Hoe vaak koop jij speelgoed voor je kind

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Joyful, 27 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe vaak koop jij speelgoed voor je kind?

1. 1 of 2 keer per jaar

2. 3 of 4 keer per jaar

3. 5 of 6 keer per jaar

4. 7 of 8 keer per jaar

5. Elke maand

6. Elke week

7. Anders, namelijk:

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Hier verschillend, kan 2x per week zijn maar ook 2x per maand, is net wat ze echt leuk vind en wij zoiets hebben van nou neem maar mee.
    Ze krijgt ook heel veel van de familie, ze heeft nu dat ze poppen en barbies geweldig vind, laatst van oma 2 barbies gekregen, die wou ik ook halen maar dan kijk ik later weer.

2. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.214
    4.516
    113
    verjaardag, 5 dec., kerst, en soms nog iets met een vakantie ofzo. dus zo'n 4 x per jaar.

Ik tel dan kleine dingen niet mee, bijv. een auto'tje van de action voor een euro, die krijgen ze tussen door weleens maar niet iedere maand.
    Kleurboeken, stiften en ander teken spul koop ik ook als het op is.
    verder koop ook weleens een leuk voorlees boek, maar dat doe ik vaak meer omdat ik de andere boeken niet leuk meer vindt, en bij de bieb durf ik niet te lenen bang dat de jongste het stuk maakt, als het boek ergens onbewaakt ligt.

3. Elke week wel iets..
    Best erg eigenlijk 🙊🙈

4. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Met hun verjaardag en met Sinterklaas 😁 Ze komen om in het speelgoed, vindt het echt niet nodig om buiten deze 2 dagen nog meer te moeten kopen.

5. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.154
    3.184
    113
    Wij geven voornamelijk met de speciale dagen (verjaardag, kerst en sinterklaas) en zo af en toe al het tijd is voor iets nieuws. Onze dochter is van februari dus dat is erg kort op elkaar.
    Een tijd terug had m'n vriend een bol.com cadeaukaart gewonnen op werk dus heeft hij een duplo treinset aangeschaft.
    Het laatste wat ik aan speelgoed heb gekocht is vingerverf een maand terug.

6. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik heb 3-4x gestemd. Met sinterklaas of verjaardag krijgen ze iets groots. Verder niet. Sterker nog, het meeste speelgoed hebben we allemaal gekregen, ik heb maar weinig zelf gekocht.
    Tussendoor krijgt mijn zoon wel dingetjes, laatst wou hij graag bad/douche krijt hebben dus heb ik dat gekocht. Een paar dagen daarna een emmer met schep en hark en afgelopen zondag een waterpistool. Maar dat gaat dan om dingen van hooguit €5.
    En dat gebeurd ook bijna niet maar ik liet me een beetje meeslepen ;)

7. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ergens tussen elke week en elke maand in. Met minder weer gaan we altijd op zaterdag de stad in beetje shoppen en lunchen en dan stoppen we altijd wel even bij bart smit.

8. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.377
    2.969
    113
    Eigenlijk alleen met verjaardagen, 5-12 en kerst.

Mijn oudste krijgt ook zakgeld en van oma's en opa geld voor zwemdiploma's en schoolrapporten. Daar mag ze van kopen wat zij wil. Vaak is dat iets van playmobil of poppen.

9. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Met z'n verjaardag en 5 december pakken we uit zeg maar maar dat valt binnen drie dagen. Dingen als een fiets, trampoline, glijbaan, speelhuisje hebben we in het voorjaar gekocht en de fiets en het speelhuisje kwamen bijvoorbeeld van marktplaats en verkopen we dan ook weer door. Verder krijgt ie regelmatig iets, gister Spidermanondergoed en een snoepding van StarWars bij de Action...net waar we tegenaan lopen en hoe de pet staat :D

10. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Echt grote dure cadeaus boven de 50 euro is hier een keer of 4 per jaar per kind, daarnaast nog verjaardagen Sinterklaas en in de grote vakantie.

Verder sparen ze zelf ook en krijgen ze bijv raport geld of een zakcentje voor de zwemdiploma en hiervan sparen en kopen ze ook zelf dingen.

fiets verstaan Wij niet onder cadeautjes en komt wanneer nodig net zo als verf spulletjes teken spullen en knutsel dingen op is gewoon nieuwe kopen zeg maar.

Verder krijgen ze wel regelmatig alle vier een klein cadeautje

11. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.972
    686
    113
    Vrouw
    Elke maand toch zeker wel. Ik hou het niet precies bij om eerlijk te zijn. De grotere dingen alleen met verjaardag, sinterklaas en suikerfeest. Door het jaar heen sowieso nog boeken en knutselspul, zoals het uitkomt. Wat ik daarnaast de afgelopen maand heb aangeschaft is een speelgoedtent (50% eraf bij Kruidvat), stickervellen, een puzzel en een kleurboek. Verder schiet me even niks te binnen.

12. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik heb anders gestemd..
    ik weet het namelijk niet hoe vaak ze wat krijgt..
    daar tel ik dan ook de kleinigheidjes bij zoals een stickervel en zo..
    ze krijgt toch best vaak wat iig zeker wel maandelijks

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Hier de grote dingen met verjaardag en sinterklaas

Maar ik hoor om ons heen ook wel mensen die grote cadeaus doen in de zomervakantie...kinderen bezig houden.

Wij doen daar dit jaar ook aan mee...we kopen een trampoline. En de laatste week een hamster. We gingen dit keer niet zo lang op vakantie...wegens verbouwing.

14. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    202
    63
    Oe...persoonlijk vind ik dat best wel erg ja...
    Hier alleen met verjaardagen en Sinterklaas en vlak voor de vakantie mogen ze wel een tijdschrift uitkiezen of een luisterboek bijvoorbeeld.

Stiften, klei en kleurboeken kopen we wel tussendoor, maar dat schaar ik niet echt onder speelgoed.

Ik vind dat er door verjaardagen en 5/12 al zoveel speelgoed in huis staat, kan me echt niet voorstellen dat je elke week of maand nog iets zou willen geven...

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hihi - maar dat is het natuurlijk wél.

Daarom tikt het hier ook wel door. Officieel alleen met de verjaardag en met sinterklaas.. maar in de praktijk............ loop ik vaak de kruidvat binnen (tegenover school) en als ik wat zie, haal ik wat. Dat krijgen ze meestal niet gelijk trouwens. Maar is een verfje op- haal ik dat. Zie ik fijne kwasten bij de action; neem ik ze ook mee. En een leuk spel bij de kringloop winkel, krijgen ze dan ook wel.
    Vandaar dat het hier toch wel op een keer of 7/8 komt denk ik per jaar. Onze oudste is in juli jarig - dat is wel fijn, lekker ver van 5 december vandaan ;) .
    Maar buitenspeelgoed krijgt de jongste (van eind oktober) dus ook tussendoor.

16. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Te vaak :D

17. Bailief

Bailief Niet meer actief

Hier best vaak. Vanmiddag nog samen de stad in geweest en iets van 25 euro gekocht voor haar. Met kerst, sinterklaas en haar verjaardag krijgt ze wel groter spul. Knutselspul koop ik heel regelmatig. Na elk ziekenhuisbezoek, ook controles, zo'n dure ballon (en dat waren er dit jaar toch al redelijk wat) en als ik iets tegen kom wat ik leuk of goed voor haar vind koop ik het ook.

Als het kan, waarom dan niet :)

18. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Maar kinderen groeien ook. Mijn kinderen spelen nu met heel andere dingen als 2 jaar geleden. Al het oude Is verkocht. Dus iedere keer word er ruimte gemaakt voor nieuw spul.
    Ik heb absoluut geen bergen speelgoed, wat ik heb niet eens speelgoed in de woonkamer. De kinderen hebben elk hun eigen speelgoed. En als ik dat goedkoop ergens kan halen dan doe ik dat. Voor 5/12 krijgen ze 150 euro per kind ongeveer. Dat zijn dan echt de grote/dure dingen.

Ik heb net alle little people verkocht daar deden ze al maanden niets meer meer. Ik heb er 200 euro voor ontvangen. Hier mogen ze weer wat anders voor uitzoeken.

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.510
    36.471
    113
    Hier hetzelfde.

20. Ladybug85

Ladybug85 Niet meer actief

Uhm nou officieel alleen met zijn verjaardag en kerst (zal straks sinterklaas zijn)

MAAR als ik met koninginnedag op de rommelmarkt loopt en ik zie spelletjes of een leuke auto krijgt hij die ook. Of als ik in de Action ben en ik zie iets kleins waar hij wild van wordt ook.

En nu net voor de vakantie ook allemaal buitenspeelgoed/spelletje/boekje gekocht en kleine dingetjes voor in de auto.

En potloden en knutselspulletjes gewoon wanneer ik het bedenk. Dus eigenlijk best vaak.

Deel Deze Pagina