hoe vaak kook je per week (echt koken)

Discussie in 'De lounge' gestart door zilvervosje, 29 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe vaak kook jij uitgebreid?

1. (bijna) nooit

2. 1 of 2 keer per week

3. 2 tot 4 keer per week

4. 4 of 5 keer per week

5. (bijna) altijd

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Op zondag is het friet dag en op za eten we vaak brood (met bv vis of soep)
    Alle andere dagen kook ik

2. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik zet elke dag wel een gezonde maaltijd op tafel en het liefst met alleen mar verse producten. I

3. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    6 dagen per week kook ik normaal! Aardappels, groente, vlees enz.. Echt uitgebreid en uren in de keuken staan doe ik niet.
    1 x per week eten we iets gemakkelijks. Kant en klare maaltijd, broodje, soep..
    Ons zoontje krijgt dan een potje Macaroni, dit is het enige potje was hij lust :)

En 1x per maand een frietje ofzo.

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Dit dus. Vind avg (aardappel vlees groente) ook gewoon koken. Nee sta geen uren in de keuken, ben al blij als ik overdag mn lunch normaal naar binnen kan werken.

'Echt koken' zoals jullie hier bedoelen en dan echt hele dag in keuken staan doe ik nooit. Geen zin om langer in de keuken te staan dan dat we aan tafel zitten :p hubby en zoon zijn altijd blij met avg en hier en daar een Knorr Wereld Pakket of Maggi Ovenschotels enzo. 1x in de week op donderdag pizza/patat/spaghetti omdat we donderdag avond de weekboodschappen doen en hubby pas 18.30 thuis is van zn werk.

Ben toch wel benieuwd wat jullie verstaan onder 'echt koken' als aardappel vlees groente onder snelle hap valt.

5. ChilllayD

ChilllayD Actief lid

27 jun 2012
    256
    0
    0
    Den Helder
    Koken is je fornuis gebruiken i.p.v de magnetron piepiep horen zeggen of iets uit de oven halen in mijn ogen.

Ok, 1 pan met soep waaraan je alleen water toevoegt noem ik niet echt koken buy hey, sommige pleuren dat zelfs in de magnetron :p

Ik kook +/-4 a 5 dagen. Dan meestal 1 dagje iets bestellen, of een patatje of pizza of MAC, lekker makkelijk. 1 dag in het weekend eten we soms bij m'n ouders en als we thuis zijn maak ik meestal op zaterdag ook iets simpels. Bijv, dat soepje of lekkere broodjes of... noem maar op.

Ik kan 4 uur bezig zijn met eten voorbereiden of een half uurtje. In beide gevallen ben ik dan wel aan het koken met minimaal 2 pannen zegmaar :p

6. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Helemaal mee eens.

7. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    Ik kook elke dag! Mn magnetron zegt alleen piep piep om iets te ontdooien ;)

8. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik kook 5 a 6 keer in de week.

9. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    6 dagen pw, ik hou ervam en vind gezond eten belangrijk.
    Die ene dag hou ik dan open voor bestellen of een pizzatje, patatje.

10. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Ik kook bijna nooit. Mijn man kookt altijd. Doordeweeks wel makkelijk, maar wel vers (zelf pastasaus maken ed). Daarnaast houden we ook van erg uitgebreid koken (hij koken, ik eten:D) en dit doen we regelmatig in het weekend. En we hebben een bevriend stel die erg van uitgebreid koken houden, daarmee koken we ook regelmatig. Dan gaat het echt om 8 of 9 gangen..

Doordat wij samen best wel goed kunnen koken (vinden we zelf:D) zijn wij eigenlijk ook altijd het bokje met kerstdiners enzo. Wij bedenken vaak het menu en koken (met hulp van anderen)...

Overigens ben ik meestal aan het helpen en kan ik salades en brood goed, de rest doet mijn man (ik help dus wel):)

11. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik twijfelde over wat ik in moest vullen in de poll. Vooral omdat sinds ik zwanger ben mijn eetpatroon een beetje veranderd is. Ik eet minder en zit sneller vol. Ik vind het dan erg zonde om uitgebreid te koken.
    Maar ik ben dol op koken en vind het leuk om regelmatig nieuwe of uitgebreide maaltijden te bereiden.

Ik denk dat ik zeker op 4 maaltijden per week zit die uitgebreid gekokkereld zijn. De overige dagen is het een knorr wereldgerechtje, maaltijdsalade, pizzaatje, broodje of frietje. Maar eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat er ook weken zijn waarin we iets te vaak makkelijk eten... maar gelukkig ook weken achtereen waarin ik iedere avond iets 'gezonds', lekkers en uitgebreids op tafel weet te toveren.

Eenmaal bevallen en met kind straks ga ik de regelmaat weer opvoeren. Samen boodschapjes doen, kindje achter me spelen, ik lekker en gezond koken. :D

12. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Beetje moeilijk te bepalen want mijn man werkt in ploegendiensten en voor mezelf kook ik niet. Ene week de vroege, dan eet hij thuis. Andere week de late, dan eet hij op zijn werk. Maar als hij er is, kook ik 5 keer, de andere 2 dagen zijn pizza en frituur.

13. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Sja, hier is uitgebreid wel erg uitgebreid. De Turkse keuken is niet altijd simpel.

Ik kook wel altijd Turks. Gisteren zelf nog een verse linzensoep gemaakt. Kip uit de oven, rijst en een lekkere salade. Maar dat valt hier dan onder het kopje SIMPEL.

Denk ook dat het afhangt wat jij zelf onder simpel verstaat.

14. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hier ook hoor en is ook gewoon gezond.

Mijn man die kookt eigenlijk altijd. En soms doet hij het uitgereider.

ongeveer 1x per week eten we snel zoals patat of pizza

15. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    op ma en wo past mijn moeder op en dan kookt ze voor ons mee (erg fijn!). op dinsdag kook ik wat simpels, op donderdag wat uitgebreider (vrije dag) en op vrijdag doen we vaak wat friet ofzo. in het weekend zijn we vaak weg en eten we buiten de deur of we koken gewoon. Probeer het zo gezond mogelijk te doen!

16. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Ik kook 6 van de 7 dagen per week. Alleen zaterdag makkelijk (pizza/patat/broodje shoarma/wraps)

17. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    1 dag eten we bij mijn so, 1 dag kookt mijn man( lees; bakt frietjes en maakt n lekkere salade) 5 dagen kook ik en ik doe elke dag mijn best minstens 1 uitgebreid gerecht te maken. Meestal maak ik van de groente mijn project. Minstens 1 keer per week n oven of pasta gerecht. Een pot groente of n zakje kruiden of saus haal ik nooit, alles vers.

18. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Ik vind koken ook niet zozo... Sta je daar een tijd in de keuken en binnen een paar minuten is het op! Gelukkig zitten wij wel altijd gezellig te tafelen! :D

Maar om antwoord te geven op je vraag ik probeer sowieso 4 keer in de week te koken met verse producten! Verder halen we wat of gaan we uit eten!

19. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Hier koken wij minimaal 1 x per dag en soms zelfs 2 x per dag.
    Rond 14:00 uur eten wij uitgebreid warm en s´avonds nog een lichte maaltijd zoals een aardappel tortilla, soep, salade etc.
    Hier maken mij altijd alles zelf en zo goed als niks uit pakjes.
    Dus ´fastfood´ zoals pizza,patat of soep is niet zo fast bij ons.

20. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Ik kook elke dag, heel soms mijn man. Ik gebruik altijd verse groenten enzo. Ook al ben ik een beetje laat zet ik toch gewoon een gezonde maaltijd op tafel. Vind ik ook 10x lekkerder dan junkfood ofzo. Ik koop nooit afhaalmaaltijden en junkfood maar zelden. Hooguit 1-2 keer in de maand ofzo broodje Döner, pizza of patat.

Deel Deze Pagina