Bijna tegroot voor de kinderwagen bak wat nu (4 maanden oud)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door anderea, 19 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anderea

anderea Lid

23 sep 2014
    70
    0
    0
    Coach van een sport groep
    Nijmegen
    Mijn zoontje is een lange vent hij zit boven de gemiddelde lijn groeicurve. Nu komt het volgende als hij zo door blijft groeien met die lange beentjes van hem, past die denk ik over paar weken er niet meer in! Nou hoorde ik dat het helemaal nog niet goed is om al vroeg naar stap 2 van de wagen te gaan zegmaar. Maar nu denk ik ja je ziet ouders ook altijd winkelen met hun kindje in de maxicosi en dat is officiël ook niet goed(lang dan he). Wat denken jullie er van?
    Groetjes

2. anieska

anieska Actief lid

24 apr 2014
    447
    0
    0
    Ik heb mijn dochtertje ook al heel lang niet meer in de bak. Niet omdat ze nou zo groot is, maar ze vind de maxi cosi leuker, en ik makkelijker,hihi! Ook als we gaan winkelen zit in de maxi cosi.

3. Dormouse

Dormouse Bekend lid

27 okt 2014
    562
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees mee! Als de kleine met zijn beetje gestrekt ligt houd hij nog krap anderhalve cm over. Stap 2 wel al even (thuis) getest maar toen zakte hij nog helemaal weg. Denk er ook aan om (tijdelijk) de maxi-cosi dan maar te gebruiken als het echt even niet anders kan en hij mee moet. Ben zeer benieuwd naar de reacties hier :)

4. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Goh mijn dochter zit al van 5 maand in stap 2 hoor
    Maar die kan wel in 3 standen gezet, daar ligt ze heel goed in eigenlijk.. Beter dan de maxi cosi in elk geval!

5. anderea

anderea Lid

23 sep 2014
    70
    0
    0
    Nijmegen
    Heb gemeten nog 4 vingers ruimte en ik heb slanke handen. Als die met zijn voeten zich afzet zit die met zijn kopie boven aan.

6. anderea

anderea Lid

23 sep 2014
    70
    0
    0
    Nijmegen
    Oh bedankt die van mij kan ook in lig stand ik zal het fris wassen en misschien dan al snel gebruik van maken!

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ze kunnen ook prima met kromme beentjes liggen hoor ;) Of bijv. op hun buik met de kap omlaag. Hier lagen ze dan ook tot het moment dat ze zich op gingen trekken aan de rand in de wagenbak: met respectievelijk 4,5 maand, 6,5 maand en 8 maanden (alledrie op de +1 lijn).

8. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter zat ook al vanaf 5 maanden in stap 2. Wij hebben een Stokke Xplory en die bak is al erg klein dus daar was ze zo uit. Als je het zitje gewoon plat houdt totdat ze goed kunnen zitten.

9. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Onze dochter moest noodgedwongen (gipsbroek) met 4 maanden in de wandelwageninzet. Die van ons kan helemaal plat dus dat kon prima.

10. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Mijn zoontje past nog makkelijk in de kinderwagenbak, hij is nu 4,5 maand, maar is pas 62 cm lang haha,

Maar idd de maxi cosi kan toch prima! Ik gebruik hem zelf ook lekker klein en makkelijk

11. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier met 4,5 maand over gegaan naar de wandelwageninzet, die uiteraard helemaal plat kon. Hij vond de kinderwagenbak helemaal niks meer, vanaf toen werd wandelen weer leuk. :)

12. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Je moet wel uitkijken met de maxi-cosi hoor, die is ontwikkeld om in een auto te gebruiken (dat hobbelt minder dan op straat lopen).

13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.167
    23.249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier precies hetzelfde!
    To: ik zou de wandelwageninzet erop zetten, maar wel alleen als ie helemaal plat kan. Anders toch maxicosi, maar Dafne heeft het best warm in mc, dus die gebruik ik echt alleen in de auto.

14. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.780
    7.367
    113
    Zelf ben ik geen voorstander van vroeg in de wandelwagen inzet, maar hier moesten we met 5 maanden wel omdat hij er uit kroop. Hij heeft een keer met 1 been en 1 arm over mde rand gehangen, zijn buik op de rand. Als hij zich had afgezet lag hij er overheen. natuurlijk hielden we hem in de gaten, maar ik wilde niet dat hij er toch uit zou vallen op een onbewaakt ogenblik, dus tich de wandelwagen inzet, daar zitten tenminste goede riempjes in. Eerst in ligstand, en nu hij steviger zit half rechtop.

15. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    Zolang mogelijk in de wagenbak en anders plat in de wagen inzet
    Een maxi cosi is namelijk een auto stoeltje en geen wandelwagen inzet ze schrijven dit zelfs over hun eigen product.
    De adapters zijn ontwikkeld voor van de auto naar huis of even snel een boodschap vanuit de auto, maar zeker niet voor een dag winkelen.

er is een onderzoek gedaan door ern kinderarts ik meen van het amc dat je een verhoogte risco hebt op wiegendood door je kindje veel in de maxi cosi mee te nemen( langer dan de 2 uur per dag), een een kindje niet goed kan door ademen en dus minder zuurstof in ze bloed krijgt.
    Met alle gevolgen van dien

16. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Als je kind niet moeilijk doet gewoon lekker in de wandelwagenbak houden. Die enorme groeispurt nam hier wat af na 5 mnd en ze lag gewoon met ingetrokken knietjes (zoals ze ook zo vaak in bedje liggen) of met haar voetjes op de rand. (dochter maar ook +1 qua lengte)

Indien mogelijk zolang mogelijk plat laten liggen!

Hier zit ze nu 3 weken in de wandelwagen inzet. Met ruim 7 maanden dus pas en ik leg haar nog geregeld plat. Het is echt beter voor het ruggetje en daar hebben ze er maar 1 van. Ze kunnen nog lang genoeg zitten! :)

17. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.328
    10.294
    113
    Uk had reflux en konden de bak niet schuin genoeg doen dus heeft er niet lang in gelegen. Ook op zijn buik werkte het niet.

Wij hebben hem voor korte stukjes meegenomen in de mc en verder in de draagzak.

18. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.915
    3.937
    113
    Mijn zoontje is ruim bovengemiddeld qua lengte en heeft tot ongeveer 8 maand in de kinderwagenbak gelegen. Ik snap nooit zo goed dat mensen altijd zo snel roepen dat hun kindje er niet meer in past.

Kijk als ze over de rand gaan hangen dan heb je een ander verhaal ;) maar in principe kunnen ze zeker tot 6 maanden in de bak, zoals ook de bedoeling is.

Kindjes liggen bijna altijd met opgetrokken beentjes en ze hoeven verder niks behalve liggen dus te klein is het echt niet zomaar.

Ons neefje 'moest' ook met 5 maand in de wandelwagen, paste écht niet meer. De week ervoor waren ze nog bij ons geweest en toen had hij nog zeker 10 cm over....

Maxicosi is echt superslecht, zou ik echt alleen in de auto of een vlugge boodschap gebruiken, niet om te wandelen. Wordt aan alle kanten afgeraden, snap niet dat mensen dat nog doen, is gewoon gemakzucht. (Uitgezonderd medische redenen)

19. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier hebben alle 3 mijn kinderen tot ruim 8 maanden in de bak gelegen en ik heb best grote en lange kinderen.
    Mijn oudste kinderen zijn van december en die lagen in de zomer gewoon met hun beentjes buitenboord hihi

20. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.235
    6.095
    113
    Nou dit, of mensen hebben niet goed nagedacht en een kinderwagen met een te kleine bak gekocht.

Deel Deze Pagina