Ik ben ook een Vlaamse en als kind mochten wij toch ook in de weken voor Sinterklaas onze schoen zetten en 's ochtends zat er dan wat lekkers in (als we braaf geweest waren ) Hier met mijn zoontje nog niet gedaan omdat hij dit vorig jaar nog niet snapte.
Ik vind elke dag dus ook vreselijk overdreven. Daarom hier tweemaal per week. En leg uit dat je hem op de andere dagen niet kan zetten omdat de sint dan bij andere kindjes langs gaat.
Hier zit er soms ook zomaar een mandarijntje in trouwens, terwijl de schoenen in het schoenenrekje staan. Op de 'officiele' schoenzetdagen komen er een paar pepernootjes in, soms een mini-cadeautje.
Elke dag. Om de 6 dagen een cadeautje. Verder is het iets om te snoepen. Mandarijntje, chocolaatje, letterkoekjes, kruidnootje, twist and drink drankje,... en ook eens een keertje niks want soms hebben de pieten het te druk.
Ik werk in België en we hadden het vandaag over sinterklaas. Bij de meesten zetten de kinderen de schoen dagelijks. Of is dat dan iets limburgs? Is dan wel iets lekkers. Mijn ouders deden dat ook en eigenlijk heb ik nooit anders geweten.
Ik ben van Antwerpen, en hier toch echt enkel die laatste dag. Ik wist niet dat dat in sommige regio's ook dagelijks was.
Elke dag! Was bij ons vroeger standaard, iedereen zette elke avond de schoen. We kregen alleen snoep, geen speelgoed. Bij mijn zoon en pleegzorg doe ik de traditie hetzelfde.
Hier ook elke dag Is voor mijn zoontje het beste te begrijpen en leuker ook. Hij krijgt dan denk ik 1x per week een cadeau en de rest van de dagen wat snoepgoed of fruit, maar wel kleine beetjes.
Hier op zaterdag en woensdag maar wij starten daarmee pas over 2 weken want anders doet het helemaal ellenlang eer het zover is.
Elke dag. Maar die schoen blijft regelmatig leeg. Dan blijft het een verrassing voor in de ochtend. Zal iets van 2-3 keer per week iets in zitten.
Hier ook zaterdag en woensdag. En 1x doe ik nog onverwacht een keer strooien..das helemaal geweldig. Soms een klein speeltje, soms pepernoten of chocola
1x per week en vaak een kleinigheidje en altijd wat lekkers. Meer geeft te veel onrust en stress waardoor het plezier verdwijnt
Hier mag ze hem iedere dag zetten maar er zit 2 a 3 x per week wat in. 1e nacht zit er een pietenpakje in. Die kan ze dan mooi aan naar de intocht. Rest voornamelijk manderijen en een paar pepernootjes geen cadeautjes
Geen vaste dagen, meer van hoe het uitkomt. Bij opa's en oma's worden ook schoenen gezet, op school zetten ze hun schoen. Op mijn werk komt Sinterklaas langs, we gaan naar het Vennebos waar sinterklaas dan is... dus ja, misschien 1 keer en een andere week 3 keer?