hoe vaak kook je per week (echt koken)

Discussie in 'De lounge' gestart door zilvervosje, 29 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe vaak kook jij uitgebreid?

1. (bijna) nooit

2. 1 of 2 keer per week

3. 2 tot 4 keer per week

4. 4 of 5 keer per week

5. (bijna) altijd

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb echt een hekel aan koken, maar probeer 4 keer per week aardappelen, groente en vlees te koken. 1 keer bijvoorbeeld roti, taco's of iets in die trant.
    Op zaterdag altijd makkelijk, pizza of soep of iets. Op zondag maakt vriendlief altijd iets, dat kan kapsalon zijn, gamba's en gevulde kipfilet.

Best redelijk toch?

2. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Ik ben een echte muts in de keuken en ik doe het niet graag dus hier sta ik bijna nooit uitgebreid in de keuken te koken. Het komt heel zelden voor dat ik eens zin heb om lang in de keuken te staan. Ik kook wel gezond en lekker ma het is meestal wel binnen een uur klaar

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik eigenlijk bijna elke dag wel. Als wij friet/pizza eten is dat meestal 's avonds bij de tv ofzo, als tussendoortje en eten halen doen we ook bijna nooit. Ik vind koken steeds leuker (had er altijd een hekel aan) en ik vind versgemaakt eten gewoon het lekkerst. Ik vind het trouwens ook wel belangrijk dat de kindjes goed en gevarieerd eten en dat gaat natuurlijk het best als je elke dag gewoon kookt.

4. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik kook zelf vrijwel altijd vers. Dat vind ik het lekkerste. Ik heb toch 4-5 ingevuld. Wij zijn nog geen ouders en werken allebei dus wij eten gemiddeld 2/3x per week niet thuis. Dan eten we bij ouders of gaan uit eten.

5. Chaii

Chaii Niet meer actief

5/6 dagen in de week. :)

6. Triskele

Triskele Niet meer actief

als aardappelen groente en vlees niet meetelt e.d. dan 0 keer haha , ik kook elke dag op 1 keer na (dan eten we of pizza of friet of iets in die trant)

7. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Heel eerlijk als mijn man thuis is wordt er elke dag gekookt. Nu is hij op de kazerne door de weeks en ik kom eigenlijk niet veel verder dan aardappeltjes bakken en een blikje opwarmen, of ping wat mijn man gekookt en ingevroren heeft.

Mijn man kan heel goed koken (mijn familie nodigt zichzelf zowat uit om te komen eten dat wil wel wat zeggen) en hij vindt het prachtig haha, Ik houniet van koken, het is eetbaar :) daar moeten mensen het mee doen...... recht toe recht aan knorr pak volgen lukt verder moet je geen moeilijke dingen vragen.

Dus als mijn man er is wordt er 6 dagen in de week gekookt (1 patatdag) als mijn man er alleen in het weekend er wordt er 3 of 4x gekookt 1x door mij en 3x door mijn man ;)

Dit gaat wel veranderen als de kleine meid er is en die mee eet met de pot. Nu kook ik alleen voor mezelf en dat is ook niet leuk.

8. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Als manlief gewoon thuis eet, koken we in principe van ma. t/m do. Vrijdag is altijd patatdag bij ons. Op zaterdag eten we meestal brood en op zondag iets van pizza, pasta, of halen chinees, o.i.d.

Gisteren had Justin voetbaltraining van 17.00 - 18.00 uur, dan ben ik laat thuis en heb ik echt geen zin meer om te koken. Manlief had late dienst dus was er ook niet.......ik heb dus gisteravond patat gehaald maar dat betekent wel dat we vrijdag niet weer patat eten maar wat anders;)

9. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik kook bijna altijd zelf en redelijk uitgebreid, ik vind koken leuk. 1 dag per week eten we bij mijn ouders maar die houden ook van uitgebreid koken. Wij bestellen/halen gemiddeld 1 keer per maand iets buiten de deur. Verder werk ik onregelmatig en eet daardoor vaak op mijn werk, maar ook dan probeer ik voor ik ga werken voor ons te koken of eten we uit de vriezer iets wat ik eerder heb gekookt.
    Wij eten overigens maar zelden aardappelen/groente/vlees, max 1x per week. Daar houden we niet zo van (en vind ik ook niet echt leuk om te koken).

10. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Ik kook vier dagen per week. Heerlijk vind ik het. Maandag eten we bij mijn schoonouders en vrijdags bij mijn ouders. Ze passen dan op. En zondag halen we wat of laten we iets bezorgen.

11. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ik heb (bijna) nooit ingevuld omdat aardappels groente vlees niet meetellen. We eten wel bijna elke dag verse groenten, maar wel vaak iets vaan aardappels (in de wok gebakken meestal dan), pasta, zo'n knor pakket of iets dergelijks. Ik vind uitgebreid koken wel super leuk maar neem er vaak de tijd niet voor. Mijn man doet het nu nog vaker dan ikzelf, lekker met gambatjes ofzo.

12. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik vind alles behalve afhalen/frituren/pizza in de oven, gewoon koken. En dat kan met 30min klaar zijn maar dat kan ook 2 uur duren.

2x pw Iets van pizza/patat/shoarma
    1x pw broodje ragout/ei/knakworst
    2x pw Pasta/rijst/noodles etc
    1x pw iets van groente mix met tomaat op ciabatta oid
    1x pw Flink gevulde soep

Wij eten maar 1x per 2 weken iets met aardappels. Dat kan dan stamppot zijn of een ovenschotel.

13. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik kook eigenlijk altijd wel
    heerlijk vind ik dat altijd andere dingentjes maken jammie:D

14. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik heb gestemd op bijna nooit.

Wij eten namelijk veel aardappelen/groente/vlees, of een lekkere pasta. En dat is geen uitgebreid koken, zoals ik in de openingspost lees :p

15. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Dus aardappeltjes uit de oven of op een andere manier, verse groenten (of soms uit de vriezer) en vlees/vis (al dan niet zelf gekruid) telt hier niet als koken? Ik ben het er mee eens dat dit best snel klaar kan zijn, maar het is wel gezond in de juiste verhouding en hier ook gevarieerd. Maar wellicht gaat het daar niet over, maar over 'je uitsloven in de keuken' ;).

Tja, dan wordt er hier max. 2 x per week echt gekookt, meestal in de vorm van pasta, met alle ingredienten vers, behalve de tomatensaus. En vorig jaar aten we wel vaak zelf gemaakte verse pizza. Daar zat best wat werk in (of telt dat ook niet hier ;) ).

We eten hier max. 1x per week frietjes (zoutloos voor mij en de kids, met groente en vlees, (bijna) net zo gezond als een gewone aardappel/vlees/groente combi), en de kinderen en ik eten eigenlijk nooit pizza uit een pak. Tb-man wel, maar dat komt omdat hij soms laat uit het werk komt en dan hebben we beide niet meer zoveel zin om nog eens te gaan koken om negen uur 's avonds.

16. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Als aanvulling: hoewel ik de aardappel/groente/vlees combi wel beschouw als gezond koken, vul ik 1-2 keer per week in. Tenslotte gaat het hier dus meer over koken met ingewikkelde recepten, en dat doen we hier nu ook weer niet zo vaak.

17. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.872
    5.149
    113
    Home
    5 dagen in de week
    1 dag eten we bij schoonouders en de andere dag dat ik niet kook eten we pizza oid
    verder eten we weinig aardappelen wel rijst, pasta, soep met veel groente, etc

18. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Whahahaa de resultaten van deze poll geloof ik ECHT niet. Hebben die mensen die kozen voor "(bijna) altijd" de beginpost wel gelezen? LOL. "Echt ff uitsloven in de keuken", 6-7 keer per week. SURE :D:p

19. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Ben ik het wel mee eens :D

Ik zou het super knap vinden als al die ouders van kleine (en vaak drukke) kinderen hier de tijd vinden om 5-6 dagen per week één tot drie uur in de keuken staan te uitsloven. En dat allemaal voor zeven uur, want anders red je het niet om de kleine op tijd op bed te krijgen.

20. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    @TS: misschien had je de titel van je bericht anders moeten kiezen, want dit geeft niet de gewenste resultaten ;)

Anyhow, ik heb gestemd op "bijna nooit", want wij koken wel 5-6 dagen/week, maar niet uitgebreid volgens ingewikkelde recepten hoor. Ik ben niet van het koken om het koken. Maak meestal iets simpels, maar wel met verse ingrediënten (zoals de meesten hier begrijp ik): pasta's, aardappels-vlees-groente, Knorr wereldgerecht etc.

Deel Deze Pagina