Hoe vaak lap jij de ramen?

Discussion in 'De lounge' started by Tuti80, Jul 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

3 keer per jaar ofzo. ;) er zitten wel allerlei vieze handjes op, maar heb geen zin ;) ben er altijd vreselijk lang mee bezig omdat we veel grote ramen hebben.

Zo'n doek ga ik ook maar eens aanschaffen! Al zal het me niet lukken om bovenin te komen denk ik.

2. Koffieleut

Koffieleut Niet meer actief

Veel te weinig!! 1 a 2x per jaar ofzo? Zou het echt vaker moeten doen maar vind het echt een rotklus!

3. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

Nov 16, 2010
    1,516
    0
    0
    Zuid Beveland
    de ramenwasser doet het eigenlijk altijd...die komt 1x in de 4 weken die doet het buiten.

en mijn hulp doet dan rond die tijd de binnenkant....dus 1x per maand gemiddeld, en dan binnen en buiten.

4. mejosje

mejosje Fanatiek lid

Jan 26, 2009
    2,846
    0
    0
    Net van de week gedaan... voor de eerste keer weer sinds de verhuizing (september 2010). Dus ik kom nu op 2x per jaar.
    Het was wel echt nodig ook. Ik houd wel van schone ramen... en neem mezelf elke keer als ik het doe voor het wat vaker te doen. Probleem is, ik heb er ook een hekel aan en meestal wel wat beters met mijn tijd te doen.

5. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

Dec 20, 2010
    3,855
    24
    38
    Zuid Holland
    Hihi ben dus zeker niet de enige die t weinig doet... Ik ga ook zo'n doek bestellen!!

6. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Voor buiten hebben we een glazenwasser want je kon hier soms niet eens door het raam kijken! Nouja dat is overdreven natuurlijk maar ik baalde er wel van.
    Binnen doe ik een paar keer per jaar, vind ik genoeg. We roken niet, maar hebben wel kattensnoetjes op het raam dus dan doe ik tussen door een paar keer met een doekje erover.

7. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Hier ook echt maar 1x per jaar ofzo...vreselijk werk vind ik het!

8. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Binnen elke week en buiten 1x in de maand..kan zelf absoluut niet tegen vieze ramen!

9. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    3,148
    23
    38
    Wow zelfs elke week! Goed zeg!

Hier wordt buiten de voorkant door de glazenwasser gedaan. We wonen in een maissonnettewoning. Binnen doe ik het denk ik 3 a 4 keer per jaar. Buiten aan de achterkant denk ik 4 a 5 keer per jaar. Meestal doe ik het pas als ik ze vies vindt.

10. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

Sep 4, 2007
    4,576
    82
    48
    Ik gebruik trouwens een droog microvezel doekje en glassex, that's it. Glassex op de ramen spuiten, even goed over de hele raam wrijven met de DROGE microvezeldoek, klaar!

11. Meisjesmama

Meisjesmama Niet meer actief

Pas als ik denk: oeps nu kan het echt niet meer.... Ben nogal relaxed in het huishouden, gelukkig ;)

12. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    3,148
    23
    38
    Ik doe het ook met doeken. 1 microvezel doek op hem nat te maken en in te smeren. En met een andere droge doek (iets speciaals voor ramen, vraag me niet wat ;)) wrijf ik m droog! IDEAAL! Nooit meer strepen of iets dergelijks!

13. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

*kijkt naar haar glimmende ramen*
    toevallig gister binnen & buiten de ramen gelapt (boven moet vandaag nog).

elke maand buitenom, elke week binnen (ivm kattenneusjes)

14. Tesske

Tesske VIP lid

Mar 24, 2009
    6,799
    0
    0
    Hier doet de schoonmaakster het eén keer in de vier weken geloof ik.
    Zowel boven en beneden als binnen en buiten.
    Zelf doe ik het nooit want heb er een grote hekel aan.

15. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,725
    3
    38
    Maastricht
    De poetshulp doet hier de ramen aan de binnenkant iedere week, ik heb een hekel aan vieze ramen en dat krijg je nogal gauw met kleffe peuterhandjes op tuindeuren enzo ;). Boven doet ze minder vaak, wordt ook niet zo gauw vies als beneden.
    Aan de buitenkant doet ze de ramen elke 2-3 weken.

16. Maia

Maia Niet meer actief

2x per jaar zo ongeveer. Beneden. De ramen boven zijn voor het laatst gewassen toen m'n man de kozijnen aan het schilderen was en dat is zo'n 2 jaar geleden :)

17. Trees

Trees Niet meer actief

Nooit :D.

Mijn man doet het ongeveer 6x per jaar. Ik heb andere kwaliteiten ;).

18. vahjanssen

Jun 29, 2011
    82
    0
    0
    Beverwijk
    Ik lap ze eigelijk nooit dat is denk ik het enige in het huishouden waar ik niet goed in ben.
    Steeds als ik ze gedaan heb zitten er altijd strepen op

19. Jetje87

Jetje87 Actief lid

Jun 9, 2011
    146
    0
    0
    Brabant
    Uhm beneden aan de binnenkant iedere week en buitenkant 1 x per 3 maanden ofzo (heb er een gruwelijke hekel aan)
    Boven buitenkant 1x per 2 jaar en binnenkant 1 x per 4a5 maanden ofzo

20. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

laatst voor de 1e keer in uhm... geloof iets meer dan 3 jaar ofzo de ramen gelapt hahahahaha en dan alleen beneden :D haha

Share This Page