de week friet, en 1 keer per week een stokbroodje of uitsmijter.
    De rest van de dagen kook ik ook gewoon, maar een snel pastagerecht, met alles erop en eraan is ook gezond, maar geen uren werk. ;)

10. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Ik wilde eigenlijk nooit stemmen. Want...IK kook nooit ;)

Maar mijn man kookt elke dag. En heb op 4-5 keer per week gestemd. De andere dagen eten we snelle aardappel, groente en vlees eten of een keer ovenfrietjes oid. Voor de andere keren doet hij enorm zijn best om lekkere nieuwe dingen te proberen!

11. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    4 a 5 x in de week toch echt wel aardappelen, groente en vlees, en dan ook soms nog wel gebakken aardappelen, daarbij ook nog de pasta's.

Maar 1 a 2 x per week meestal soep, pizza, enz..

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    6dg per week en een dag pizza of friet

2x aardappels/vlees/groente
    1x pasta of lasanga
    1x stampot met spek en rookworst
    1x rijst met kip en groente (gebraden in zak, gestoomt of gebakken/gewokt met saus uit pot)
    1x gebakken aardappeltjes met rauwkost of groente en makkelijk vlees als gepaneerde snitzel of kippenbil
    1x pizza zelf gemaakt of op een luie dag bestellen of halen

nu is dat meestal een dag in het weekend dat we ongezond eten en gaat straks elke maandag worden vanwegen zwemles van 15.45 tot 16.45 en zullen pas rond half 6 thuis zijn

13. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Nooit, heb er een hekel aan (kan het ook niet).

We eten 1 keer in de week pizza of soep met brood en de rest wel ' ewone' maaltijden als aardappels/vlees/groente, ovenschotel of spaghetti of nasi oid.

14. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

8 mei 2010
    717
    0
    0
    Ik kook elke dag ..vers en gezond! En 1x per week gewoon iets anders.
    30min meal heb ik echt niet behalve als ik chicken tortilla wil maken

15. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Ik vind aardappels -groente - vlees ook gewoon echt koken.
    Dit doe ik dan ook 4 keer per week. De andere dagen iets van pizza, , een makkelijke k.norr maaltijd, pasta of iets dergelijks :)

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik maak alleen eten...en kook nooit.

Mijn broertje wel. Als die hier komt eten dan gaat hij hier koken ( hij gooit mij dus gewoon de keuken uit)

17. Henkiepenkie

Henkiepenkie Niet meer actief

Ik kook 6 dagen per week gezond. Ik vind aardappels, groente en vlees eigenlijk wel echt koken. 1 dag per week eten we patat, pizza, pannekoeken ofzo. Soms soep.

18. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Dit dus.. Friet, afhaalpizza en dergelijke eten we nauwelijks, want de dag erna voel ik me dan vaak ziek.

19. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik kook elke dag. Afhaal-eten komt hier misschien 1 keer in de maand op tafel. Ik vind het belangrijk dat er een voedzame en gezonde maaltijd op tafel staat elke dag, zeker doordeweeks als mijn man gewerkt heeft of moet gaan werken. In het weekend doe ik meestal wel zaterdag wat makkelijker maar dan is het nog vaak gewoon verse vis met een salade of zoiets. Doordeweeks veel afwisseling; 1 dag Turkse rijst met stoofvlees met doperwtjes, 1 dag iets vegetarisch bijvoorbeeld sperziebonen in tomaten/ui prutje met bulgurrijst, 1 dag een stukje gekruid vlees met aardappels uit de oven en salade, altijd 1 dag in de week mihoen met kip en roerbakgroenten want dat vindt iedereen lekker, 1 dag 'kleinere' hapjes; borek met kaas, auberginesalade, bulgursalade, net waar ik zin in heb....en ga zo maar door.

Ik vind dingen als 'friet' ook echt geen maaltijd...Dan maak ik er toch sowieso nog een salade bij nou ja dan kan ik net zo goed alles zelf koken.

En gelukkig hou ik van koken en nieuwe dingen uitproberen.

20. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    1x bij souders eten
    1x bij ouders eten
    zaterdag en zondag meestal uit eten of wat halen, of bij 1 vd ouders eten
    oeps, dan blijven er 3 dagen over dat ik kook

Deel Deze Pagina