Wat is er aan de hand met onze dochter?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Luvv, 26 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Dochter is 4 weken oud. 1e 2 weken gingen super en daarna was t ineens helemaal mis. De symptomen:

Heeeel veel huilen (krijsen) en slecht slapen
    Overstrekken
    Onrustig drinken
    Na bijna elke voeding de hik
    Veel slikken
    Te vroeg voor voedingen komen
    Voeding komt vaak omhoog
    Voorkeurshouding
    Vaak niezen en 'vol' zitten
    Hoesten tijdens/na voeding
    Erge darmkrampjes

Ik dacht zelf aan verborgen reflux omdat ze bij ons op de arm wel slaapt en zodra we haar in bed leggen wordt ze vaak binnen een half uur wakker. Of zou het ook een KMA kunnen zijn? Kan dat na 2 weken de kop pas opsteken? Aangezien de 1e twee weken voorbeeldig gingen en er niks in de voeding is veranderd (geef kruidvat standaard).
    Hoop dat iemand dit alles herkend. Bedje hebben we al schuin gezet maar helpt niet. Indikken van voeding nog niet geprobeerd omdat ze al zulke vreselijke darmkrampen heeft dat ik bang ben dat dat weer erger wordt. Houden haar een half uur na de voeding rechtop.. Niks lijkt vooralsnog te helpen. Moet morgen naar het cb dus ga t sowieso aankaarten...

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zou in elk geval een afspraak maken met een osteopaat.
    KMA zou kunnen, hier begonnen de klachten ook na 2 weken.
    Maar mogelijk kan een osteopaat deze klachten of een deel ervan verhelpen.
    Als er door hen gedacht wordt aan een allergie, zullen ze dat vast ook aangeven.

3. Fay0407

Fay0407 Actief lid

2 okt 2012
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar, lijkt precies op verhaal van ons zoontje. Van huisarts, naar cb, terug naar de huisarts werden we met spoed doorgestuurd naar de eerste hulp. Wat een ellende was dat. Achteraf bleek hij last te hebben van reflux, maar laten we eerlijk zijn, welke baby heeft dat niet? Alleen de een heeft er meer last van dan de ander. Wij kregen gaviscon mee en dit leek wel te helpen. Hij werd wat rustiger, waardoor wij ook weer rustiger werden.... En nu een maandje later zijn alle symptomen verdwenen.

4. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Lijkt op verborgen reflux, vooral dat veel hikken en vroeg komen voor de fles (is dus geen honger maar pijn weg willen drinken!) Ik dacht bij KMA dat de baby dan direct begint te huilen, en bij verborgen reflux bij het neerleggen huilen. Dat was hier iig wel het geval (verborgen reflux).
    En iedere baby wordt geboren met een niet-sluitend maagklepje. Vaak gaat het vanzelf over en hebben ze er geen last van. Helaas is dit niet bij elke baby zo en zijn er maatregelen nodig.

Ik zou wel het eea uitsluiten en dan 1 ding tegelijk. Ga je meerdere dingen doen, weet je misschien niet meer wat nou waar tegen helpt. Voor de reflux zou ik friso comfort of nutrilon omneo halen. Daar zit 30% jbpm in, dan hoef je ook niet te klooien met schepjes losse jbpm. Wil je wel jbpm gebruiken, haal dat dan van natufood.
    Zowel de comfort als de omneo helpt tegen spugen EN krampjes.
    Hier hielp cinababy van VSM beter dan Infacol. Is een kwestie van proberen denk ik.
    Je zou een osteopaat kunnen proberen, die helpt tegen een vastzittend nekje wat mogelijk ook de onrust kan verklaren.

Bij KMA is het een ander verhaal, daar heb ik (gelukkig) geen ervaring mee.

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Kma zou kunnen, vooral als er allergieen in de familie voorkomt.
    Reflux is aannemelijker. Eigenlijk hebben alle kindjes in meer of mindere mate last van reflux en maar iets van 5% kma.
    Bij kma hoeft het overigens niet direct na de fles. Er zitten verschillen in, mijn oudste begon standaard 2 uur na de fles te krijsen. (Had reflux en kma)

De eerste stap is de leeftregels van reflux toepassen en kijken of dat helpt. Ook een osteopaat kan goed helpen als er iets vast zit.
    Werkt dat niet kun je naar de huisarts voor medicatie of doorverwijzing naar ka.

Deel Deze Pagina