Beste Lezers, Wij een collega en ik hebben een vraag aan jullie. Sorry dat we soms wat persoonlijk zijn. Ons probleem is dat we bij een aannemer werken waar echt het tijd is geld principe van kracht is. officieel hebben we 2* een kwartier pauze en een half uur lunch hier voor werken we ook van 7.30 tot 16.30 uur alleen deze pauze's krijgen we nooit, daar is het te druk voor. Mijn collega rookt en zelfs daar is commentaar op dat het teveel tijd kost. Op het toilet is het helemaal beschamend, het licht word gewoon uit gedaan als je zit, omdat het teveel tijd kost. We weten dit en nemen onze telefoon mee en voor elkaar doen we het licht dan weer aan, sorry van dit geklaag, maar hoe gaan jullie hiermee om?
Hij is het wettelijk verplicht dus hij ziet maar hoe hij het oplost. Ik had iig mijn pauzes genomen, zo simpel zou het zijn.
Als je dus 9 uur moet werken moet je ook al je uren betaald krijgen! Anders gewoon een uur eerder naar huis! Gaat het niet om na elkaar pauze te nemen. Het klinkt als een erg ongezonde werksfeer en veel te hoge werkdruk! Zou echt op mijn strepen staan en toch pauze nemen!
Je zou bijna 1,5 uur eerder naar huis gaan of 1,5 uur later komen... sorry...ik bedoel natuurlijk 1 uur
Wat wil je hiermee doen? Je kan er werk van maken, tuurlijk, en je staat in je gelijk. Of overuren schrijven of een uur eerder naar huis gaan. Je kan ook een gesprek met hem aangaan of 'gewoon' je pauzes houden.... Is het een klein of een groot bedrijf? Vind je je werk erg leuk of durf je het op het spel te zetten? Ik werk van 8 tot 16 heb geen pauzes en elke week een uur extra (21ipv20 uur), maar ik wetk voor een grote scholengemeenschap en daar kun je altijd op iemand afstappen en regels zijn regels... Maar ik kleine bedrijfjes met één direkteur en geen hrm is dat vaak moeilijker.
Hebben jullie geen arbo of cao. Ik zou al zien dat mijn werkgever t licht op t toilet uitdoet dan zou ie aan mij een verkeerde hebben. Ik zou bewijs verzamelen voordat ik actie onderneem en dan vriendelijk verzoeke aanpassingen te maken en anders duidelijk maken en stappen ondernemen. Ga je gauw heen hahaha ongelovelijk Ik zou er 1 niet willen blijven werken zo, en 2 zou ik niet uit mezelf weggaan maar met n hele goeie oprotpremie verkregen met bewijs dat werkgever niet doet wat hij zou moeten doen. Weet wat je rechten zijn en ik zou daar direct mee beginnen. Rechtsbijstandsverzekering? Zij kunnen je ook helpen met dit soort conflicten. Je bent geen slaafje hoor.
Je geeft aan dat je voor een aannemer werkt. Wat houdt dit in? Werk je voor een aannemer die jou werkgever heeft ingehuurd of ben je zelfstandige en werk je voor een aannemer? Of?
Dat van de wc vind ik wel heel erg. Ik zou even informatie opzoeken bij de vakbond voor jouw werkcategorie. Of heb je ook een rechtsbijstandverzekering met wonen en werken meeverzekerd?
Wat zijn ze kinderachtig bezig zeg! Aannemers hebben in goede tijden heeeeel veel geld verdiend en nu maar op alles en iedereen "afreageren"??? Volgens mij is het zo dat pauzes van 15 min tellen niet eens als pauze. Dit zou je na moeten zoeken. Ik zou persoonlijk gesprek met werkgever aangaan en hem laten kiezen: of normale verhouding tussen werk en rust of op korte termijn overspannen thuis. De laatste zal hem veeeel duurder uitvallen. Denk iig aan jezelf, ik weet zeker dat overspannen worden niet jouw doel is dat je daar werkt
Nadeel is dat ik na 9 jaar bij 1 werkgever opzoek moest naar wat anders en dit op me pad kwam, werk ligt niet voor het oprapen daarom is weg gaan ook geen goede optie, met een 6 maanden contract is de kans op een oprot premie nihil. Ik begrijp wel dat ik rechten maar ook plichten heb, maar ik wilde ook jullie mening weten of jullie dit normaal vinden. Dat licht uit doen schaam ik me ook voor, dat komt doordat ik sorry vaak een wat langer toilet bezoek heb, het is dat me collega niet veel anders is en wel er elkaar bij helpen maar anders is het super lastig.
Hoi, Ik vind dit niet normaal eerlijk gezegd. De aannemer kan te krap hebben aanbesteed, maar dat is zijn probleem. Niet die van het personeel. Ik zou er werk van maken via de vakbond of rechtsbijstand. Als je dit niet hebt, kun je mij pb-en als je wilt. Ik werk bij een vakbond en kan misschien wat dingen voor je op een rij zetten. Maar dan moet je het wel aan durven.
rechtsbijstand heb ik wel, daardoor alleen geen vakbond meer, wil ik wel weer, om met zo iets naar de rechtsbijstand te stappen is ook zo wat. maar idd er word op personeel bezuinigd om de winst hoog te houden. en het geeft me wel stress dat me enige pauze is als me collega ff snel gaat roken. Me lijfje is niet voor niks van slag.