Beste verloskundige, Ik ben nu ruim 6 maanden zwanger. Sinds 2 dagen voel ik de baby maar een enkele keer op een dag. Normaal gesproken schopte hij snachts heel erg, maar nu voel ik hem 1 of 2 keer op een dag. Ik ben erg ongerust hierover, kan ik mijn gyn vragen om een extra echo te maken zodat ik zeker weet dat alles goed gaat? Of ben ik nu aan het overdrijven? Thankss.... Alina
hoi Alina, je moet de baby vanaf 28 weken elke dag voelen. Het kan wel eens wat rustiger zijn, dat mag. Alle bewegingen tellen mee, schoppen, plopjes, schuifbewegingen et cetera. Liefst wel minimaal 4 -8 keer per dag. Soms ben je te druk om het te voelen. Als je dan op de bank gaat liggen en je maakt contact met je handen op je buik voel je het meestal wel weer. Of in bad. Voor 28 weken hoef je de baby nog niet elke dag te voelen, hij is nog niet sterk genoeg om heel hard te schoppen (dit kan wel) en hij heeft nog zoveel ruimte dat hij met de voetejes tegen je rug kan schoppen en dat voel je niet. Als je je echt zorgen maakt is dat altijd een reden om even te bellen, overleg gewoon en dan schart de arts of verloskundige in wat er geburen moet. Mirjam