Maar de fles van 180/6 drinkt ie ook met gemak leeg. Zoe je die dan ook nog verhogen? Wel grappig dat sinds je man het niet meer deed dat ze doorsliepen. Bewijst weer dat op verzoek eigenlijk beter is. Maar overdag hou jij je wel aan een schema toch?
kraamdagen maakten wij haar wakker voor de laatste fles rond 22.30/23.00 en kwam ze rond half 5/5 uur ook zette ik de wekker want vaak kwam ze zelf niet éénmaal overgeboortegewicht liet ik haar zelf komen en dat was tussen 6/7 uur. nu meestal half 8 laatste fles (meestal half 8 maar ook wel half 9) en sochtends om 7uur maak ik haar wakker omdat de jongens naar school gaan weekenden komt ze rond 8 uur half 9 de jongens was precies hetzelfde overdag slaapt ze in de kinderwagen in de kamer in de drukte en snachts in haar eigen bedje in haar eigen slaapkamer
... tja... ik weet het niet maar volgens mij is het is beter voor een baby om vaker kleinere hoeveelheden te drinken... ik vindt het echt heel erg normaal dat hij snachts nog wakker wordt hoor!... ik zou wachten tot 3 maanden met 180/6...(als je 5 flessen geeft) want dat is de max. hoeveelheid dacht ik?, en dan loop je over een maandje of twee misschien tegen het probleem aan dat hij nog meer wil.... en dan mag dat niet..
Hoi, Wel opletten (ze mogen niet meer dan 1 liter melk per dag, dus 180/6 voor 5 flessen of 210/7 voor 4 flessen). Idd grappig dat mijn man een paar weken voor niets zijn wekker gezet heeft (ach, eerste baby hé, nog niet veel ervaring LOL). Maar overdag is het wel op schema, elke 4u dus 7u/11u/15u en 19u. Met een hzlfuurtje speling max, en daar maak ik ze dan wel voor wakker vb om 15u30 nog niet gegeten, dan wakker maken (broekje uitdoen dekentjes weg ed zo dat ze goed wakker worden)
o, als ze niet toekomen met die hoeveelheden moet je voeding voor hongerige babies kopen (heet echt zo, in het Kruidvat vind je die, maar ook nutrilon heeft die) of dikking aan hun pap toevoegen (johannesbroodmeel oid heet het, hier bij apotheker). Verder hebben de mijne nooit over die 210/7 gezeten zelfs niet als ze een paar maanden waren (krijgen ze ook alweer fruitpap en groentenpap)
Er loopt op dit moment ook een poll, over wanneer baby's doorslapen en daar kun je zien dat een minderheid voor de 3 mnd doorslaapt. Staar je niet blind op een paar succesverhalen, ga voeden op verzoek en laat het dan lekker los 180/6 als je nog 6 of meer flessen geeft en je kind goed groeit, moet je echt niet doen, dat is veel te veel. Dan zul je dus echt moeten gaan rekken met voedingen...
Ik zal het er eens met het consultatiebureau over hebben. Ik ben wel van plan om er nu 4 uur tussen te laten. Dat zal hij denk even lastig vinden, maag dan went zn maagje er wel aan. En er komt idd wel een tijd dat ie wel doorslaapt
Ik zou er wel mee oppassen, gezien de reflux... Je kunt het proberen natuurlijk, en je hebt kans dat hij die hoeveelheid wel aan kan en er dan ook vanzelf langer tussen gaat laten. Maar je hebt evengoed kans dat die hoeveelheid hem gigantisch dwars gaat zitten en het huilen geblazen wordt na zo'n grote fles... Dan ben je alleen maar verder van huis. Hopelijk lukt het wel, 4 uur tussen de voedingen is wel zo lekker, (hier op 120+4 4 uur ertussen, maar onze dame heeft mijn spijsvertering, denk ik, want groeit goed op maar 3/4 van wat ze max zou mogen hebben ).
Mijn zoontje sliep met 7 weken door maar hij is nu 9 maanden en sinds 3 maanden is hij elke nacht weer 3 of 4 X wakker! Staar je niet blind op dat doorslapen, ik weet het het is heerlijk om heel de nacht te kunnen slapen maar een baby'tje van 9 weken.... Tja toch niet gek dat die nog komt s'nachts. Succes!
Mijn twee oudsten sliepen pas door met (ruim) een jaar. S wordt ook nog een keer of 2-5 wakker . M sliep belabberd overdag, ik was blij als een langer dan een uur pakte. Dat werd rond 1 jaar beter, stopte met dagslapen met anderhalf. T sliep goed overdag, denk 1x 2u en 1x uur. S sliep met 8w beroerd, nauwelijks en met veel moeite. Hij was ook de enige die niet in slaap viel bij ons. Inmiddels slaapt hij ok. Ik denk 1x een uur, soms 2. En dan nog een slaapje. Zoiets. Eerste 5-6 maanden bij ons op de kamer, daarna op eigen kamertje. Soms onderweg. M sliep het beste onderweg. T in zn bedje. S kan allebei wel. Ergens anders in bed lukte alleen met T. Allemaal borst op verzoek. S krijgt inmiddels ook regelmatig poedermelk op verzoek. Dat maakt voor zijn slapen niet veel uit (wel voor zn onrust trouwens).