fruitvliegjes hoe kom je er vanaf?

Discussie in 'De lounge' gestart door mabidami, 6 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    wat verschrikkelijk. nu heb ik alle fruit in de koelkast liggen en nog stikt het hier van de fruitvliegjes. ik word er knettergek van. als ik maar iets te eten heb dan weten die beesten niet hoe snel ze erbij moeten zijn. heb er denk ik al honderden opgezogen met de stofzuiger. maar ze komen volgens mij in bosjes tegelijk weer terug.
    stofzuiger staat al bijna permanent in de keuken met de stekker in het stopcontact zodat ik hem direct aan kan zetten.

wie heeft een super tip om die beesten te verdrijven??????
    echt alles is welkom.
    ik word namelijk grazy.:x

2. fafje

fafje Niet meer actief

scheutje azijn in je "nieuwe schone " vuilniszak....en horren hahah

3. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    heb kattestaarten voor de deur. maar da azijn kan ik eens proberen.

4. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    Ik gooi tegenwoordig het vuilnis al gelijk buiten in de grijze bak, dat scheelt al heel erg veel.
    Ook heb ik alle fruit in de koelkast liggen.
    Geen eten/drinken op het aanrecht laten staan.

Wat je nu het beste kunt doen, want je blijft ze nu zowiezo in huis houden, is even naar het kruidvat gaan en een spuitbus halen tegen insecten...kost dacht ik 5 euro (geel met groene bus)
    Met die bus het hele gedeelte goed spuiten, en zelf even een uurtje ofzo naar buiten gaan of ergens heen.
    Wel de ramen even goed dichthouden.
    Daarna goed stofzuigen, en weg zijn ze ;)

Kattestaart zou idd wel goed moeten zijn, maar als ze eenmaal binnenzijn heb je al pech he ;)
    Dus...ff spuiten, alle vuilnis buiten gooien, en al het fruit in de koelkast ;)

Ik heb heeeeel af en toe eens een verdwaalde vlieg in huis, maar dat is echt nihil ;)

Succes!

5. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    ik had pas ergens gelezen dat een iemand wat peterselie (dacht ik) neer had gelegd. En weg fruitvliegjes!! Ik dacht dat het in de allerhande ofzo stond.

6. fafje

fafje Niet meer actief

helpt echt ;)...

ik weet niet hoe jij woont...maar ik heb een open portiek..maar woon helemaal boven....daar is het helemaal dicht....dus alle vliegen en insecten vliegen naar boven en blijven daar hangen....nu spuit ik elk half jaar 2 bussen Roxasect in de roosters die in het planfond zitten....even paar dagen vieze geur...maar daarna valt alles wat klein is en vliegt dood neer...en is het een kwestie van mn portiek goed bij houden...Anders als mn voordeur opengaat vliegt alles naar binenn...bah :(

7. fafje

fafje Niet meer actief

ja idd fruit alleen ff laten rijpen en zodra het goe dis in de koelkast bewaren...scheelt ook enorm....

8. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    oke super. moet morgen toch langs de kruidvat. ga gelijk een bus halen.
    kom er net achter dat ik ook azijn moet halen. haha. dacht nog te hebben en wilde het gelijk doen maarja. effe wachten dus nog.

9. fafje

fafje Niet meer actief

trouwens...waar veel gras en groen is...heb je idd altijd van die zwermnen fruitvliegjes...kwas de hond uitlaten en toen liep ik ineens met mn hoofd in zo'n zwerm GATVER....
    mss ligt het daar aan...dat ze gewoon veel om je huis zijn,....dan is het echt baaaaaaalen

10. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Ik zuig ze op met de kruimeldief
    werkt hier perfect

11. MamavanDane

MamavanDane Bekend lid

23 sep 2009
    916
    2
    18
    Centralist meldkamer
    Voorschoten
    fruitvliegjes zijn 2 zijdig, dus als je er een paar hebt dan heb er binnen no time 100.
    Idd de tip van de azijn proberen!

12. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    zie boven, en een scheut azijn in water met afwasmiddel helpt ook om ze te verjagen (raam open dat ze weg kunnen. Je kunt ze ook lokken naar buiten door een vrucht net buiten te leggen, of een vrucht in een open zakje en als er dan veel vliegjes op zitten zak dicht en weg ermee (meteen in de container). Verder hielp hier idd de spuitbus!!

13. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Ik hoorde van een collega: een schaaltje ranja (bijna onverdund, zo zoet mogelijk) met een scheut afwasmiddel er in.
    Heb het echter zelf geprobeerd en ik heb er 1 gevangen.
    Haar dochter had het hele bakje zwart van de vliegen...

Zelf hebben we het fruit idd in de koelkast gedaan. En we hadden zo'n GFT bakje op het aanrecht staan, die schoongemaakt en weggezet. Nu gaat alles gelijk in de GFT-container. En met een dag waren ze weg!!!

14. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nee dat was basilicum;)

15. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Trouwens even getest met de basilicum en ik kan met gerust hart mijn nectarines in de fruitschaal laten liggen.
    Het werkte dan niet direct zoals het verhaal ging maar toch ik heb het sinds zaterdag eentje bij de fruitschaal staan en op maandag was er zeker geeneen meer te zien :) .

16. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.152
    113
    Ja ik weet nog van de biologie les. 4 van die beestjes in een potje met een goede voedingsbodem en een week later waren het er bijna 400. En..tellen maar :D
    Sorry beetje off topic.

17. hardloper

hardloper Niet meer actief

restje wijn laten staan in een fles. dan verdrinken ze erg gelukkig. af en toe een nieuw restje is wel handig trouwens, maar die basilicum zou ik eerst proberen.

18. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    Ik heb een basilicum plantje op het aanrecht gezet, en geen fruitvlieg meer te zien!!

19. Nana86

Nana86 Niet meer actief

Wij maken altijd een val :D

Een flesje (kan een klein waterflesje of bierflesje zijn), daarin zoete dingen (yoghidrank, limonade, jam bijv.)
    daarna maak je een 'trechtertje' van papier. Je pakt een velletje papier van een folder, draait deze als een pijltje en likt de buitenkant, zodat het blijft zitten. Je knipt de bovenkant en onderkant (hoeft maar een klein stukje te zijn) eraf en zet deze op de bovenkant van de fles (met de kleinste kant onder).

De fruitvliegjes gaan er wel in, maar kunnen er niet meer uit.
    We hebben er helemaal geen last meer van :) (Meestal zijn ze de volgende dag allemaal weg)

20. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier ook een basilicumplantje! Helpt echt heel goed.

Deel Deze Pagina