Kaatje klopt! De reiswiegjes van de duo wagen zijn smaller! Ook de kinderwageninzet zegmaar is smaller dan bij de enkele vorm !
Nee Hanneke, dat zeg ik niet! Ik wil niet gaan wandelen met de honden zonder de baby, omdat ik die niet alleen thuis wil laten, maar de honden kunnen uitstekend alleen blijven, dus zal er genoeg gewandeld worden met de baby! De ligstand van de nieuwe (2008) single urban jungle is echt horizontaal, dat hebben we in de winkel zelf gezien. Staat ook in hun folder, met plaatje. Maar daar staat ook dat je er in pasgeborene in kunt leggen, maar ik heb net gebeld en daar zijn ze het eigenlijk niet mee eens! Het meisje gaf het advies om toch de kinderwagenbak te gebruiken (tjing-tjing!) van 4 tot 6 maanden (afhankelijk van de grootte van de baby).
Haha, zo bedoelde ik het ook niet helemaal. Maar meer omdat je altijd met de honden gaat en dan dus eigenlijk de kinderwagen niet mee kan nemen ! Hmmmzzzz.....ik weet even niet hoe ik mezelf duidelijker kan uitdrukken ! Haha! Tis al laat ! Overigens baby alleen thuislaten zou ik ook echt niet doen! Als je met honden wandeld ben je al gauw een half uur weg!
Bijna 6 mnd dagelijks gebruik van gemaakt. Tijdens de vele wandelingen lag ze heerlijk te slapen, tijdens het koffiedrinken met mijn vriendinnen, op bezoek bij oma... noem maar op. Ik vind het een uitvinding en het was iedere cent waard!
Lang! Zeker in het weekend gaan we lekker uitaaien met de honden op strand of in bos, daarom komt die uj er ook, da's tenminste en stevig ding! Misschien een rare vraag hoor, maar kan je na de bevalling al wel hele einden lopen? Moet je daar niet een paar maanden van bijkomen? Die mensen hadden gerookt, zooooo vies kaatje! Dat krijg je er niet uitgewassen ook niet! Wat vind jij trouwens een mooie prijs voor een 2e hands reiswieg? Goed dat je het zegt! Ik ging ervan uit dat de single bakjes ook op de duo bakjes konden! Die duobakjes staan er zat op Marktplaats!
Ik ken mensen die dat wel doen, dat vind ik maf! Ja, zeggen ze; die babyfoon heeft een goed bereik hoor! Ja duh; mijn grote jongens krijgen geen rondje blok, maar wel een fatsoenlijke wandeling hoor! En dat ligt vast niet binnen het bereik van de babyfoon.
Heb je daar een i-adres van? Ik denk niet dat een Mutsy MC op een ander merk kinderwagen past? Ik dacht dat alleen de echte MC uitwisselbaar was? En tweedehands wordt zo afgeraden, dat durf ik niet hoor!
Nouja meteen na de bevalling niet, je moet wel even weer op krachten komen zegmaar ! Maar met een week of 5-6 gingen wij weer lekker wandelen op het strand en in het bos. Wij gebruikten dan meestal onze draagzakken ! Verder ligt het er ook een beetje aan hoe je bevalling is gegaan denk ik. Als je geknipt bent of flink gescheurd of een keizersnede hebt gehad is het herstel wat langer natuurlijk en kan ik me voorstellen dat je een lange wandeling nog niet ziet zitten! Wij deden overigens is het begin wel vaker even zitten en rusten ! Anders redde ik het niet! En idd ik hoor ook van genoeg mensen die de hond uit laten of het oudere kind naar school brengen en dan de baby thuis laten liggen. Ik vind het doodeng! En idd duowagenreiswiegjes en enkelewagenreiswiegjes kan je onderling niet wisselen zegmaar! Dus goed kijken als je er een vind op marktplaats dat je zeker weet dat het een enkele is !
ik vind een draagzak op zich wel leuk maar niet erg veilig ik ken nu al genoeg mensen die zijn gevallen ermee en dus bovenop hun kindje vielen! Meestal gaat het goed maar eentje had een gebroken been en heeft een paar weken in het ziekenhuis gelegen met alles.. dus een draagzak is ook niet alles hoor, zeker als je een beetje klunsig bent zoals mij haha
Hier nog even twee sites voer die tricotti draagdoek ! http://www.babydraagdoeken.nl/index2.htm?tricotti-1 http://www.borstvoedingswinkel.nl/reind ... ductID=249
Imd, Klopt, ik ben alleen al in geen tijden zelf gevallen dus vertrouw dat wel maar stel dat je zelf nogal eents valt, is het geen aanrader idd! En ik ben tijdens het gebruik van de draagzak met de kleintjes erin ook nog nooit gevallen ! Fietsen oid met de draagzak om zou ik overigens dan weer nooit doen, dat hoor je ook nog al eens!
tsja, zo kun je wel vanalles bedenken: een vriendin van me viel laatst vd trap met haar zoontje. gelukkig niks aan de hand, maar ik ken zat verhalen waarbij dat minder fijn afliep. dan maar geen trap meer lopen? zo'n draagzak/-doek is prima veilig, mits op de juiste manier bevestigd/geknoopt. en als je van jezelf weet dat je een onwijze kluns bent en vaak valt, dan moet je er misschien vast op rekenen dat dat ook heus een keer gaat gebeuren wanneer je je kindje vast hebt? meer dan uitkijken kun je niet doen. ik kan me niet heugen wanneer ik voor het laatst gevallen ben tijdens lopen/wandelen. dus ik denk ook niet dat me dat zo met draagdoek snel zal gebeuren, hoor. en stél dat je valt, dan ligt dat aan jezelf, NIET aan die draagdoek/-zak!
Onveiligheid ... een vriendin van me stond met haar kinderwagen en kindje in de bak, te kijken naar een etalage, een of andere 'smiert' duwt haar, één van haar wielen van de wagen schiet van het borduurtje af, kinderwagen kiept, kind kukelt uit de bak recht de kasseien op, het ventje was amper 4 weken oud en gelukkig voor hem zat hij warm ingepakt en heeft dit de schok opgevangen. Riempjes in zo'n draagmand zijn geen luxe vind ik. Zelfde met zoveel mensen die nog denken dat je zo'n mand gewoon op je achterbank kan vastmaken emt de gordel en dan denken dat je kind veilig is. Een MC is veilig en helemaal niet zo ergonomisch onverantwoord als je de tijden tot korte periodes behoudt en je kind er geen uren en uren in laat liggen. Zelfde met een draagZAK die dingen zijn roduit slecht voor je kind zijn rug, de wervelkolom wordt overbelast, een draagDOEK niet daar neemt je kind een natuurlijke houding aan en voor jezelf is deze ook ergonomisch verantwoord, mits hij correct geknoopt wordt.
Thanks voor de links Hanneke! Neuh, klunzig ben ik niet. Ben zeker niet bang om te vallen! Fietsen ermee is natuurlijk not-done! En de trap ermee op en af is niet mijn bedoeling. Ik ga altijd naar een speciaal hondenbos en daar lopen meerdere grote drukke honden; vind een draagdoek eerlijk gezegd veiliger dan een open kinderwagen....
ik denk dat een draagzak prima veilig is, je valt toch niet zo snel? alleen voor een lange wandeling is zo'n baby toch wel erg zwaar, ik hield dat niet vol. Ik vind het meer iets voor kleinere stukken. maar ook dat verschilt per persoon, hoe sterk je bent en hoe sterk je rug... sommige mensen kunnen er uren mee lopen! wel lekker knus ook voor die baby! die tricotti ziet er fijn uit! wat betreft wandelen na de bevalling, dat verschilt zo per persoon, en hoe je bevalling is gegaan. maar op zich wordt wandelen zeker aanbevolen, en na een paar weken kun je al best een eindje vooruit meestal.
Ja en niet alle kindjes vinden het fijn in een draagdoek. Dat is ook nog maar afwachten. Ik zou wel voor zo'n bak gaan. Of je koopt er pas 1 na de geboorte als je echt zo twijfelt. En denkt na de geboorte, had ik er nu maar 1, dan is dat toch zo gehaald? Of zit daar een lange wachttijd op? Tegen die tijd dat je em niet meer gebruikt, verkoop je em weer op MP, kan je vast nog wel een goed bedrag voor krijgen, vooral als je er zuinig mee bent, dan vallen de kosten uiteindelijk ook weer mee.
Ik heb het niet allemaal gelezen maarrr.. Een draagzak is lekker alleen zó warm voor de kleintjes in de zomer, ook voor mama trouwens! Ik zweette me rot met haar op me buik Ik heb hem btw 4x gebruikt
ik heb de kinderwagenbak tot de 5 maanden gebruikt en nou staat hij op zolder in een afgesloten zak maar hij is er een half jaar geleden nog uit geweest want toen was mijn zoontje op de trap geklommen en gevallen en met zijn beentje achter de tree blijven hangen dus toen kon hij niet in de buggy de eerste dagen dus toen is hij in de bak gegaan weer en zat als een koning te rijk erin want om hem een paar dagen binnen te laten met 28 graden vond ik echt zonde dus zijn we lekker gaan wandele met hem en een ijsje halen enzo hij werd echt goed verwend toen