Hallo, Nu mijn kindje over 1,5 maand 2 jaar wordt vroeg ik mij af op hoeveel luiers jullie per dag zitten? Ik zie bij mede moeders dat dit heel veel verschilt? Ik ben benieuwd.
Hier standaard 4x rond die leeftijd. Bij het opstaan, voor het middagslaapje, na het middagslaapje en bij het naar bed gaan. Tussen door als ze hadden/hebben gepoept natuurlijk extra keer verschonen.
zo vaak als nodig. Sowieso bij opstaan, voor middagslaapje, na slaapje en naar bed gaan. Dus 4x sowieso En dan als hij gepoept heeft, of een hangluier heeft tussen door. De ene dag gaan er 9 luiers door, de andere dag maar 5.
M’n zoon poepte op die leeftijd bijna volledig op de pot. Dus zat op 3 luiers per dag. 1 in de ochtend, 1 in de middag en 1 nacht. M’n dochter was met 22 maand overdag al zonder luier, sliep ook niet meer smiddags. Dus zat op 1 luier per dag.
Ochtend, voor het middagdutje en savonds. En dan vaak nog 1 keer als ze gepoept heeft en dat net op een ander moment is dan de standaard momenten.
Minimaal 3, ochtend, middag, avond. En maximaal zo veel als nodig, afhankelijk van poepen en hoeveelheid vocht.
Bij het opstaan Na het middag slaapje Einde van de middag poept ze vaak dus dan weer En voordat ze naar bed gaat. 4x dus gemiddeld.
Ik heb al inhoudelijk geantwoord. Maar vroeg me ineens af; wat maakt het eigenlijk uit? Ik neem aan dat je toch gewoon verschoont op de momenten dat het nodig is en niet om het verschonen. Ben dus eigenlijk wel benieuwd waarom je de vraag stelt en wat je met de antwoorden wilt haha .
De reden is dat ik het als alleenstaande moeder niet zo breed heb en wil kijken of ik kan minderen op luiers aangezien deze aardig duur zijn. Zie dat er veel verschil is tussen iedereen en vroeg mij af of het erg is om te minderen.
Op hoeveel zit je dan? Niet elk kind is gelijk, de ene plast nou eenmaal meer dan de ander. Ook heb je kinderen die 1x per dag poepen en kinderen die gerust 3x per dag poepen. Scheelt allemaal luiers. Als je wil bezuinigen kan je ook het potje invoeren, elke plas op het potje is er een minder in de luier. Start met 1xper dag op een vast moment ca 30 min na wat te drinken. Als je succes hebt kun je dat gaan uitbreiden. Snel zindelijk hebben is het goedkoopst, maar hij moet het wel begrijpen natuurlijk.
Ik zou eens kijken of je richting zindelijkheid kunt gaan. Begin eens met vaste momenten op de pot zetten. Als dat goed gaat kun je de momenten uitbreiden. Zelf ben ik als ik zag dat m’n zoon moest poepen hem ook op de pot gaan zetten. Daardoor leerde hij heel snel wachten tot de pot. En dat scheelt al weer mooi een luier.
Bedankt voor de tips. Ik denk dat het inderdaad tijd wordt voor het potje, alhoewel ik merk dat hij er nog niet klaar voor is, aangezien ik dit al een tijdje geleden heb geprobeerd maar geen succes was. Aanhouder wint zullen we dan maar zeggen.
hier wisseld het een beetje. De ene keer is het potje top, de andere keer is het grote toilet met inleg helemaal hip. Kind van zijn moeder poepen moet in alle rust ander gaat het niet.