Hoi meiden, Ik maak me een beetje ongerust, vandaar dat ik even bij jullie wil checken of dit normaal is... Inmiddels ben ik ruim 28 weken zwanger en ik heb dit weekend ons meisje best vaak gevoeld. Toch merk ik dat er geregeld een dagje (of dagen) is waarop ik de baby niet zo vaak voel. Ook niet als ik dan zachtjes in mijn buik ga porren. Dan krijg ik geen reactie... Mijn placenta ligt aan de voorkant (buik) en ik heb van mezelf wat overgewicht, dat zal natuurlijk allemaal wel meespelen. Maar ik lees hier ook geregeld dat mensen de baby de hele dag door voelen. Dat heb ik zelf nog nooit gehad! Wie herkent dit? Bij wie was dit ook zo? Ik snap zelf ook wel dat de een de baby veel voelt, de ander wat minder, dat het per kindje verschilt, etc. Ik hoop eigenlijk gewoon op reacties van mensen die dit herkennen en waarbij alles ok was met het kindje. Waarschijnlijk (en hopelijk) maak ik me weer eens zorgen om niks.... Groetjes Masu
Ik herken dit wel van de tweeling. De placenta zat toen ook aan de voorkant en ze waren denk ik gewoon redelijk rustig. Had ook van die dagen erbij dat ik nauwelijks iets voelde. Heb ook regelmatig in het ziekenhuis gezeten voor een CTG en er was nooit iets aan de hand. Nu heb ik er eentje in m'n buik die bewegingen maakt voor 2, zo'n verschil! Volgens mij ligt het ook gewoon erg aan het kindje zelf. Maar als je ongerust bent kun je natuurlijk altijd effe de verloskundige of gyn bellen he. Daar zijn ze voor.
mijn placenta zit ook aan de voorkant en voel me kindje ook nog niet echt schoppen ofzo. af en toe voel ik een soort prikjes bubbeltjes meer niet. nou denk ik ook dat mijn kindje erg rustig laatste 2 echo lag ze alleen maar te chillen.
Ik heb ook nog nooit een hele dag mn kindje gevoeld. Ene moment is het drukker als de andere keer. Mijn placenta ligt ook voor. Met 33 weken ook ctg gehad omdat ik geen leven voelde maar toen was uk waarschijnlijk net zo gedraaid dat het goed was gaan liggen en moest ik daar weer aan wennen. Bij twijfel wel even bellen!
Als ik het goed zie in je banner ben je pas 17 weken zwanger. Het is heel normaal om je baby nog niet te voelen bij die termijn. TS: bij 28 weken zou je je kindje toch wel dagelijks moeten kunnen voelen, maar kan me in jouw geval wel voorstellen dat het niet heel duidelijk is (placenta voor, eigen speklaagje). In geval van twijfel: altijd melden bij de vk. Ik heb bij m'n tweede één keer aan de ctg gelegen omdat ik haar niet zo duidelijk meer voelde. Dat vond ik een enorme geruststelling, vooral omdat ik op die monitor kon zien dat ze enorm levendig was, ook als ik haar niet voelde.
Bij 28 weken zou je je kindje inderdaad elke dag moeten voelen. Misschien voel je het niet omdat je druk in de weer bent? Geen idee of overgewicht er iets mee te maken kan hebben, ik zou de verloskundige even bellen. Ik ben bijna 30 weken zwanger en voel precies wanneer de kleine wakker is en slaapt. Als je ongerust bent, kan de verloskundige je misschien wat geruststellen.
Ja, ik ken dit probleem..... Ik ben morgen 31 weken zwanger en bij mij ook al die zorgen. Vandaag ook weer niet veel drukte, terwijl hij gister nog lekker actief was..... vanmorgen controle gehad en hartje klonk super! Dus moeilijk, moeilijk, moeilijk!!!!! Ben zo blij als onze kleine boy er is!
Bedankt voor alle reacties! Ik moet morgen naar de gynaecoloog, dus dan ga ik 't even navragen. En dan neem ik me nog zo voor, dat ik niet ga stressen als ik haar even niet voel...maar dat valt toch niet mee! Gelukkig heb ik haar vandaag alweer een paar keer gevoeld (maar dat zijn dan geen heftige bewegingen), dus ik denk dat ik het gewoon niet zo goed voel. Ik me voorstellen dat je door een ctg wel gerustgesteld wordt ja! Hopelijk morgen weer even kijken met de echo, dat is ook altijd wel fijn!
Tijdens de eerste zwangerschap lag de placenta voor en voelde ik onze dochter ook veel minder dat dit keer (placenta ligt nu achter). Afgelopen drie dagen voelde ik de baby ook erg weinig en begon me best wel zorg te maken. Sinds gisterenavond schopt het weer alle kanten op. Las dat het dag en nachtritme nu ook grotendeels bepaald is en dat je het daardoor ook langere tijd niet hoeft te voelen. Als je je zorgen maakt gewoon de gyn bellen. Heb de eerste keer ook wel eens voor 'niets' aan de CTG scan gezeten. Succes!
Ik had dat ook wel eens voor de 30 weken en ik heb ook mijn placenta voor liggen. Soms zijn ze ook gewoon minder actief dan de andere dag. Zolang je de kleine wel voelt elke dag is er niks aan de hand. Het is pas sinds week 33 dat ze echt soms gewoon niet lijkt te slapen hier, echt niet normaal gewoon. Terwijl ik juist dacht dat ik haar nu minder zou gaan voelen ivbm ruimte gebrek.