Mijn zoontje in nu 7 weken ( 22 dagen te vroeg geboren) en doet het verder goed! Nu vroeg ik mij af, hoe vaak gaan jullie met je kindje ( van deze leeftijd) naar buiten. Ik ga eigenlijk om de dag even een uur wandelen met hem in de kinderwagen. Is dit vaak genoeg of moet hij elke dag naar buiten. En gaan jullie ook wandelen als het bv regent/ slecht weer is?
Er is geen regel voor hoe lang of hoe vaak je met je kindje naar buiten gaat. Je gaat gewoon wanneer je er lekker even uit wil lopen, prima! En als dat om de dag is is dat ook prima hoor ! Wij gingen vaak even een klein rondje omdat wij na 7 weken elk uur een voeding hadden. Maar ook 1 keer in de week zegmaar dat we lekker lang op het strand of in het bos gingen wandelen, dan waren we wel veel langer weg. Toen we niet meer elk uur hoefde te voeden ging ik vaak gewoon lekker wandelen wanneer ik zin had en tijd had. Regen en wind ben ik ook best weleens doorheen gelopen, maar ik zelf ga dus echt niet voor mn lol naar buiten als het regent, dan wacht ik wel tot het wat droger is. Maar ben ik aan het wandelen en gaat het regenen, dan wandelen we gewoon rustig aan naar huis toe ! Wind vind/vond ik niet erg en zon al helemaal niet erg ! Maar regen heb ik gewoon zelf een hekel aan !
Ik probeer iedere dag te gaan wandelen, maar als het echt heel slecht weer is sla ik gerust een dagje over Hier is het vandaag echt slecht ga dus lekker met de auto de boodschapjes halen straks
Ik ga bijna elke dag met Milan wandelen, soms een half uurtje, soms wel 2 uur. Maar als het echt zo'n slecht weer is als hier nu (harde wind, sneeuw) dan blijven we lekker thuis.
Hier waait het toch al een aantal dagen behoorlijk en regent het ook veel... Ik ben al zeker een week om die reden niet meer buiten geweest (telkens als ik denk dat het weer kan, slaat of het weer om of komt het juist net niet goed uit). Maar zodra het weer het toelaat, ga ik bijna iedere dag wel even wandelen.
Vanaf ze een week of twee is, wandelen we elke dag. We hebben een hond, dus ik heb weinig keuze, maar goed, het is ook wel gezond om een frisse neus te halen.
Ik probeer al vanaf het begin zeker om de dag even naar buiten te gaan, al is het maar een half uurtje. In het weekend zijn we dikwijls met z'n 3-en op pad en dan langer buiten. In het begin merkte ik wel dat een frisse neus Yelena goed deed. Ze werd zeer ontspannen van het rijden in de wagen en dan ging ze ook lekker slapen. Er is volgens mij niet echt een vuistregel voor. Als het slecht weer is, ga ik niet buitenlopen. Geen zin in. Gister liep ik bijvoorbeeld door de sneeuwstorm. Yelena ligt hoog en droog, maar ik was tot aan mijn sokken doorweekt. Ja dag, daar heb ik geen zin in. Maar ik moest naar het CB, vandaar. Geen rijbewijs.
Is bij mij inderdaad ook afhankelijk van het weer, als het zo hard sneeuwt zoals gister dan blijf ik lekker binnen. Maar als het droog is probeer ik elke dag met haar te gaan wandelen, ze vind het heerlijk. Vooral als ze onrustig is, is het DE manier om haar lekker in slaap te krijgen. De kou maakte me niet uit, daar kan ik haar op kleden, en eventueel leg ik een kruik erbij in de wagen. Maar ga zelf ook niet voor mijn lol in de regen of de sneeuw lopen...
Vanaf dat Rosalie 1 week oud is gingen we iedere dag een flink stuk wandelen. Nu is ze bijna 13 maanden en gaan we ook vaak een stukje fietsen.
Ik probeer iedere dag wel even naar buiten te gaan met hem. Vooral omdat ik denk dat frisse lucht goed voor hem is. Op de dagen dat ik vrij ben ga ik een uurtje wandelen, op de dagen dat ik moet werken neem ik hem 'sochtends mee met de hond uitlaten. Dan is het maar een kleine 10 minuutjes maar dan heeft hij wel zijn frisse lucht gehad
Ik kom vanaf de eerste week eigenlijk iedere dag buiten met Mike, maar wij hebben ook een hond. Dus ik ga soms ook met hem naar buiten als het regent en ik eigenlijk liever binnen was gebleven haha! Tijdens mijn zwangerschapsverlof liep ik iedere dag zeker een uur met hond en kinderwagen. Gingen we naar het bos. Kleine ging lekker slapen, hond blij omdat ie zich kon uitleven en ik was ook weer in beweging. Dat lukt me nu naast het werken niet meer hoor..