hoe vaak mocht jij vroeger zelf je schoen zetten?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamabri, 14 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Volgens mij iets van 1 tot 2 x per week en dan kwam er alleen wat lekkers in. Cadeautjes pas met 5 dec. Vind dat wel heel netjes en denk dat wij dat hier ook gaan doen met onze kindjes...

2. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Precies dit

3. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Bij ons vroeger de eerstvolgende dag van aankomst van Sint en Piet. En op 5 december werd het groots gevierd bij Pake en Beppe (Opa en Oma) met de hele familie.

4. Manque

Manque Niet meer actief

Ik mocht hem elke dag zetten, maar er zat niet altijd wat in geloof ik. Als er wat in zat was dat bv een chocolademuis of een lollie of een paar pepernootjes en een paar keer (2x per week?) waren het 'echte' cadeaus, zoals een pakje potloden of een kleurboek of een tennisbal of een poppenjurk, dat soort dingen.

5. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.472
    3.926
    113
    Vrouw
    Elke dag mochten we de schoen zetten, maar er zat echt niet elke dag wat in. Geen idee hoe vaak we wel wat kregen.
    Elke dag schoen zetten en elke dag wat krijgen vind ik persoonlijk te veel en zou ik niet snel bij mijn kinderen doen.

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Weet het echt echt niet meer.

Maar mijn moeder kennende was het wel zeker een paar keer per week.

Met ouderwetse chocolade sigaretten oei dat kan nu echt niet meer haha.:D

7. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Iedere dag en er zat ook altijd wat in. Maar dat komt denk ik ook doordat ik enigst kind ben.

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Heb ook vijf traktaties. keer 2. Voor 6.50 was ik kwijt.

Dochter mocht schoen zetten chocolade letter mini en een medalion ( weet echt niet hoe je dat schrijft). Zoon heeft ook schoen gezet!! 15 jaar mee zingen met zijn zusje dan smelt mijn hart. haha.:p
    Dus heb er nog drie over nu ik er twee gebruikt hebt. Bij de Action is het leuk shoppen voor weinig. Alleen was ik minder blij om 6.30 vanmorgen haha. Had briefje in schoen gedaan dus moest met dichten ogen lezen. Dat dochterlief was. ...... Laat gaan slapen door Parijs te lang zitten kijken ja wie niet. Denk ik:(

9. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Hahaha nou ik dus ook!

10. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    wij mochten vroeger 2x p.w ons schoen zetten.
    En onze kinderen nu ook. Vind 2x p.w meer dan genoeg.

11. sydneys

sydneys Niet meer actief

Vanaf 10 november tot 6 december elke dag tot op de leeftijd ik het huis uitging.
    geen cadeautjes, wel wat lekkers zoals marsepijn, chocolade sigaret (jaaa dat was toen heel normaal haha) chocolademunt, manderijn, speculaas,...
    op 6 december cadeautjes

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

hahaha, ja dat kan ik me ook voorstellen. Maar hier dus geen schoencadeautjes, op 1, heel soms 2x na, waarvan de ene altijd op 1 dec de adventskalender is, en mijn oudste is de 17e jarig, dus die kreeg altijd een 2e keer, een verjaardagscadeau met kaart van Sinterklaas ;)

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik mocht vroeger (net als onze kinderen nu) net zo vaak mijn schoentje zetten als ik maar wilde.

14. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Volgens mij op zaterdag en woensdag. Maar wij kregen er nooit cadeautjes in, alleen pepernoten/chocola. Nu mogen mijn kinderen op de zaterdagen voor pakjesavond hun schoen zetten, maar ze krijgen er dan ook een (klein) cadeautje in.

15. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Wij mochten onze schoen elke dag zetten. Kregen er ook altijd wat in, afgezien van de keren dat mijn moeder het was vergeten haha. Nooit cadeautjes, altijd gewoon wat lekkers. Dit was ook gebruikelijk waar ik opgroeide, heb nog nooit gehoord van maar 2 keer per week je schoen zetten. Ik zet onze eigen traditie voor, mijn zoon mag hem ook elke avond zetten. Zie geen reden om het minder vaak te doen ook eigenlijk.

16. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    Iedere dag maar er zat niet altijd wat in.dan was de sint bij a dere kindjes geweest,
    Nu zetten mijn kids ieder dag hun schoentje ze krijgen lekkers of fruit er in.pakjes zijn voor pakjes avond.

17. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Wij mochten hem 1 keer per week in het weekend zetten :)

18. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.540
    1.551
    113
    3, 4 en 5 dec mocht ik mijn schoen zetten. Ik verbaas mij eerlijk gezegd ook dat anderen zoveel mochten.

19. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Mijn zusje en ik mochten iedere avond onze schoentjes zetten! Of we er wat in kregen was een tweede... :D

20. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik weet het noet meer, ik meen alleen op zaterdagavond.
    Hier zetten we de schoen iedere avond, maar krijgen ze bv een mandarijn, en dan op zondagochtend iets lekkers en een cadeautje.

Deel Deze Pagina