Veel te weinig... goed dat ik dit zie. Vriendlief gaat morgen boodschappen doen, kan ik hem ondertussen even een beurt geven... de koelkast dus, niet mijn vriend
Niet vaak genoeg!! Heb toevallig net in een schoonmaakbui (hoezo nu al nesteldrang??) de koelkast uit staan soppen, maar elke week een uur soppen zie ik niet zitten. Vorige keer was half jaartje terug ofzo, maar als er iets omvalt gaat er wel meteen een doekje doorheen. Mijn spulletjes lekken gelukkig amper, en ik heb wat keukenrol in de groentelade liggen. Ook handig voor onder sausflesjes trouwens!
elke week als hij weer goed gevuld word... gooi ik alles eruit wat er een paar dagen inlag en niet opgegeten is en dan ffe met een sopje erdoorheen....
Alles leeg en goed schoonmaken denk ik ong. 4 x per jaar. 1 x per week begin ik echt niet aan, als ik alles in huis zo vaak moet poetsen heb ik alleen nog maar een poetsleven en dat vertik ik toch echt! Ik kan wel 1000 fijnere dingen bedenken om te doen
PS ik doe wel elke week voor ik de nieuwe boodschappen erin doe alles wat weg moet eruit, opruimen dus
Echt een grote beurt denk ik eens in de 4 a 5 maanden ofzo. Tussendoor zwabber ik af en toe een doekje er doorheen en de groenteladen gaan eens per maand in een sopje. Veel te weinig dus, maar ik vind het zo'n pokkewerk.
Te weinig Pas wel helemaal uitgesopt, maar meestal 1x per jaar of zo Ja tenzij hij echt ranzig is, dan maak ik het meteen schoon.
Juist als je alles elke week even doet heb je minder werk dan dat het echt heel vies is.. ik ben aardig neurotisch en lichtelijk poetsverslaafd (volgens mij) maar ik ben gemiddeld gezien een uurtje per dag nog niet bezig) als je normaal zou poetsen zou je nog niet op 30 minuten zitten (gemiddeld dan he) Ik vind het echt niet veel werk, ik doe vaak op maandag even 2/3 uurtjes alles grondig, dus echt de wc, badkamer, keuken van binnen en buiten, ramen zwemen, alles dweilen, bedden verschonen, en dus was aanzetten, drogen, alles afstoffen en afnemen met doekje en dat kan ik allemaal doen in DIE tijd dus valt echt wel mee.. dan doe ik wel even elke dag stofzuigen en vegen (kruimels kids) en de vaat e.d. maar dan doe ik pas vrijdag weer de wc's schoonmaken en nog wat afneemwerk (maximaal uurtje) dus zeg maar 4 uur per week MAX voor het echte schoonmaakwerk, valt dus best mee. Hoe vaker je poetst des te minder werk het juist is.
Daar kan ik heel kort over zijn: niet vaak genoeg. Ik haal vaak wel een doekje over de plankjes maar echt leegruimen en de koelkast een hrote schrob beurt geven komt er vaak niet van.
hier ook niet vaak genoeg, pas als me opvalt dat het nodig is of als ik schoonmaakwoede heb maar ja dat komt ook niet zo vaak voor.
eh elke dag haal ik er een doekje door heen als ik een legen plaat heb word ie gelijk gereinigt en ook alle drink houders enz enz
ehm.. ik denk voor de bevalling voor t laatst, en onze man is nu bijna 9 maanden. wel doe ik iedere week na de boodschappen soppen en inruimen. dat dan wel. dus echt vies is t niet hoor.
1x per week. De koelkast is een bron van bacterieen als deze niet wordt bijgehouden. Ik gooi alles weg als het maar het dag over de datum is. Wat dat betreft ben ik wel paranoide. De keuken zelf doe ik om de dag.
Ik gooi ook alles weg dat 1 dag over datum is, maar eigenlijk is dat zonde. Want zo gooi je vaak een hoop weg dat nog gewoon goed is. Eigenlijk kun je altijd wel zien/ruiken of iets nog goed is of niet. Echt de koelkast poetsen doe ik zo 1 keer in de maand, uitruimen doe ik hem 1 keer in de week. Dan gaat er ook wel een doekje doorheen. Maar echt alles eruit en de bakken afwassen is maar 1 keer in de maand ofzo.
Koelkast schoonmaken, nou....... 2 keer per jaar? Als er een plank leeg is maak ik die schoon, af en toe haal ik alles eruit en haal er even een doekje door, maar echt schrobben, 2 keer per jaar Ik doe wel vaak die planken even in de vaatwasser, die kan je er gewoon zo uithalen bij ons