Vanaf welke leeftijd een dekbedje+kussen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ghurabaa, 18 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Titel zegt het al: Vanaf welke leeftijd sliep jouw kleine onder een kinderdekbed met kussen?

Mijn dochtertje (15mnd) slaapt nu in een winterslaapzak onder een laken+deken (zoals vanaf geboorte moest).
    Maar ze is nog al een bewegelijke slaper, en kruipt dus altijd onder de deken vandaan waardoor ze er niks aan heeft. Ook als ze in de ochtend nog even bij ons in bed ligt wil ze altijd graag met haar hoofd op ons kussen liggen i.p.v. helemaal plat. Alleen geloof dat op de dekbedden staat dat het vanaf 2 jaar is, dus vandaar mijn vraag aan jullie! :D

2. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Ik heb een dekbed + (plat) kussen gekocht bij de H&M. Er stond bij vanaf 12 maanden, maar dat ze het pas vanaf 2 jr aanraden.

Ik had het gekocht, omdat ik dacht dat ze hier echt aan toe was. Als ze bij ons tussen in ligt wilt ze ook graag op mijn kussen liggen, maar haar eigen kussen vind ze (nog) maar niks!

Daarnaast slaapt ze in een winterslaapzak, maar 's nachts kan het hier behoorlijk koud zijn en dan dek ik haar wel eens toe met de deken.

Dus ik denk dat ze pas echt onder een deken en met kussen gaat slapen als ze in een groter bed gaat.

3. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    toen ons meisje over ging naar haar grote bed...een dekbed, maar kussen wil ze nog steeds niet!! Alleen als ze oorpijn heeft....

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier vanaf vorig jaar winter toen het zo koud was een dekbed; arm ding lag met een winterslaapzak en velours pyama en twee dekens en ze had het nog koud. Met een dekbed was het meteen over, sindsdien slaapt ze echt veel beter. Maar goed, ze was toen geloof ik een jaar en 8 maanden. Kussen heeft ze niet, nog steeds niet, ze is een buikslaper en mist het volgens mij niet. Ik heb er nu voor haar grote bed wel één gekocht maar weet nog niet of ik hem al ga gebruiken of dat ik hem bewaar.

5. misa

misa Niet meer actief

Ik ga het denk ik pas doen als hij naar een groot bed gaat. Nu is het een winterslaapzak met een dekentje.

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier een kussen gekocht toen ze telkens op haar knuffelkonijn ging liggen met haar hoofd. Heb toen een dun kinderkussentje gekocht en ook gelijk een dekbed mee genomen omdat we de winter in gingen. Ze was toen ongeveer 19 maanden. Ze sliep wel meteen fijner met een dekbedje.

7. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Met 18 maanden is ze overgegaan van ledikant naar meegroeibedje, en toen heeft ze ook een dekbed en kussen gekregen. Ondanks dat ze een buikslaper is, ligt ze graag op haar kussen, en ze blijft een stuk beter onder haar dekbed liggen.

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Vanaf 10 maanden onder een dekbed maar nog geen hoofdkussen, dat mist ze nog niet. Bij ons in bed vind ze 't wel geweldig maar in dr eigen bed heeft ze er nog geen behoefte aan.

9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Wat is het voordeel van een dekbedje vraag ik me af?(op jongere leeftijd)
    Het lijkt me wel lekker warm voor de winter..
    Maar is dat niet gevaarlijk?
    Ik twijfel nl een beetje want ik wil het dekentje jn een dekbedovertrekje gaan doen.. Want met lakentje blijft het oor geen meter liggen en moet elke dag t bed opnieuw opmaken.: is nauutlijk niet zoon ramp maar toch..

Maar twijfel of ik dan niet gelijk een dekbedje Zal kopen..

10. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

hier gewoon dekentje met dekbedovertrek. Had eerst los van elkaar. Maar heb de dekentje in de overtrek gedaan..Meneer gooide altijd 1 van de 2 af en was wel koud op den duur..Dus maar dekentje er in gedaan. Kussen niet. Hij wil wel bij ons altijd op de kussen liggen. Als hij speelt en is moe, pakt hij de kussen en gaat op de grond liggen, met hoofdje er op. Ik wacht er liever nog mee...En echt dekbed is gewoon volgende winter...Is toch dikker dan een dekentje..maar vind het nog niet zo'n fijn idee..

11. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Wij hebben sinds kort een dekbedje van de ikea in haar ledikant liggen. Ook met het oog op de winter omdat mij een dekbed warmer lijkt. Ze vindt het heerlijk en ze voelt altijd warm aan. Ik moet wel zeggen dat dochterlief rustig ligt in bed en niet haar hele bed door rolt.

12. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Ik vraag me af waarom een deken+hoeslaken minder gevaarlijk is als een dekbed?
    Want lijkt me juist dat je onder een dekbed nog beter kan ademen dan onder een dikke (fleece)deken.. En een dekbed leg je niet vast aan de zijkanten dus op deze leeftijd kunnen ze dat toch gewoon weg slaan als ze er onder ligt?

Iemand ooit aan het CB gevraagd?

13. Meijke

Meijke Niet meer actief

En wat dragen ze dan onder het dekbedje, een dunne pyama? Vind het best koud op haar kamer, zat er ook al aan te denken eentje te halen.

14. Sila24

Sila24 Niet meer actief

hier al vanaf 6/7 maanden peuterkussen van de hema

15. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Dochterlief lag tot gisteren gewoon in een dikkere pyjama. Sinds vandaag ook weer in de slaapzak aangezien ze vanmorgen probeerde om uit haar ledikant te klimmen.

16. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    hier vanaf 22 maanden een echt dekbed, zodat hij zelf uit bed kon komen, wilde hem zoveel mogelijk zelf laten doen, want hoogzwanger wilde ik hem niet telkens hoeven tillen ;)
    kussen heeft hij peuterkussen van ikea, hele dunne. die heeft hij vanaf 15 maanden al, blijft hij beter liggen omdat hij netjes erop blijft liggen en anders lag hij steeds met zn hoofd tegen de bovenkant van het bed en was het huilen 's nachts.

17. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..

Dat doet die van mij ook. Hoor haar hoofdjezo vaak tegen het bed bonken. omdat ze altijd omhoog kruipt.. ;)

18. zustertje

zustertje Niet meer actief

Nina slaapt denk ik nu een maand of 3/4 onder een dekbed en ze vind het heerlijk! gewoon in het ledikantje met een 1 persoonsdekbed (manlief heeft een speciale manier van opmaken en onder haar hoofdeind ligt altijd een kussen zodat ze niet plat ligt (heeft ze een hekel aan)

19. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

Woow.. Hoe krijg je een heel 1 persoonsdekbed in een ledikant?:p

20. Aeve

Aeve Actief lid

30 okt 2012
    305
    0
    0
    U.S.A.
    Nog langer niet. Ik vind hem nu nog veel te jong. Misschien volgende winter. De zomers zijn hier te warm.

Deel Deze Pagina