overstap van difrax-fles naar andere fles?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door juffie roos, 4 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    Mijn zoontje drinkt te snel zijn fles leeg (ong. 10 minuten)
    Nu heeft hij de difrax fles met een s-speen.
    Ook zit er johannesbroodpitmeel doorheen.
    Hij drinkt 180+6.
    Doordat hij zijn fles zo snel leeg drinkt, is hij niet verzadigd (dit zou met elkaar samenhangen volgens de voedingsdeskundige.
    Haar advies was dus ook eventueel over te stappen naar een andere fles...(met nog kleinere speen)
    Tja, weet niet of dat slim is. (pakt hij nl een andere fles)
    Wie heeft dit ook wel eens gedaan en welke fles zou ik dan kunnen nemen.
    We hebben die difrax s-fles ook vanwege de krampen, maar volgens mij heeft elke fles dit tegenwoordig....

2. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Wij hebben ook de difrax s-fles. Maar is het geen optie om evt. een driestanden speen te doen, daar hebben ze ook een speciale ring voor bij difrax.
    Ook doen wij wel eens zo dat we de ring wat strakker aandraaien, dan moeten ze ook wat meer moeite doen en duurt het wat langer. Wij gebruiken de friso comfort en de ene keer is het dikker dan de andere keer en we zitten ook wel eens te klieren met de spenen. Maar ik vind zelf dat deze fles wel heel goed is tegen darmpkrampjes..

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mijn dochter drinkt willekeurig uit welke fles; difrax, avent, nuby, prenatal... Dus mij lijkt dat niet het probleem... De avent vinden wij beiden een fijne fles, die is er nu ook met anti kramp ventiel. Bovendien is hij makkelijk schoon te maken!

Een kennis van me werkt op de kinderafdeling en gaf aan dat de avent en de difrax bv "moeilijke" flessen zijn waar kindjes hard voor moeten werken en bv hema en etos flessen en ik meen bibi "makkelijkere" flessen. Het schijnt ook te maken te hebben met de hardheid vd speen.

Heb je al de 123 speen geprobeerd op de difrax? Die werkt hier goed icm dikkere voeding.

4. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    hoe strak draai je de boven- en onderkant van de s-fles aan?
    hier gaat er per 100 cc voeding net geen halve schep nutriton in en dat gaat goed

je kan ook een speen kopen zonder gaatje en zelf een klein gaatje er in prikken

maar waar ik zelf altijd last van heb is dat er vaak een korreltje nutriton het gaatje verstopt

tommee tippee hadden we eerst, daar ging het ook goed mee, maar volgens de logopedist had mijn kleine een langere speen nodig

5. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Gaatje in de 123 speen op stand 1 is groter dan het gaatje van de s-speen, dus dan gaat het nog sneller, lijkt me niet handig.

6. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18

Ja, die hebben we idd al geprobeerd en dat ging nog sneller:(
    we draaien de bovenkant en onderkant al vrij strak aan, misschien nog iets strakker doen?

7. Elin26

Elin26 Fanatiek lid

3 dec 2007
    1.306
    0
    0
    Twente
    Ik ben overgegaan van difrax naar dr. brown. Deze bevallen mij erg goed. Bij de difrax dronk mijn zoontje heel onrustig. Het was wel weer even proberen met de spenen, want hier gaat er ook pitmeel door.

8. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    ik draaide beide kanten echt superstrak aan
    zo strak dat manlief hem af en toe niet open kreeg zonder een doek te gebruiken hahah

hoe vaster je het draait, hoe meer moeite hij moet doen om te drinken!

9. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik ben overgestapt op de brede flessen van difrax en dus ook de bredere speen.. Deze drinkt ze langzamer als de gewone s-fles..

Oja ondanks het antikrampventiel van Avent, waren bij onze dochter de krampen toch veel erger dan bij de difraxfles..

10. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Ik ben van difrax overgestapt naar avent met speen 1... Daar moesten ze veel meer moeite voor doen!

11. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    bedankt voor alle reacties!!
    Ga hem eerst wat strakker aandraaien:D

12. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ja, dat helpt inderdaad hoor. Hier ook een hele snelle drinker, zijn fles ook binnen 10 minuten leeg. Maar hij heeft er totaal geen last van. Moet ook wel zeggen dat hij dat al vanaf het allereerste flesje heeft gedaan en de vk droog zei (toen ik het aangaf dat het wel heel snel ging) 'tja, met bv heb je er ook geen controle op'. Sommige baby's drinken dan ook idd heel snel (ervaring met vriendin) en daar kan je ook niks aan doen. Ik gebruik ook de Difrax en eigenlijk ging het daarna stuk beter. Dwz nog even snel, maar met minder terug geven. Nu met voeding vanaf 6 maanden gaat het een heel klein beetje minder snel aangezien hij er meer moeite voor moet doen.

13. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Anders de dental speen ( van difrax) daar zit het gaatje aan de bovenkant en gaat het langzamer. Hier was ie alleen verkrijgbaar bij apotheek

groetjes kim

14. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    hier ook gezien bij de grotere prenatal

15. Druif2008

Druif2008 Actief lid

16 aug 2008
    287
    1
    0
    Hier ook een snelle drinker. Wij zijn van de Difrax S overgestapt naar de Dr. Brown's. Wereld van verschil want mijn zoon doet er 2x zo lang over en gebruikt meer energie. Zuigbehoefte na de fles is nog steeds aanwezig maar stukken minder dan met de Difrax (of één van de talloze andere merken die we daarna hebben geprobeerd).

16. misa

misa Niet meer actief

Wij hadden dat probleem ook: gulzig drinken, te snel drinken, verslikken, spugen, onverzadigd zijn, veel zuigbehoefte. Wij gebruikten ook de difrax s-fles. Wij hebben daarna meerdere flessen en spenen geprobeerd:

nuby en tommy tippee uit eerdere babydozen, avent en 123 speen en dental speen van iemand geleend, dr brown gekocht, en als laatste een medela calma speen. Die zou op de difrax fles kunnen, maar blijkbaar toch niet. Gelukkig paste deze wel op de dr brown (smalle hals). Die laatste combi leek verbetering te brengen, maar uiteindelijk toch niet.
    Na een goede week geprobeerd te hebben, zijn we weer terug gegaan naar de difrax en je raad het nooit:

het gaat stukken beter. Niet altijd even geweldig, maar meestal een stuk beter!! Ook rekken we de tijd door 2 pauzes in te lassen. Hij mag dan tussendoor de fopspeen. Op deze manier komen we aan goed 15 a 20 minuten!

Dus tja: voor ons heeft overstappen niet echt gewerkt. Maar dat zegt natuurlijk niet of het voor jullie wel werkt. Het is het proberen waard. Maar ik kreeg (beetje laat) de tip dat je een nieuwe fles wel een paar dagen tot een week moet gebruiken zodat een kindje eraan kan wennen.

Succes!

17. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    is de vervolgmelk dan dikker??

18. misa

misa Niet meer actief

Nutrilon Omneo is ook een iets dikkere voeding.

Deel Deze Pagina