Omneo klontert zo?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door anja89, 16 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Wij gebruiken Nutrilon Omneo, alleen het klontert zo... Nou ja niet echt klontjes, maar meer die 'vezeltjes' die erin zitten en die blijven dus in de speen hangen...
    Een grotere speen is geen optie omdat mannetje dan te snel gaat drinken.
    Hebben meerdere mensen problemen met Omneo en klontjes?

Ik doe nu, flesje in de magnetron, poeder erbij, ff ronddraaien in de fles zodat het niet in de speen komt en al een beetje oplost en dan ga ik schudden.
    Ik schud me een slag in de rondte, maar de boel blijft klonteren.
    Schiet dus niet op zo.
    Iemand tips, andere manier van klaarmaken oid?
    Bedankt alvast. :)

2. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Hier ook veel klontjes gehad.
    Volgens mij kan je het beste het water koken en goed roeren met een vork.
    Drinken was hier ook een probleem omdat de voeding dikker was ben toen over gegaan op flesjes van tommy tip en dan de 3 standen speen.
    Hielp heel goed tot ik pap ging geven was helemaal een drama behoorlijk dik.
    Weer terug gegaan naar avent 3 standen speen en ging goed.
    Dus denk dat je het beste een 3 standen speen kan kopen.

Nu weer terug op de normale nutrulon en geen last van klonten enz.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    3 standenspeen gaat te snel als haar kindje zo krachtig drinkt! Friso comfort is volgens mij hetzelfde als omneo toch? Dat moet je met kokend water aanmaken anders mengt het ook niet goed, dus beetje kokend water, poeder, schudden/roeren en dan met koud water bijvullen.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Poeder aanmaken met de helft van het water, net van de kook, heel goed met een vork roeren, en als het helemaal opgelost is, andere helft van het water er koud bij doen.

Die vezeltjes horen er in, dat is een van de werkzame bestanddelen. Bel anders even met Nutricia, misschien hebben die nog slimme tips!

5. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Ik had dit eerst ook. Ging het toen met (even vanuit gaande dat het een flesje van 180+6 is)
    80 kokend water en dan poeder erbij.. Schudden en ik liet het altijd paar minuutjes staan. Dan nog 100ml koud erbij, schudden en klaar..

Je kunt ook voor 24 uur klaarmaken dan zijn de vezeltjes ook helemaal opgelost!

6. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Ik roer nu eerst even flink met een vork voor ik ga schudden, dit gaat al beter!
    Moet idd warmer water gebruiken om de boel goed op te laten lossen heb ik gemerkt.

7. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Wij gebruiken ook een voeding dat veel klontert.. De apotheek vertelde me dat ik de poeder in het koude water moest doen, heel effetjes schudden en dan pas opwarmen.. Misschien lukt het bij jou ook wel zo.

8. misa

misa Niet meer actief

Heel herkenbaar! Verschrikkelijke voeding...
    Wij hebben de flessen ingedikt met nutriton en speen m gebruikt. Dat gaat wel prima!
    We warmen op in de magnetron, voeding erbij, beetje draaien en dan schudden. Daarna zo'n 5 min laten staan, dan lost het goed op en dikt het in.

9. taatje85

taatje85 Bekend lid

12 dec 2008
    543
    0
    16
    haarlem
    in de omneo zit johannesbroodpitmeel.. daarom zitten er korreltjes in.. xxxx bloem

Deel Deze Pagina