Hoe vaak krijgt jouw kind snoep en/of koek?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Poppy4, 30 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Elke dag wordt er gesnoept en koek gegeten. Wij zijn daar best makkelijk in. Als de oudste echt trek heeft neemt ze fruit. Snoep is voor even wat lekkers, niet om je vol te vreten. Ze eten ook dagelijks prima hun groente en fruit dus een extra snoepje gebeurt ook regelmatig.

2. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Snoepjes lust die niet. Wel sommige lollys maar die koop ik niet.
    Koekjes eet die t liefst net chocolade op.
    Of rijstwafels. Marie koekjes vind die ook lekker.
    Wafels, cupcakes, taart, vlaai, cake(jes) enz lust die ook niet.
    Gewone chocolade is zijn favoriet maar dat haal ik dus niet standaard want dan wilt die t altijd. Voor mij ook goed want ik hoidt ook van chocolade haha

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wat versta je onder een 'gezond koekje'?

4. februari2012

februari2012 Bekend lid

31 okt 2012
    689
    394
    63
    Dagelijks. We eten drie hoofdmaaltijden en twee tussendoortjes. Eén tussendoortje is fruit en het andere tussendoortje is of een snoepje of een koekje. Mogen ze zelf kiezen.

Chips hebben we bijna nooit, dat is echt hoge uitzondering.

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier elke middag na school 2 Maria-kaakjes. Weekend soms iets van snoep. Chips kennen ze hier niet. Alleen van feestjes buiten huis.

6. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    hier ook vrij makkelijk in,na school mogen ze ook wat lekkers,er word ook goed fruit gegeten.
    mogen ook gerust bakje chips door de week,ik snoep zelf ook graag:D

7. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Bij ons ook

8. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.203
    10.812
    113
    Ik heb het allebei maar zelden in huis. Alleen extra pure chocola is hier het dagelijkse snoep, en ook dat eten ze niet elke dag. Zelf eten we ook vrijwel alleen die chocola (met een latte macchiato, hmmm) De grootste traktatie hier is als papa de keuken in duikt om een vers sapje of smoothie te maken.

Qua hartige dingen eten we naast rauwkost veel rauwe nootjes, en heel soms maak ik popcorn in de magnetron.

Als we bezoek hebben of zelf ergens zijn, mogen ze wel wat, maar probeer ik het wel echt te beperken, bijvoorbeeld op een verjaardag een klein stukje taart, een glaasje limonade en nog eens een snoepje.

9. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Hier mag ze in het weekend 's middags iets uit haar snoepbakje pakken. (Zit bijv nu schatkistjes en snoepketting in).
    Doordeweeks eet ze 's morgens fruit en 's middags mag ze kiezen tussen fruit of een biscuitje / rozijntjes oid.

Mijn dochter is erg gebaat bij duidelijke afspraken. Voorheen had ik bijv. met brood eten al het beleg op tafel staan. Bij iedere boterham was het gedoe omdat ze altijd zoet op haar brood wilde (chocopasta / hagelslag) en ik dat niet nodig vind. Ze lust ook prima andere dingen. Als ik het er niet op had staan begon ze er ook over.
    In overleg met haar een weekendmandje gemaakt waar we samen de "weekend" producten in hebben gedaan. In het weekend mag ze uit dat mandje en doe ik er niet moeilijk over, doordeweeks vraagt ze er niet meer naar dus voor beide partijen meer rust :)

10. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.971
    3.977
    113
    Op schooldagen 's middags een koekje. Op vrije dagen 's morgens ook als wij koffie drinken. Maar ook dagelijks een keer fruit.
    Chips op verjaardagen en soms zondagmiddag.
    Snoep af en toe in het weekend, dan mogen ze iets uit de snoepla. Momenteel liggen er alleen rozijntjes maar straks na 11 november in die weer een aantal weken goed gevuld; )

11. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.500
    4.342
    113
    Vrouw
    Snoepjes zo'n 4x per week denk ik, 's avonds na het eten of een (kinder)toetje, een waterijsje of 2 kaakjes bij de thee.

Vandaag nog geen snoepjes of koekjes gehad, maar dan wel een cinnamonbon bij de Starbucks ;)

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.355
    36.211
    113
    Dagelijks. Maat leren houden vind ik ook erg belangrijk. De oudste lust geen snoep, hij eet dan een biscuitje ofzo.

13. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.903
    5.226
    113
    Home
    dagelijks een koekje meestal uit school
    snoep koop ik bijna niet

chips doen we meestal in het weekend

14. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    wat een leuk idee koekie van dat weekend mandje!
    wat heb je daar dan in zitten?

15. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Ik heb eigenlijk zelden koek en snoep in huis. Niet gewend ook.

Hier eten ze extra pure chocola, gedroogd fruit en gewoon fruit .

Als we ergens anders zijn krijgen ze wel andere dingen maar wordt verder niet om gevraagd.

16. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.102
    3.489
    113
    Hier heeft zoon van 21 maand nog nooit snoep gehad en ook geen koekjes, op de koekjes van Goodies na.
    Zolang hij nog blij is met wat anders, krijgt hij het niet.

17. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.646
    1.252
    113
    randstad
    Snoep heb ik zelden in huis dus dat eet ze thuis niet maar als we ergens zijn soms wel ook prima. In het weekend vaak wel een koekje of paar chipjes oid. Tussendoor vaak fuit en soms rozijntjes of als ik het in huis heb of een stukje ontbijtkoek

18. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier is het s morgens een koekje en s middags een bakje met fruit. Op psz dagen krijgt hij s morgens fruit mee naar de psz en dan s middags een koekje of snoepje. Soms vraagt hij om een snoepje of dropje uit een andere trommel, dus echt gewoon 1 zo'n los snoepje en dat mag ie dan 1x per dag. Wil hij snoep als tussendoortje ipv een koekje dan is dat bijvoorbeeld zo'n zakje Haribo of een doosje smarties of iets, net wat er in de trommel zit.
    Koekjes kan hier van alles zijn, net wat ik in huis heb, liga, speculaasje, biscuitjes, taai taai of een handje kruidnoten. Grote koeken hebben wij dan weer nooit zoals stroopwafels en gevulde koeken e.d.
    Chips eten we hier 1-2x per week en is dan als vervanging voor het tussendoortje of bijvoorbeeld gewoon wat van die zoute pepsels of tuccies als hij s middags al vroeg fruit op heeft.
    Verder geeft hij niet veel om koek, snoep en chips. Vraagt net zo goed om een appel, banaan of bakje druiven.

19. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Snoep heb ik maar zelden in huis. Wat soms lastig als er vriendjes komen spelen die anders gewend zijn. Koek is er wel, maar wordt door de kinderen weinig gegeten. Ik let er op dat de koekjes voor de jongens zonder toegevoegde suikers zijn. Er wordt vooral fruit gegeten.
    Alleen op zondag bij de koffie is er een 'grote' koek, daar zit dan dus wel suiker in.

En oh ja, de oudste is gèk op kruidnoten, dus in deze tijd wil ik weleens een zak kruidnoten meenemen. Daar geniet hij dan erg van. De boog kan niet altijd gespannen staan....

20. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    Hier een keer of vier in de week (twee) snoepjes en de overige keren een koekje, maar ook wel eens dagen en twee snoepjes en een koekje. Sowieso redden ze het hier 's middags niet met een tussendoortje. Op school eten ze altijd al fruit en ze hebben dan niet altijd trek in 's middags nog een keer fruit. Soms eten we dan ook wat chipjes, zoute stengels, tucjes of nootjes ofzo. Of een cracker of een boterham. Wisselt een beetje.

Deel Deze Pagina