Mijn kleine meisje is nu 9 dagen oud en ik wil graag zo vaak mogelijk lekker met haar gaan wandelen! Mijn kraamverzorgster zei dat we naar buiten konden gaan als t helder weer is. Dus gisteren was t helder en zijn we voor t eerst naar buiten gegaan! Was geweldig en voor mij ook erg goed! Maar nu wordt t de komende dagen grijs en bewolkt. Natuurlijk ga ik niet met haar in de regen lopen, maar hoe zit t nu met dat bewolkte weer? Dat kan toch niet veel kwaad lijkt me? Ik heb echt geen zin om daarom de komende week maar binnen te blijven zitten!?
Als je je kindje goed aankleed en een dekentje er over doet kan je lekker naar buiten. Inderdaad als het regend is het niet lekker om buiten te lopen. Ik zal lekker een blokje omgaan.
Natuurlijk kan je lekker naar buiten! In het begin hield ik altijd aan dat de baby een laagje meer aan moest hebben als jij zelf. Als het koud is leg je gewoon een kruik in de wagen aan het voeteneind. Voor de zekerheid je regehoes meenemen en je bent er helemaal klaar voor.
De logica van alleen naar buiten met helder weer ontbreekt mij een beetje. Zolang je je kindje lekker warm inpakt kun je ook met bewolkt weer of wat dan ook naar buiten.
Als je alleen naar buiten mag met geen wolkje aan de lucht dan kan je hier in Nederland maar 1/3 van het jaar naar buiten als je geluk heb
Tja, ik vind t ook een beetje wazig. Maar misschien bedoelde ze alleen de eerste keer ofzo, en dat de lucht anders te vochtig is? Niet echt bij nagedacht toen, dacht ach t wordt vast snel weer helder weer
Mijn kraamverzorgster vertelde dat Levi naar buiten mocht wanneer hij zichzelf goed op temp kon houden. dit was al vrij snel maar was zelf nog te zwak om rondje om te doen. Ging na twee weken ofzo voor het eerst. Met slechter weer goed aankleden en vooral een mutsje !
wij zijn heel snel al met onze dochter naar buiten gegaan. En met 2 weken zelfs al een keer in de regen. Maar als je haar goed inpakt, en uiteraard uit de regen ligt, is er geen probleem...
Ik mocht voor het eerst met Tess naar buiten zodra ze weer op haar geboortegewicht was, en zichzelf goed op temp kon houden. Ik wou toen ook een kruik in haar wagen leggen, maar dat mocht niet van de kv, omdat die kon gaan rollen in de wagen.
Goed inpakken je kindje en lekker naar buiten. Ik knapte er echt snel van op (al had ik mazzel met net een paar hele mooie stralende dagen de eerste week van februari..) vergeet idd niet een regenhoes mee te nemen voor de zekerheid!