Hoe vaak lees jij je mail?

Discussie in 'De lounge' gestart door pientje1, 2 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Ik krijg mn mail o.a. op mijn telefoon binnen met als gevolg dat ik mn mail snel lees en dan ook maar snel beantwoord. Ik merk dat mensen dat nu dus ook verwachten en daar wil ik vanaf. Zeker op vakantie en als ik niet thuis ben wil ik geen mail meer zien! :D.
    Kreeg net een mail van mn leidinggevende en had de neiging om maar meteen te antwoorden, maar niet gedaan, komt morgen wel (moet ik me echt inhouden).
    Hoe vaak lees jij je mail en hoe snel bij beantwoord je?

2. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    paar keer per week kijk ik.
    moet wel zeggen dat het meeste niet is om te beantwoorden..

3. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Exact hetzelfde dus als jij! Moeilijk he. Gelukkig is het geen mail van mijn werk, dus meteen reactie verwachting is er niet zo.

4. minon

minon Niet meer actief

Op mijn werk veel. Buiten mijn werk ook omdat er belangrijke dingen op mijn mail komen. Maar die stuur ik dan door naar mijn directe collega die het dan oppakt. Hij doet dat andersom ook als hij vrij is.
    Omdat wij ook een eigen bedrijf hebben kijk is dus sowieso altijd vaak de mail na. Als we dat niet zouden hebben zou er op mijn werkmail gewoon een out of office aanstaan.

5. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Lezen meerdere keren per dag. Beantwoorden wanneer ik zin heb, kunnen zo een paar dagen overheen gaan (tenzij het heel belangrijk is natuurlijk).

Ik hou niet zo van die lange lappen tekst.. :)

6. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    1x per dag maar ik beantwoord niet gelijk terug soms gaat daar een dag of 2 overheen

7. penseel

penseel Niet meer actief

Dagelijks veel belangrijke info komt alleen nog via de mail na het lezen zet ik ze in mijn map..
    Bijvoorbeeld rekeningen ect ect.

Het is als of je je post bekijkt of de post geweest is. Zo zie ik mijn mail het meeste gaat via de mail.Ideaal.

8. pientje1

Zo wil ik het ook gaan bekijken, de post komt ook maar 1x per dag!
    Ik heb het nu zo ingesteld dat de mail binnenkomt als ik het vernieuw, dus niet meer uit zichzelf om de 5 minuten. Net als "vroeger", toen startte ik mn ook laptop ook niet elke 5 minuten op om mn mail te lezen.

9. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik krijg mailtjes standaard binnen op mijn telefoon. Ik lees het bijna direct en als de mail belangrijk is (van familie of vrienden) dan reageer ik ook vlot.
    Reclame verwijder ik eigenlijk meteen en lees ik niet eens.

10. McDsee

McDsee Niet meer actief

Prive mail altijd maar krijg geen meldingsgeluid.
    Bij zakelijk vind ik dat als je in loondienst bent je niet je mail hoeft te bekijken en te beantwoorden in de uren dat je niet betaald wordt. Bij de instelling van je mailbox op je mobiel kan je de piektijden van de synchronisatie aanpassen. Als je daar je werktijden invult dan wordt de mail alleen automatisch binnen die tijden opgehaald en alles buiten die tijden moet je handmatig doen, voor als je een keertje wel je mail wilt doen als je niet betaald wordt.

Bij ons wordt de mail wel de hele dag gecontroleerd behalve snachts dan slaap ik en wil ik geen getingel, maar wij hebben ook een eigen bedrijf.

11. Mamia

Mamia Actief lid

3 dec 2014
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Same here

12. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Wij hebben meerdere mailadressen, waarvan 1 belangrijk. Die komt binnen op de telefoon en daar kijken we meerdere keren per dag op. Maar ik ga niet meteen bij elk piepje een sprintje trekken naar mijn mobiel. (aangezien ik meerdere piepjes heb, voor sms/whatsapp meldingen etc. Dan zou ik elke zoveel minuten moeten rennen;))

Je kan dus een mailtje terug verwachten na een paar seconden, of pas een paar uur later. Maar lezen en dagen later pas beantwoorden, doen wij niet. Als je op antwoord wacht is het wel zo fijn om dat snel te krijgen.

13. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Meerdere keren per dag

14. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik krijg mijn mail ook op mijn telefoon.

Ik lees en reageer zodra ik zie dat ik een mailtje heb en de tijd heb om te reageren.
    De ene keer is dit binnen 1min en de andere keer is het binnen een dag.

15. tdw

tdw Niet meer actief

Privé krijg ik niet veel mail die beantwoord moet worden, vrienden en familie sturen berichtjes of bellen.
    Werk mail krijg ik direct binnen op mijn telefoon en beantwoord ik meestal ook meteen dus redelijk vaak bekijk en beantwoord ik mijn mail.

16. Joycey

Joycey Niet meer actief

Zo'n tien keer per dag; maar ik ben niet altijd in de gelegenheid om direct te antwoorden. Als het dringend is stuur ik zoiets als:

*kort antwoord: ja/nee, kom er later uitgebreider op terug*

En dan kan dat 'later' nog wel eens een dag duren :D Maar dat is gelukkig niet zo heel vaak. Ik krijg niet zo vaak e-mail en als dat wel zo is dan is het meestal ter kennisgeving.

17. Niny

Niny Bekend lid

21 jul 2009
    731
    94
    28
    Telefoon haalt ze zelf op, meestal antwoord ik dan ook direct. Na een bepaald uur antwoord ik enkel nog op dringende dingen.
    Ik moet wel zeggen dat toen ik niet voor mezelf werkte ik het maar 2 keer controleerde

18. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Op mijn werk sochtends tussen de middag na de lesdag en voor ik naar huis ga.

Thuis sochtends en savonds

19. pientje1

De melding had ik inderdaad ook nog uit kunnen zetten. Ben benieuwd hoe het bevalt zonder continue mail te ontvangen.
    Zet trouwens mn wifi uit als mn dochter smiddags op bed ligt, kreeg ik laatst ook een opmerking over (geen vervelende, maar vind ik wel irritant).

20. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Onze prive mail kijk ik maar af en toe op en mijn eigen mail ook zelden. Krijg nooit belangrijke dingen per mail binnen.

En op mijn werk komt algemene mail binnen dus niet alleen voor mij bestemd. Maar de mailtjes behandel ik daar dus wel de hele dag door.

Deel Deze Pagina