Hoe vaak/lang kinderwagenbak/reiswieg gebruikt?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door zogelukkig, 27 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik zit zo enorm te twijfelen om die bij de kinderwagen aan te schaffen, is nl. niet inclusief.

Wanneer gebruik je die nou?

Il wil de eerste tijd een draagdoek gebruiken en ik krijg hoogstwaarschijnlijk een grote baby, dus hoe lang zou ik er dan gebruik van maken? Hooguit een paar maanden toch?

In welke situaties is het handig? Ja, als je ergens op bezoek gaat, kan je de baby erin laten slapen, maar dan kan je toch net zo goed voor een paar tientjes een opvouwbaar babybedje meenemen of mag dat nog niet de eerste maanden?

Tot hoeveel maanden en hoe vaak hebben jullie de reiswieg gebruikt?

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tot 5,5 maand heeft fae erin gelegen, ze had de 6 maanden denk ik wel gehaald hoor, maar dan lag ze echt klem, vooral in de breedte eigenlijk met haar armpjes. Ik weet niet welke wagen je wil gaan kopen, maar veel wagens hebben goede acties waarbij alles dus wel inclusief is (ook de maxicosi!) .
    Verder weet ik niet of je een wiegje hebt? Zo niet, dan wordt in het begin de wagenbak nogal eens hiervoor gebruikt.
    En verder gebruik je de bak gewoon ook tijdens het wandelen, boodschappen doen, dat soort dingen. Zeker in de zomer toch wel erg lekker om dan met je kindje naar buiten te gaan en dat het dan plat kan liggen, dat is toch het beste voor het ruggetje.

3. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik had een groot kindje (dik 8 pond bij de geboorte) en heeft ie tot 4 maanden ingelegen (toen ging ie steeds omhoog klimmen dus moesten we wel) ik denk dat ie nog anders wel een maandje had voldaan.

Maxi Cosi mogen ze niet lang inliggen en een bakje ligt een slaapt toch echt veeeeeel fijner!

Helemaal zijn geld waard hoor, zoiezo als je hem verder wilt verkopen hierna bv verkoopt ie als set beter als alleen maar de kinderwagenset zeg maar..

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Idd helemaal eens met bovenstaande!
    Kindjes liggen gewoon veel lekkerder in een platte reiswieg dan in de maxi cosi of in het zitgedeelte van de kinderwagen.

Verder kan de kleine na het wandelen lekker blijven slapen doordat het eigenlijk een wiegje is.

Hier hebben Malou en Ruben (kleine kindjes) tot 10 maanden in de reiswiegjes gelegen! Had die dingen echt niet willen missen!

5. kleine tinus

kleine tinus Actief lid

1 mei 2007
    139
    0
    0
    Limburg
    Wij hebben de bak de eerste maanden ook gebruikt als wieg voor beneden. Vooral de eerste weken was dat erg prettig, dan hoefde ik niet steeds trap op trap af met hem. Tijl vond de box maar eng en de bak juist helemaal prima.
    Nu gebruiken we de bak alleen nog om mee te wandelen en te winkelen, maar dat is dus bijna elke dag. Met deze winterse temperaturen is het ook erg fijn. Je kan je kindje goed inpakken en hij ligt uit de wind.
    Ik denk dat we nog 2 maanden vooruit kunnen, dus tot 7 maanden.

6. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Hier nog 2 tot 3 maanden. Dan is kind 5/6 maanden.

7. Nathalie47

Nathalie47 Actief lid

7 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Belgie - Oost-Vlaanderen
    Hier een ander verhaal :)
    Ik heb de kinderbag(wieg) staan van Quinny en ik heb hem welgeteld één keertje gebruikt :rolleyes: . Mijn zoontje was bij de geboorte absolut niet groot en ik vond hem er echt niet ruim in liggen, dus hij zou er (mocht ik er meer gebruik van gemaakt hebben :) ) zeker niet tot 5-6 maanden ingekunnen hebben.
    In de auto lag hij in de MC in babystand.
    Thuis in de wieg of hangmat.
    En op stap voor kleine uitjes (even snel de supermarkt) in de MC en anders in de draagdoek, daar voelde hij zich heel goed in.
    Op bezoek sliep hij of in de draagdoek en soms in een vouwbedje.
    Ben nu zwanger van de derde en de Quinny dreami staat hier netjes geparkeerd in mijn kledigkast klaat om ...zeker niet te gaan gebruiken :) :)

8. Pris

Pris Fanatiek lid

Hier is deze veel gebruikt tot ongeveer 4,5- 5 maanden.
    Makkelijk ook als je op visite gaat, huppakee bak naar boven en kleine man lag er heerlijk te slapen (zijn uiteraard ook andere oplossingen voor maar vond dit erg prettig)
    Ligt toch lekkerder dan een MC.
    Ik heb zelf noot een draagdoek oid gebruikt.

9. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Mijn dochter is nog niet zo oud, maar ik gebruik de reiswieg tot nu toe volop!
    Ik wandel best veel en als ik thuis kom laat ik haar daar even in liggen zodat ze verder kan slapen!

Geen idee tot hoelang ze er in gaat passen, ze is best een grote baby, maar tot nu toe geen miskoop!

10. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik heb hem 5 maanden gebruikt en vind een kinderwagen veel idealer als een draagdoek of klapbedje.
    Een draagdoek komt erbij voor de extra en korte stukjes (had bij mijn zoontje een goedkope buikdrager en ga straks voor de minimonkey)

11. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij hebben de bak, tot vorige week (bijna 6 maanden dus), elke dag gebruikt. Ik ga sowieso elke dag minimaal een uur wandelen met Milan (vind 'ie helemaal geweldig), dus ik zou 'm echt niet hebben willen missen. Verder heeft 'ie er in het begin ook wel eens in geslapen en met boodschappen ed gebruikten we 'm ook.

12. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    5mnd elke dag gebruikt, en ook de eerste tijd gebruikt als wiegje. (in haar ledikantje gezet zelfs).
    Ik zou niet zonder willen.

13. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Een MC is helemaal niet goed voor het ruggetje om veel vuldig te gebruiken!

14. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Wij hebben een Quinny. Sanne heeft er tot 6 maanden in gelegen, ze had toen nog een beetje ruimte over. Ik vind het een ideaal ding. Ze heeft er in het begin ook gewoon in geslapen toen ze beneden was.

15. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Als je een groot kind krijgt, weet je dan zeker dat je die telkens in een draagdoek wilt dragen? Ik kreeg er pijn van aan mijn lijf. Een uurtje maximaal wandelen en dan wilde ik dat ding echt even afdoen, mijn 1ste was vrij klein en nog steeds trouwens, erg licht voor zijn leeftijd. Ik vind die bak echt helemaal goed. Zo handig, als ik boodschappen doe, ook nu met nummer 2 erin, hij valt in slaap, ik kom thuis, ga lekker mijn ding doen terwijl hij lekker verder pit in de bak. Ik heb bij mijn eerste die draagzak ook best gebruikt hoor, maar alleen voor de kleine uitjes. En ik ben toch een voorstander van plat liggen, daarom hier geen maxi cosy als kinderwagen of slaapplaats. Het is misschien nu even een aankoop maar denk dat je er geen spijt van zult hebben en dat het 'bakkie' veelvuldig gebruikt zal worden. Bij mij heeft ie er tot zo'n 6 maanden ingelegen. Mijn jongste is pas 3 maanden en hoop ik er nog zeker 3 maanden in te hebben liggen. :)

16. busster

busster Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.462
    0
    0
    touringcarchauffeur
    zoetermeer
    @ zogelukkig Ik weet natuurlijk niet welke wagen je in gedachte had maar er zijn genoeg aanbiedingen waarbij de bak wel inclusief is . Ik heb zelf de maxicosi mura en daarvan is de bak best groot . Mijn meisje is nu 2 maanden en ik heb de bak bijna iedere dag gebruikt tot nu toe. Gebruik ook wel eens een draagdoek maar het is zoals julia zegt na een tijdje dragen krijg je er pijn van in je lijf en boodschappen doen met zo'n doek lijkt leuk maar je moet dan dus buiten dat je je kindje draagt ook je boodschapjes nog eens mee naar huis dragen en dat is toch best zwaar .

17. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Alvast bedankt voor jullie reacties, daar heb ik wel wat aan!

Ik heb een wiegje, die op de slaapkamer komt te staan, dus voor het binnenshuis wieg-effect ben ik niet op zoek naar een reiswiegje.

Wij nemen de Urban Jungle en de kinderwagenbak kost los €189,-. Dat is heel veel geld voor iets dat je niet tot nauwelijks gaat gebruiken, daarom twijfel ik ook zo. Van het weekend heb ik een tweedehandse gekeken en die was zo vies van binnen, bah, dat wou ik niet hoor! 't Is mijn eerste en ik wil alles lekker nieuw, schoon en fris, herkenbaar? :(

De baby wordt geboren in mei, dus een mooie tijd om naar buiten te gaan, maar de Urban Jungle wandelwagenzitting kan helemaal horizontaal en op de site staat: voor "pasgeborenen". Betekent dat dan dat de baby er meteen na de geboorte in kan? Met een zitverhoger eventueel?

De MC zal geen vervanging zijn voor de reiswieg. Ik weet dat dat niet goed is.

Dat ik een draagdoek wil gaan gebruiken is omdat ik meerdere grote drukke honden heb die toch uit moeten. Omdat ik de baby niet thuis wil laten en toch m'n handen vrij wil houden, zou een draagdoek wel handig zijn. Ik zie dat anders niet zitten; lopen met een wagen en twee of meer honden aan de lijn.
    Eigenlijk ga ik liever helemaal geen draagdoek gebruiken ivm chronische rugklachten.

Wat een dilemma's he? :)
    Ik vind het leuk om jullie ervaringen te horen! ;)

18. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij hebben dezelfde wagen als jij hebt, alleen de duo vorm ;)! Maar ik vind de kinderwagen inzet echt niet geschikt om een pas geboren kindje in te leggen! Ik vind hem namelijk helemaal niet helemaal plat kunnen.

Verder is wandelen met een wandelwagen en honden niet handig denk ik, tenzij je de honden gewoon los mee kan nemen. Daarvoor zou dan idd een draagdoek of draagzak handig zijn.

Hier een plaatje van de ligstand die bij ons maximaal is en ik dus absoluut niet horizontaal vind. Neem aan dat bij de enkele variant de ligstand hetzelfde is ;)!

Maar als jij zegt nooit te gaan wandelen, omdat je altijd de honden mee hebt, waarom heb je dan de kinderwagen? Die word dan met of zonder reiswieg toch niet gebruikt ;)! Beetje kort door de bocht, maar snap je hoe ik het bedoel? Ik zou dus gewoon een reiswieg kopen voor de dagen dat je lekker even met je man in het bos gaat wandelen, naar de stad gaat, een dagje weg, naar je (schoonouders). Voor thuis als wiegje is het idd niet nodig, daar heb je of je eigen wiegje voor en anders een ledikantje of misschien een box.

Liefs, Hanneke!

19. kikker28

kikker28 Actief lid

10 okt 2007
    302
    0
    0
    Hoi, hier gebruik ik als draagdoek de tricotti, die zit lekker dicht tegen je aan, en ik vind hem erg handig! is al vanaf de geboorte te gebruiken tot ongeveer 2 jaar (lukte mij niet bij de 1e, die heb ik er tot een jaar in gedragen.
    en ik weet niet of je al een maxicosi hebt? je zou kunnen overwegen om de mutsy traveller "maxicosi"te gebruiken, die kan helemaal plat, hij is wel wat groter en zwaarder, maar mijn zoon slaapt er heerlijk in! wij hebben hem via marktplaats gekocht, misschien een idee. Ik gebruik trouwens de kinderwagenbak ook wel hoor, maar dan vooral beneden in de woonkamer en voor het wandelen hier in de buurt! Maar ga ik naar de stad oid. dan is de mutsy traveller ideaal!
    Heel veel succes!

20. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

ik had het geloof ik al eens verteld, maar aangezien jij ook rugklachten hebt zou ik toch niet teveel rekenen op de draagdoek. Ik zou echt niet zonder mijn wieg op de wagen gekund hebben, toch wel een maand of 4 minstens. Het ligt er ook aan hoe lang je weggaat. Ik heb geen ervaring met een pasgeborene die in een platte wnadelwagenzitting gaat, maar ik denk dat het wel een half uurtje ofzo kan, maar niet urenlang. Ik weet niet hoe lang je meestal gaat wandelen?

Mijne was tweedehands maar heel fris, misschien had je gewoon pech bij die je gezien hebt? Je kon ook de binnenkant eruit halen en wassen trouwens, zodat alles wat de baby raakte vers gewassen was!

Maar ik snap je dilemma wel, ik ben nu aan het kijken op ebay voor de dubbele wagen, en was ervanuit gegaan dat de wieg die ik heb van de enkele UJ daar op kon. Mooi niet, moet ik dus een nieuwe voor hebben, een smallere. En die zit er vaak niet bij! Dan heb ik dus straks twee van die dingen nodig, een voor elke wagen, suf he!
    Er stond net een mooie inclusief wieg op ebay, ging die weg voor 417 pond! Nou, dan koop ik hem net zo lief nieuw!

Deel Deze Pagina