hoe vaak mocht jij vroeger zelf je schoen zetten?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamabri, 14 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    ik heb zelf het gevoel dat omdat ze hem elke dag mogen zetten wanneer ze willen en eraan denken, ze er veel minder gefocust op zijn dan kindjes bij wie het alleen op bepaalde dagen mag. Tenminste dat is dus mijn gevoel wat ik aan het schoolplein krijg al enkele jaren, ik zeg niet dat dat bij elk kind is.

Hier zijn ze het gisteren alweer vergeten en tja ook al mogen ze elke dag hun schoen zetten, het is toch nog weleens jammer als ze dan beneden komen en bedenken ohja we zijn het vergeten gister avond, dus ben benieuwd straks. Onze sinterklaas en zwarte piet komen alleen als je je schoen zet, als je dat niet doet zal er geen cadeautje in zitten.

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Geen idee, hier zetten ze hem neer en wordt het niet vergeten. De enige die het wel eens vergeet ben ik zelf......;) Hoeveel nachten er ik wel niet uit ben gegaan omdat ik ineens bedacht dat ik was vergeten iets in het schoentje te doen :)

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Haha dat is ook wat inderdaad, dat heb ik nog niet gehad maar zou me best kunnen overkomen, heb weleens dat we al cadeautjes hadden neergelegd en er toen nog een beneden kwam om wat te drinken.

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Volgens mij heel soms n dagje niet maar zeker 5 x per week wel. Zo doe ik het ook bij mijn zoon nu :)

5. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    ik zette hem vroeger iedere dagm maar hooguit 1 a 2 x in de week zat er iets in,,

hier hebben ze hem gister gezet,,

Kids zetten hem eigenlijk altijd neer tijdens de sint
    maar ik maak altijd z`n schoentjes kalender en daar kruis k op aan wanneer ze hem mogen zetten,,
    en dan krijge ze de ene keer kadootje ene keer wat lekkers,, :d

vandaag hadden ze een pieten muts met hun naam :D.

6. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    #106 afrola, 15 nov 2015
    Laatst bewerkt: 15 nov 2015
    Zo ging dat vroeger bij mij ook.
    En zo doen we dat ook nu weer met de kinderen.

1a2 keer per week zit er een klein kadootje in.
    De kinderen denken er overigens niet elke avond aan om hun schoen te zetten.

7. LMI

LMI Bekend lid

21 jan 2014
    655
    54
    28
    Vrouw
    Wij mochten iedere avond onze schoen zetten, maar er kwam gewoon niet iedere ochtend wat in. Dat was altijd afwachten.
    Meestal kwam zwarte piet 2x langs in die periode. (tenminste wat ik me er zo van kan herinneren)

8. Danielle1987

Danielle1987 Fanatiek lid

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Persoonlijk begeleider verstandelijkgehandicaptenz
    Amersfoort
    Ik mocht altijd op vrijdag avond mijn schoen zetten. En dan had ik er op zaterdag den kadotje in

9. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Wij elke dag, maar er zat altijd wat eetbaars in, cadeautjes was alleen pakjesavond. Het eetbaars was of een manderijntje of snoep. Wij vonden die chocoladesigaretjes het leukst om te krijgen, dan liep je naar school in de winterochtend en kon je van die rookwolkjes blazen :D;), die zijn nu vast niet meer te krijgen (en nee, daar zijn we niet van gaan roken ;)).
    Zoon hebben we ook wel een jaar iedere dag gedaan, maar nu alleen in het weekend, maar dat is vanwege zijn autisme, cadeautjes zijn leuk, maar ook te spannend, dus zo is het wel genoeg. Dochter is pas vier maanden, dus volgend jaar gaan we bedenken hoe we het dan doen...

10. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Ik weet niet wat 'zieliger' is..... 'maar' 2x in de week je schoen mogen zetten of 'maar' 2x in de week iets in je schoen vinden (en de andere dag teleurgesteld bij je lege schoentje staan).

Het komt uiteindelijk op hetzelfde neer naar mijn idee, alleen dan met iets minder teleurstelling (dat kunnen ze ook op andere manieren leren...en ons meisje heeft al genoeg verdriet meegemaakt in dr korte leventje).

Elke dag je schoen zetten en er ook elke dag iets vinden, vind ik echt grote onzin, want Sint heeft niet zoveel tijd dat hij elke dag langs kan komen...er zijn nog meer kindjes :p Net als veel te grote cadeaus in je schoen.... Schoenzetten is echt voor iets lekkers of een klein cadeautje die ook echt in je schoen past. De grote cadeaus zijn voor pakjesavond (maar dat is allemaal puur mijn mening he ;) ieder moet lekker doen wat zij leuk vindt voor haar kinderen)

Ik weet zelf echt niet meer hoe vaak ik mijn schoen zette. Volgens mij echt niet elke dag....er zat sowieso niet elke dag iets in. Mijn man en zijn zus zette hem 2x in de week. Wij kregen dan wel op pakjesavond heel veel cadeaus. Ik heb iig NOOIt het gevoel gehad iets tekort te komen tijdens Sinterklaas :p Kan eerder zelfs zeggen dat ik veel te verwend was als enig kind zijnde :p

11. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Wij mochten vroeger elke dag onze schoen zetten en er zat elke dag wat lekkers in.
    Mijn kinderen mogen om de dag en wissel het af, ene keer wat lekkers andere keer een klein kadootje.

Ik vind het ook sneu als kinderen hun schoen mogen zetten en er zit niks in.

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ik mocht hem vroeger alleen op zaterdag zetten, mijn kinderen net zo. Ik doe er alleen een klein, goedkoop cadeautje in. Grote en/of duurdere cadeaus zijn voor pakjesavond.
    Zielig? Ze krijgen al genoeg cadeautjes en snoepgoed.

13. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit dus.. Weet je wel hoeveel kinderen er wel blij zijn dat ze in een pleeggezin zitten ipv thuis in elkaar getimmerd te worden?

14. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Ik mocht hem 2 keer per week zetten en vond dat prima! Kreeg dan iets van een chocoladeletter of een pen ofzo. Zo zal ik het met mijn eigen kinderen ook doen. Ik vind elke dag een beetje overdreven, ze worden genoeg verwend en het moet speciaal blijven. Als je 3 weken lang je schoen mag zetten vind ik het niet echt speciaal meer.

15. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Volgens mij in totaal 4x ofzo. Kreeg altijd wel wat lekkers en 1x een cadeautje.
    De rest kwam met pakjesavond.

16. Amare

Amare Niet meer actief

Iedere dag volgens mij, de ene keer zat er wat in, de andere keer niet.
    Er zat overigens altijd snoep in en nooit kadootjes.

17. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Bij ons thuis mocht je elke dag je schoen zetten. Er zat altijd iets in. Soms een cadeautje, soms een mandarijn of een paar peternoten. Andere keer een paar kikkers of chocoladesigaretten. Jaja, die bestonden toen nog:D

Dat zal hier ook zo zijn. Volgend jaar gaan we kijken of hij het Sinterklaasfeest al wat meer begrijpt en dan mag hij elke dag zijn schoentje zetten. Er ook dan zullen er soms maar een paar pepernootjes inzitten. Maar het feit dat je tekening weg is, er een paar happen uit de wortel zijn en het bakje water half leeg is, is ook al magisch genoeg.

Gister kwamen we terug van de intocht en toen zat er een cadeautje in zijn pantoffel. Helemaal blij natuurlijk en het schuimpje was ook erg lekker. Maar de intocht zelf vond hij dan weer niet zo boeiend. Al heeft hij wel netjes gezwaaid naar Sint en Piet. Daarom proberen we wel alvast wat traditie er bij te pakken, maar eigenlijk is het nog te jong.

18. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Zo vaak we wilden. Er zat ook wel eens een simpele mandarijn in, ook leuk!

19. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    zaterdag en woensdag bij ons nu hoe het vroeger bij mij was weet ik niet maar vind dit voldoende 1x in de week iets te snoepen en 1x in de week een kleinigheidje.
    ik zou ook echt niet weten wat we anders nog meer zouden moeten geven ze hebben al zoveel.
    en zo heeft sint ook de tijd voor andere kindjes

20. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Ik weet het niet meer precies, maar ik denk 1x of 2x per week. Niet elke dag, en eerlijk gezegd vind ik dat ook wat overdreven.

Deel Deze Pagina