davitamon en Visolie

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door MIss X, 10 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.962
    823
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Hoi

Ik heb een vraagje.

Ik ben nu 19 weken en ik vind dat ik geen slechte eter ben. Ik ontbijt goed en in de middag gaat er ook wat aardig naar binnen. Alleen in de avond ben ik een moeilijke eter. Ik eet sowieso bijna geen vlees omdat ik het niet door mijn strot krijgt. (sorry hoor)
    En vis maak ik eigenlijk niet klaar. Ik eet wel veel fruit en drink veel melk.

Ik maak me toch een beetje zorgen en daarom ga ik nu Davitamon fem natal slikken waar ook veel extra vitamine's in zitten. Ik zag dat er geen visolie in zat en wil ik dat dus extra erbij kopen.

Ik vraag mij wel af of het nog wel zin heeft voor mijn kindje omdat ik al bijna op de helft zit. Ik zal het mezelf nooit vergeven als ons kindje een afwijking heb ofzo doordat ik weinig vitamines naar binnen heb gebracht.

Alvast bedankt ik maak me toch zorgen.

Zijn er ook vervangende vitamines voor zwangeren die weinig of geen vlees eten?

XXX

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

je eet niet slecht hoor, het zou wel beter kunnen ja. Maar een tekort heb je nog niet opgelopen. Het kindje neemt trouwens alles wat ie nodig heeft, het gaat ten koste van jou, eventueel ben jij nu wat door je reserves heen. Extra vitaminen kunnen geen kwaad in jouw geval. In een zwangerschapsmultivitamine zit genoeg ook voor mensen die weinig vlees eten. Je kunt daarnaast inderdaad visolie nemen dan ben je aardig compleet. Probeer wel om genoeg groenten en fruit te eten, de vezels zijn namelijk ook belangrijk en het is goed om jezelf goede eetgewoonten aan te leren!

Mirjam

Deel Deze Pagina