zwanger-familie ziet het snel

Discussion in 'Zwangerschap' started by guppekop, Mar 14, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    zijn er hier nog meer meiden waarbij de familie (of hele dichtbijstaanden) zagen dat je zwanger was voor je het ze vertelde? Mijn lichaam schijnt er zo sterk op te reageren dat mn ma het een paar dagen na eisprong/bevruchting al zag! toen wist ik het zelf nog geenees;) En heb van veel gehoord dat ze het vermoeden al hadden (met kerst is heel de fam bij elkaar geweest, was toen ong 7weken) Ik vind dit helemaal niet leuk! dan is het helemaal geen verrassing meer als je het verteld!:(

2. Gravid

Gravid Niet meer actief

herkenbaar, guppekop ;)
    Met Lydia was ik 6 weken zwanger toen mijn ma doorhad dat ik zwanger was.
    Ik heb het haar met deze zwangerschap dus maar meteen verteld :D

3. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    6weken vind ik dan nog beetje aanvaardbaar, maar nog niet leuk:(, maar mn ma zag het al voordat ik positief testte! :$

4. Ike1983

Ike1983 Bekend lid

Oct 21, 2009
    853
    32
    28
    Hier ook! Veel mensen hadden het allang door, voordat ik het verteld had. Ik was toen ongeveer 5 weken zwanger. Toen ik het dus vertelde kreeg ik vaak te horen "ja dat wisten we al, we hadden het al aan je gezien".

5. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

Jan 16, 2011
    3,569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Hier ookal voordat ik het überhaupt zelf wist. Ik vertelde het mijn moeder en ze zei direct "ik had het zaterdag al gezien, maar denk vraag maar niets"

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Herkenbaar......mijn opa vroeg op zijn verjaardag aan mij (was op een donderdag) Ben jij zwanger ofzo?
    Ik wist nergens van.....was mijn antwoord ook.
    Zondags een testje gedaan en ja hoor....hartstikke zwanger :$

Sommige mensen zien het gewoon aan je!

7. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

Jun 16, 2010
    1,170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    Ja hier ook....mijn moeder wist het terwijl ik het net zelf een dag wist...
    Maar nu heb ik vorig jaar een MK gehad en toen reageerde ze wel geweldig toen mijn zoon vertelde dat hij grote broer werd...dus ze wist dat we wel weer verder gingen met "oefenen"

8. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Bij mijn oudste had mijn moeder inderdaad 'iets' aan me gezien, toen ik het zelf net wist. Aan het einde van die week gingen we uit eten met ouder en schoonouders en toen vertelde ze dat ze het vermoedde, maar niet durfde te geloven.

Bij de jongste had ze het niet door, omdat ze het echt nog niet verwachtte....ondanks dat de oudste 'al' 1.5 was....

9. Bri

Bri Niet meer actief

nee hoor, hier niets van dat alles. mijn moeder was heel erg verrast dat ik zwanger was van m'n eerste, ze had eigenlijk de hoop opgegeven dat het er ooit van zou komen (ik was al 35 toen ik haar het goede nieuws kwam vertellen, met iets van 13 weken zwanger).
    ook van niemand anders in nabije omgeving gehoord dat ze het wel dachten. nou ja, één zus zat toevallig net te vissen, maar die was ook de enige die wist dat ik geen anticonceptie meer gebruikte. dan is het geen wonder dat 'ze het wel dacht'.

als mensen zeggen: ik dácht het al, geloof ik daar in 9 van de 10 gevallen helemaal niks van. het valt niet te checken, of ze het echt al dachten. en ook niet of ze het een paar keer dachten terwijl het niet zo was.

10. Serephina83

Serephina83 Actief lid

Jan 3, 2011
    356
    1
    0
    Hier idem! 17 feb broertje jarig dus was bij ouders thuis. Mijn moeder ging ineens buiten roken, wat ze normaal niet doet (behalve als mijn dochter er is). Toen ik vroeg waarom ze dat deed, begon ze er een beetje vaag om heen te draaien. Ze zat me ook steeds zo aan te kijken... Heb haar toen ik thuis was toch nog even gebeld (visite was weg). Toen kwam het eruit, ja denk dat je zwanger bent. Wist het zelf nog niet eens!! 18 feb inderdaad positief getest :D

Mijn stiefmoeder is net zo, die ziet dat aan iedereen...dus heeft het vast ook al gezien...

Haalt de lol er wel een beetje vanaf, wat betreft het vertellen. Maar wist het van te voren, ik vraag mijn moeder vaker naar dat soort dingen...dus ach ja! Maar wel gek iderdaad, dat iemand het weet voordat je het zelf weet!

11. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik was nog geen 6 weken zwanger van ons 2e kindje toen mijn collega's, los van elkaar vroegen of ik zwanger was. Toen ik grapte dat ik gewoon aangekomen waren keken ze niet geschokt van oeps maar begonnen ze te lachen.... je denkt dat je ons voor de gek kunt houden he?! Mooi mis, waren hun woorden. Ik wist het zelf nog maar net en was eigenlijk niet van plan het ze zo vroeg al te vertellen...

12. Gizje

Gizje Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    1,661
    0
    0
    Mijn ouders zaten ook te vissen zondag, vroeg ik of een doosje tampons wilde hebben omdat zij ze niet meer nodig had (ben dus 10wk zwanger). Ik maar mee gepraat van ,ja hoor.

Vertel het wanneer wij er aan toe zijn (ivm onderschrift is de zwangerschap erg spannend/emotioneel voor ons)

13. Sahi

Sahi VIP lid

Apr 4, 2010
    5,186
    0
    0
    Dordrecht
    de moeder van een vriendin van me ziet het ook aan mensen, al vanaf de bevruchting zeg maar. tsja, dat hebben sommige mensen gewoon. maar die vrouw vertelt dan ook niks door, dus dat is fijn.

had laatste een feestje waar ook zo iemand was en die vond het met zn dronken hoofd nodig om het aan iedereen te verkondigen :( :( :(

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Mijn schoonmoeder en schoonzus zeiden bij de zwangerschap van Thirza dat ze het al hadden gezien. Tja... dat zeiden ze wel pas NAdat we het verteld hadden, dus ik verdenk mensen er dan toch altijd een beetje ervan dat ze het nodig hebben om een beetje interessant te zijn ofzo. (Helemaal omdat ongeveer tot 6 maanden mensen nauwelijks durfden te vragen of ik heel misschien niet zwanger was...? Ik had namelijk een heel klein buikje).

Als mensen het echt vooraf vragen, zonder dat je het zelf gezegd hebt, vraag ik me altijd wel af: WAT hebben ze dan gezien?

15. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    3,396
    0
    0
    OV
    Een vriend van ons vroeg het, maar toen was misschien net de innesteling gebeurd of misschien nog niet eens..! Dus waarschijnlijk was het een wilde gok!

Volgens mijn schoonmoeder zag ze t ook al! Of wou ze het nou gewoon zo graag :p!!

16. Sahi

Sahi VIP lid

Apr 4, 2010
    5,186
    0
    0
    Dordrecht
    ik weet ook niet wat ze precies zien, het is niet je buik ofzo, het is gewoon dat je huid en je haar anders wordt en je gaat er vermoeider uitzien en dat soort dingen.

17. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Volgens mij had mijn schoonmoeder het ook al door, al hebben we het al wel vroeg verteld aan iedereen, namelijk met 4w&1d

18. Chai

Chai Niet meer actief

Ik heb mijn ouders gewoon 3 maanden niet gezien, gedaan alsof ik het erg druk had.. hahaha.. :D

19. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Ik ben zelf iemand die het altijd ziet ;)
    Waar ik het aan zie? Een bepaalde blik in de ogen, er ontstaat een soort zachtheid in de blik.
    Nu zijn er in mijn omgeving nog niet veel vrienden die zwanger zijn geweest maar bij diegenen die het wel waren zag ik het meteen.

20. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

ik had bij mijn miskraam dat iemand het zag dat ik zwanger was voordat ik het zelf uberhaupt wist:D
    en bij deze zwangerschap was het voor de familie inderdaad neit moeiijk te raden....we vertelden het. 1e reactie: ja hadden we al gezien hoor......hummmm

Share This Page