Hoe vaak kwam er iemand kijken?

Discussie in 'De bevalling' gestart door xxessiexx, 27 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Bij mij kwam er bij mn eerste in het ziekenhuis wel af en toe een verpleegkundige kijken, maar er is pas een vk gekomen om me te toucheren toen ik m'n man riep er één te halen, omdat ik een aandrang tot persen voelde. Het was de dag dat ik beviel heel erg druk in het ziekenhuis. Daarna is de vk er wel de hele tijd bijgebleven, omdat ik al heel snel daarna mocht gaan persen.

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    bij de eerste heb ik na een uur de vlos gebeld. deze kwam meteen. hierna moest ik naar het ZH omdat ze niet goed lag. hier kwamen ze elk half uur kijken en elke 2 uur catheter legen. heb er 18 uur gelegen dus tel maar uit hoe vaak ik mensen gezien heb;)

bij de 2e heb ik 's avonds om 22.30 uur gebeld. ze kwam meteen en is toen ook gebleven. ik had 3 cm ontsluiting en om 00.30 uur was de kleine er al:)
    ze is 1x boven wezen vragen hoe het ging en 1x heeft ze gevoeld omdat het wel erg drukte als ik rondliep. toen was het al zover en 10 min later was ze er.

3. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Tijdens mijn bevalling heb ik 3 X iemand gezien.
    Na 14 uur weeën hadden we de vk gebeld. 0,5 cm ontsluiting. Mochten rond de middag weer bellen en na 24 uur weeën was er weer een vk aan mijn bed. Toen pas 3 cm ontsluiting en vliezen gebroken en daarna naar het ziekenhuis op eigen verzoek. En daar kwam de vk na 26a27 uur weeën op ons verzoek ook weer en toen was hij er een uurtje of anderhalf later en os ze dus niet meer weg geweest.
    In het ziekenhuis kwam kraamzorg vanuit daar ook af en toe kijken hoe het ging (3/4 X)

4. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Hier gebeld. Na een uur weer. Ze wilde eerst niet komen. Maar goed dat ze kwam had al 5cm in een uur.

5. Imrw

Imrw Bekend lid

1 jul 2012
    810
    20
    18
    NULL
    NULL
    1 keer, ze kwam na een uur. Had volledige ontsluiting dus ze kon meteen blijven ;)
    Heb wel zo lang mogelijk gewacht met bellen, wilde niet dat ze zou zeggen: ik kom over een paar uur wel terug.
    Dat is gelukt haha

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.261
    6.156
    113
    Ja ik snap t. Misschien ook omdat ik zelf een in mijn ogen irritante verloskundig arts had, die het 'allemaal wel even zou regelen. Eh.. Mijn lichaam, mijn bevalling. Dus was blij dat ondanks dat m'n bevalling maar 1,5 uur duurde zij dus maar 1 keer tussendoor is komen kijken.
    Toen heeft ze alleen maar gezegd dat ik beter moest gaan adem halen anders zou ik de komende uren niet meer volhouden. 10 min later is m'n dochter geboren. Had ze niet verwacht.

7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.365
    10.318
    113
    Had al een aantal dagen last van rug,die zondag kwam en ging het.de verloskundige was er binnen het half uur was toen ook 34.5 zwanger.

Eenmaal in het ziekenhuis moest ik blijven en kwamen ze elk uur.(ook midden in de nacht kwamen ze regelmatig)

Ze kwamen controleren maar ook vragen of we wat wouden drinken.

8. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik heb elke keer gebeld als het echt goed bezig was, met weeën om de 2 minuten ongeveer. De verloskundige kwam steeds binnen 30-45 minuten en is niet meer weggegaan. Ik had op dat moment resp. 8, 3 en 6 cm ontsluiting.

Bij de laatste bevalling heeft de verloskundige mij trouwens wel alleen in mijn slaapkamer gelaten, omdat ik dat graag zelf zo wilde. Ze kwam na een uurtje weer kijken, daarna na een kwartier weer, omdat mijn man haar naar boven riep en toen is ze gebleven, tot een kwartier later de baby geboren werd.
    De andere keren is ze de hele tijd bij mij gebleven, behalve om even wat spullen klaar te zetten of zo.
    Maar mijn bevallingen gingen wel snel, nadat ze kwam was het elke keer wel binnen 1-1,5 uur gepiept.

9. Lindalovesmo

Lindalovesmo Niet meer actief

Ik ben in het ziekenhuis bevallen, om 9 uur werden mijn vliezen gebroken.
    Tussen half 11 en 11 uur kwam de vk kijken, zat ik op 4-5 cm ontsluiting. Om kwart voor 12 heb ik mijn vriend ze laten halen want ik had het gevoel dat de persweeën er waren, wat ook klopte, om 12.40 is A.nissa geboren.

Deel Deze Pagina