Hallo allemaal, onze zoon van 2,5 gaat regelmatig bij opa en oma logeren. Hij ziet ze bijna dagelijks, en contact is dan ook heel erg goed en leuk! Hij vindt het er zo geweldig, volle aandacht dus helemaal prima... nu gaat hij er eigenlijk 1 x in de twee weken wel logeren een nachtje. Hij slaapt nog niet Door dus zo kunnen wij ook even eens bijtanken zeg maar ... wat vinden en doen jullie ? hebben jullie die mogelijkheid ook? heb soms het idee dat de mensen die zeggen, jeetje dat is vaak! het zelf ook willen maar het niet kuniek ofzo? haha heel apart... soor van jaloezie ?
Ik ben alleszins jaloers. Dochter is bijna drie en ik kan het aantal keer dat ze in haar leven al gaan logeren is op een hand tellen. Niet omdat ik niet wil, maar omdat wij niet zoveel opties hebben op dat vlak. Al zou ik persoonlijk eens in de twee weken een beetje veel vinden, aangezien wij allebei ook voltijds werken. Eens per maand zou ik dan weer heerlijk prettig vinden.
ja ik snap het.... ik werk 1 dag in de week en mijn man fulltime. die doorslaap nacht om het even te noemen hebben we wel echt nodig nu vandaar . en onze zoon wil ook zo graag altijd! haha prachtig... Ze wonen om de hoek dus ja ideaal...
Hier gaan ze uit logeren als het mij/ons uitkomt. Ze zijn wel eens een lang weekend uit logeren geweest, maar ook wel eens een nachtje. Zolang jullie je er goed bij voelen gewoon doen toch? Lijkt mij heerlijk, dat je dan lekker een nachtje door kan slapen.
Onze opties voor uit logeren wonen op minimaal 2 uur rijden, dus wij doen het vrijwel nooit. Onze jongste zoon gaat over 2 weken voor het eerst uit logeren. Onze oudste zoon voor de 2e keer en 1x zijn opa en oma hier geweest, naar toen lag ik in het ziekenhuis voor de bevalling van de jongte. Wij doen aan 'ploegendiensten'. Toen er nog veel nachtwerk was bijv 1 die de nacht deed en uit mocht slapen, de ander stond vroeg op.
Wanneer het nodig is...ik zal m denk ik niet laten logeren zonder reden (nu dat die zelf nog niet wilt, als hij erom vraagt dan mag t zeker) In jullie situatie, hij vind t super, opa en oma vinden t leuk en jullie kunnen bijtanken...gewoon doen!
Hier gaat dochter naarmate ze ouder wordt steeds vaker uit logeren. Tot nu toe dit jaar een keer of 5. Bij mijn ouders, de gastouder en bij onze beste vrienden.
Prima toch als opa en oma, jullie kindje en jullie zelf er blij mee zijn! Hier heeft ze voor het eerst met oud op nieuw gelogeerd. Toen was ze anderhalf. Sindsdien toch wel 1x in de twee maanden ofzo.
Ik vind (maar dat is dus mijn persoonlijke mening) het heel vaak ja. Maar dat maakt toch niet uit? Als jullie kindje, jullie en opa en oma 't fijn vinden, is het toch helemaal prima, ongeacht wat een ander vindt? En nee, ik zou 't niet willen. Onlangs vroeg mijn moeder nog of peuter te logeren mocht komen, maar nee, daar vinden wij haar nog te jong voor.
Hier bijna elke week van vrijdag op zaterdag. Op vrijdag werk ik tot 18u en op zaterdag begin ik om 06u dus dit is de leukste oplossing. Dus ik kan dan nog steeds niet bijslapen Hij vind het geweldig en oma en opa vinden het geweldig. Het is zijn 2e thuis
Hier is het er nooit van gekomen, mijn schoonouders wonen op 1,5 uur rijden en doordat toen we het een keer vroegen we al gelijk merkten dat mijn schoonvader er niet echt op zat te wachten hebben we het laten gaan. Mijn ouders zijn onze buren, maar mijn moeder is ernstig ziek. Het scheelde niet veel of ze is vorig jaar voor het eerst noodgedwongen uit logeren geweest omdat ik in het ziekenhuis belande maar mijn man kon toch vrij krijgen. Tenzij ze ziek is, of er heel veel leuke/spannende dingen gaande zijn slaapt zij door. De nachten dat ze niet doorslaap doe ik door de weeks, en mijn man de weekeinden. In het weekeinde rouleren we dan wie er langer mag blijven liggen op die manier kunnen we toch onze rust krijgen.
De oudste wordt 4 en is nu een keer of 6 uit logeren geweest. Tot bijna 2 jaar geen behoefte aan, en ik vond haar te jong. Het had misschien anders geweest als mijn ouders in de buurt zouden wonen. Die wonen op 5 kwartier rijden. Mijn schoonmoeder werkt nog fulltime met onregelmatige diensten. En nu ze weer een partner heeft vind ik het toch minder fijn.
Mijn dochter van 2.3 nog nooit uit logeren geweest en nog nooit oppas of dergelijke gehad Vind het niet erg ik zou niet willen dat ze naar opa/oma zal gaan of dat er oppas komt. We missen haar elke seconde ze slaapt ook niet door en is nooit voorspellen of ze slaapt gelijk om 8 of niet etc. Ze niet niet gehecht aan ons en heeft geen verlatingsangst ze kan prima zonder ons etc maar we niet zonder haar. Eigenlijk kunnen we haar overaal meenemen en dat doen we ook Gewoon geen behoefde aan en nee nooit jaloers of zo. Ik vind eidenlijk zielig als kind gaar uit logeren ik vind dat kind hoort thuis slapen in eigen bed.. Ok x per gelegenheid prima maar niet wekelijks We hebben ook hondje die is soort onze 1e kindje en nee zelfs hondje gaat niet uit logeren hier en als we naar turkije of zo gaan gaat ze alleen naar beste vriendin want schoonouders vertrouw ik met hond niet eens)
Ohja, het idee van dat "men jaloers is omdat het niet kan" vind ik kort door de bocht. Natuurlijk vind ik het soms jammer, maar jaloers? Nee. Ik vind het ook niet nodig. Dat zou net zo kort door de bocht zijn als ik zou zeggen dat het onzin is dat jullie het wel doen. Ieder maakt eigen keuzes en wat voor jullie werkt, prima toch? Vooral doen.
Mijn zoon gaat zeer regelmatig bij de opa's en oma's logeren. Als het aan mijn schoonouders lag, kwam hij elk weekend. Mijn ouders wonen wat verder weg dus daar ga ik meestal samen met hem heen, maar hij vind het nóg leuker als ik wegga (haha). As we speak is hij een weekje met opa en oma naar de camping. Ik moet nog werken en hij heeft al schoolvakantie. Ze hebben het fantastisch! En ik doe lekker even mijn eigen dingen, win-win.
Niet vaak, ik denk 2 keer ofzo? Meestal gaan we wel eens uit eten op een avond, maar zijn er met slapen vaak weer. Oudste dochter zou gaan logeren bij oma (400 km heen en terug gereden), en s avonds om 23.30 was ze weer thuis gebracht (400km rijden opnieuw) ontroostbaar was ze... Dus dat geeft helaas ook niet veel vertrouwen voor de komende logeerpartijen... Zo zijn we ook wel eens thuis moeten komen vanuit een luxe etentje ivm een ontroostbaar jongste kind... Dus ja, ik vind het relaxter om thuis te blijven. Ik vind 1 x per week vaak, omdat ik daar zelf niet aan moet denken. Maar jaloers.... Nee dat ook weer niet
Dl heeft nog nooit gelogeerd en gaat dat voorlopig ook niet doen. Alle grootouders wonen ook buiten de stad, we zoeken ze wel regelmatig op maar het is niet zo vertrouwd als zagen we ze dagelijks. Overigens heb ik nooit de behoefte gehad om bij te tanken, onze moeders brachten de kinderen ook nooit weg. Is dat toeval, of iets van deze generatie ofzo, alles zo zwaar vinden ? Als we een keer uit willen, dan komt er een oppas aan huis.
Klinkt erg fijn! Zoon van ons logeerd alleen als we beiden vroeg moeten werken in t weekend of pas geleden de bbq van mn man's werk. Dat is altijd erg leuk en wilde graag mee. Zoon is eigenlijk nog nooit uit logeren geweest om zelf tot 'rust' te komen. Ik kan dat soort nog niet. Maar fijn dat t bij jullie wel zo is!!
Hier ook! Haha ik voelde me al bijna een 'slechte' moeder Mijn dochter is echt gek op haar opa en oma (mijn ouders) en ze heeft een bff bij de buren (kleindochter van de buurvrouw die daar ook vaak is) Heerlijk voor zowel haar als mij.