Mijn kleine vent is nu bijna drie maanden oud, en sinds anderhalf week is hij ontzettend gaan kwijlen. Ook stopt ie de hele dag zn handjes, dekentjes, doekjes etc in zn mond. Het leek me nog heel vroeg voor een tandje, maar voor de zekerheid keek ik toch even in zn mondje. En tot mijn grote verbazing zie ik onderaan toch echt iets wits en ik voel ook een soort verhoging op het tandvlees!! Kan hij al zo vroeg een tandje krijgen? Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat het anders moet zijn, ik hou het namelijk nu echt in de gaten en ik zie dus nog steeds 2 witte puntjes..!
Ja hoor, dat kan. Sommige kindjes worden met tandjes geboren. Mijn zoon was op een week na drie maanden toen de eerste tand een feit was.
Dat kan idd heel goed... maar idd wel vroeg hihi... Mijn dochter is juist het tegen over gestelde wat tandjes betreft... bijna 9 mnd. en nog geen tandje te bekennen haha...
het kan wel hoor. maar kwijlen en handen in de mond stoppen e.d is ook een ontwikkeling rond die leeftijd. voelen de puntjes ook scherp aan? of is het nog niet door. ik dacht hier met de leeftijd van 3 maanden precies hetzelfde. ook te voelen onder het tandvlees enzo. en toch heeft het nog 2 maanden geduurd voordat het tandje echt door was,en ik dus ook iets scherps voelde in de mond
Met 3 maanden gaan de speeksel klieren werken, dus tandjes of geen tandjes, kwijlen doen ze toch! Nou had mijn zoontje zijn 1e 2 tandjes met 4 maanden. En hij zit nu op 7, tandje 8 en de 1e kies komen er nu ook al aan!
Zegt niets inderdaad. Hier begon hij met kwijlen vanaf een maand of 2/3 maar zijn eerste tanden (en die kwamen boven) kwamen pas met 11 maanden, hij was laat.
Ik dacht ook dat ik met drie maanden tandjes aan zag komen (ook witte puntjes en veel kwijlen) maar hij kreeg zijn eerste twee tandjes met 6 maand.
Hier hetzelfde met 3,5 maand en nog geen tandje te bekennen . Ze staan wel aan de oppervlakte maar nog niks door dus.