Opeens veel moe

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Kaatje85, 18 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Vraag me af of iemand dit herkend.

Levi is van september 2008. De laatste weken is hij opeens erg veel moe. Als ik hem van het kdv kom halen gaat hij slenterend mee naar huis ( logisch, hele dag daar gespeeld en actief geweest ), maar het valt me op dat hij de dagen dat hij dan vrij is echt nodig heeft om bij te komen.
    Hij gaat op ma en wo naar het kdv en op do naar mijn schoonmoeder. Maar op de dagen dat hij dus thuis is staat hij vrolijk op maar richting de lunch stort hij in en is ieder klein ding ( bijvoorbeeld dat ik de achterdeur dicht doe omdat ik het koud krijg - hij speelt op dat moment gewoon binnen ) en gaat dan echt over de zeik. Wordt boos, gaat huilen etc. Herkennen dit echt als pure vermoeidheid. Voorheen was hij al maanden van zijn middagslaapje af,maar vandaag ligt hij dus al vanaf 13.00 te slapen ( geen lunch op omdat hij niet wilde door vermoeidheid ).

Herkend iemand dit ?

Wil dinsdag sowieso even langs de HA met hem. Hij klaagt al maanden over buikpijn. Had eerst veel dunne ontlasting.Paar keer bij de HA geweest.ontlasting onderzocht was goed. Werd ook weer dikker.
    Maakt me dan toch een beetje bezorgt. Pijnklachten ? en nu die vermoeidheid.
    Hoop dus vooral dat die vermoeidheid gewoon een fase is waar hij doorheen moet.

Alvast bedankt.

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Nee, herken het niet echt! lijkt me erg vervelend!
    Mijn manneke is ene half jaar jonger en kan ook wel dagen hebben dat hij smiddags al loopt te gapen en s avonds echt niet meer te pruimen is. Maar dat heeft dan een logische oorzaak ( 3 dagen achter elkaar naar de gastouder, laat naar bed geweest of wat dan ook.). Ik zou het echt bij de huisarts aangeven, klinkt niet gezond. Misschien kunnen ze bloedprikken. Misschien de ziekte van pfeifer?? Ijzer of vit B tekort??

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ja aan dat soort dingen zat ik idd ook te denken.
    Maar ja gaan dan toch allemaal erge dingen door mijn hoofd spoken.

4. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Groeispurtje? mijn zoon heeft ze ook... en dan is hij heel moe en kan ik hem zo weer op bed doen elke middag en dan slaapt hij zo weer 2 uren. dit doe ik dan ook tot de spurt over is (meestal 1,5 a 2 weken soms langer) en dan is de vermoeidheid weer weg... En mijn zoon is de hoogte weer ingeschoten ;)

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Geen idee wat het is...maar hier ook een meisje dat er op het moment veel last van heeft. Al weigert ze naar bed te gaan, want 'het is toch licht, mama?!', maar zodra ze in de auto of in de kinderwagen zit, is ze vertrokken. En soms valt ze per ongeluk op de bank in slaap.

Als je je zorgen maakt, zou ik zeker even langs de huisarts gaan! Beter een keer te veel dan een keer te weinig, toch?

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Groeispurt dacht ik ook al aan.Meestal vraagt hij daarbij ook de hele dag om eten, en ook klaagt hij af en toe over (groei?) pijn in zijn beentjes. Hij was vanochtend iig weer vrolijk en uitgeslapen, dus ben benieuwd wat de middag brengt.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier een dame van dezelfde leeftijd. Buikpijn klaagt ze gemakkelijk over - maar lijkt toch een plek te zijn, waar alles samenkomt - vermoeidheid, stress etc.

En inderdaad sneller moe. Ik denk dat het groei is en groter bewustzijn van alles. Ze begrijpt een stuk meer en denkt veel meer na over alles. Kletst iedereen de oren van het hoofd over van alles en nog wat en kan zichzelf soms niet bijhouden met haar vragen...

Ik denk dus dat het een fase is die er bij hoort hier.

8. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Het moe zijn herken ik wel. Nu is het over en is ze enorm gegroeid! Lekker veel laten slapen hoor, bijvoorbeeld om de dag. Moet jij ook wel eens bijkomen in het weekend? Ja toch?Kan je nagaan als er veel dingen nieuw voor je zijn en je ook nog zoveel moet groeien, dat is ook vermoeiend lijkt mij.

9. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ik herken het ook wel, onze oudste ligt soms tussen de middag ook nog wel eens op bed door vermoeidheid, hij moet om de paar dagen even bij tanken.

onze jongste heeft heeel veeeeel last van diarree na ongveer anderhalfjaar eindelijk een oplossing gevonden => kaneel eten hij krijgt dit als een snoepjes die je ook over de stoofperen kunt doen het werkt eigenlijk direct sinds dien heeft hij veel minder vaak diarree en heeft hij het wel weer dan krijgt ie weer een bodumpje kaneel

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Bedankt voor de reacties. Een mede september mama herkende het idd ook bij haar zoontje.
    Merk aan Levi dat hij op het moment ook alles wil weten, wat het is, wat je er mee doet, hoe en waarom. Daarbij ziet hij alles, neemt alles in zich op en vergeet niets. Denk dat dat idd ook allemaal erg veel energie vraagt. En misschien onbewust ook spanning voor de basisschool waar hij in september heen gaat.

11. Bessy

Bessy Actief lid

18 jan 2008
    191
    0
    0
    Amsterdam
    Hier ook een jongen van september 2008 en ook veel last van vermoeidheid.
    Ben kort geleden nog naar de huisarts geweest omdat hij steeds verkouden en ziek is en ook alleen maar moe moe moe, maar hoefde me geen zorgen te maken.

En hij wil overdag echt niet meer in bed slapen, maar valt nu regelmatig in slaap, vorige week zelfs onder het avondeten...

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Leuk nog een september mama :) Toch wel fijn die herkenning.
    Ja hoorde 4 maanden geleden van de huisarts dat hij op het moment veel kinderen ziet die in een "griepje" blijven hangen. Moe, niet lekker, verkouden, diarree etc. Ben opzich ook niet zo'n overbezorgde moeder maar als bepaalde klachten voor mijn gevoel TE lang aanwezig blijven dan laat ik het toch liever een keer nakijken.

13. Bessy

Bessy Actief lid

18 jan 2008
    191
    0
    0
    Amsterdam
    Ik zie de huisarts ook zelden, maar die extreme vermoeidheid en dat doorzichtige witte smoeltje, waren voor mij toch reden om te gaan.
    Maar volgens de ha werd het tijd voor mooi weer, zodat al die snotterige vermoeide kindjes weer op zouden knappen..

14. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Mijn dochter van augustus 2008 is ook een flinke tijd moe geweest. Begon vlak voor Sinterklaas en eind januari was het nog steeds zo. Ik dacht eerder dat het door de feestdagen kwam maar in januari dus no geen verbetering. In februari wilde ik net naar de HA gaan toen het weer wat beter ging.
    Maar nog steeds kan ze dagen hebben dat ze erg moe is en heel prikkelbaar.

15. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Mijn zoontje is ook van september 2008 maar herken het niet hoor. Mijn zoontje is niet moe te krijgen juist en slaapt al meer dan een jaar niet meer overdag.

Hij klaagt weleens over buikpijn maar volgens mij heeft hij net zulke vervelende darmen als zijn moeder ;) dan gaat hij naar de wc en daarna is het wel weer over.

Ik zou soms wel willen dat hij 's middags even zou gaan slapen maar hij is niet moe te krijgen. Het is de hele dag waarom? hoezo? en dan?
    Net een kleine spons die alles wilt weten en opslaat.

Dus het is zoooooooooooo tijd voor school.

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    haha ja dat waarom hoezo en dan is heel herkenbaar. Denk ook dat Levi echt toe is aan de basisschool.
    Gister is het qua vermoeidheid weer helemaal goed gegaan. Smiddags is hij met mijn man wezen vissen, daarna zelfs nog even bij de buren wezen spelen. Rond 15.30 storte hij even in en heeft hij een klein uurtje voor de tv gezeten op de bank. Vannacht goed geslapen en nu ook weer heerlijk aan het spelen. Misschien is het dan toch echt bij komen van de kinderdagverblijf dagen.

Deel Deze Pagina