Bij een beginnende migraine-aanval neem ik er 1. En als ik hoofdpijn heb die niet weggaat na een paar uur veel water drinken. Heb op mijn werk ook even pcm genomen voor de bekkenpijn, maar hielp niets. Altijd die van 1mg. Ik koop altijd een verpakking van 120 pilletjes. De ene keer neem ik er 3-4 per week, soms is dat een week helemaal niets. Voor andere pijnen neem ik al snel Ibuprofen (menstruatiepijn, rugpijn of een pijn die van een ontsteking komt) als ik niet zwanger ben.
Ik kan er niet goed tegen. Ik word er misselijk van. Alleen als de hoofdpijn té erg is dat ik niet meer kan functioneren, dan neem ik een combi van ibuprofen en paracetamol. Het liefst gebruik ik bij ongemakken een advil of aleve. Daar knap ik het snelst van op.
Ik durf wel te zeggen dat ik dat vaak gebruik. Mijn lichaam kan soms enorm zeer doen, mijn verstandskiezen komen door, ik heb een zwaar beroep en als ik ongesteld ben kan ik pas functioneren als ik paracetamol en naproxen in heb genomen. Dus ik denk dat ik elke 2 weken wel paracetamol en/of meer gebruik.
Alleen als nodig is, niet na kater ofzo. Wel na bezoekje kaakchirurg enzo. Heel soms bij menstruatie pijn. Ibuprofen neem ik. Alleen als het "moet" na ks, na kies trekken enz. Eigenlijk alleen om de ontstekingsremmende effecten. Pak liever gewoon paracetamol
Zodra ik me grieperig voel of ergens last van heb (kiespijn oid) Toevallig sinds gister een griepje met koorts te pakken en probeer max 2 per dag te nemen vanwege zwangerschap. Normaal gesproken zou ik er 4 nemen.
Zelden.. Eigenlijk alleen bij hoofdpijn en griep. Maar in februari was ik echt enorm beroerd.. Ik heb 2 weken lang griep gehad, waarvan 1 week alleen maar in bed gelegen. Man, wat een hel was dat! Met nog 3 kleine kids om voor te zorgen. Ik heb toen dus 2 weken lang een combi van PCM en Ibuprofen 400 Mg moeten slikken. Los van elkaar werkte het gewoon niet.
Bijna niet... denk dat 1 keer in de twee jaar veel is. Ten eerste ben ik gelukkig zelden ziek. Ten tweede denk ik er vaak niet eens aan iets in te nemen als ik ergens last van heb.
Is dit tijdelijk? En in overleg met een arts? Zou er wel mee uitkijken, want deze dosering is teveel en kan op lange termijn schadelijk zijn. En elke dag paracetamol kan ook weer bijwerkingen geven zoals hoofdpijn.
Heel weinig want ik heb het niet vaak nodig. Maar ik grijp er wel makkelijk naar omdat het gewoon helpt.
Deze dosering is niet teveel als het tabletten van 250 mg zijn. Op het doosje van 500 mg staat 1 a 2 tabletten per inname met een maximum van 6 tabletten per dag.
Ik houd niet van onnodig medicatie nemen maar PCM neem ik gemakkelijk als ik het nodig heb. Soms een week lang de maximale dosering per dag en soms maanden niks. Kinderen krijgen het ook als ik vind dat ze het nodig hebben. En dan is dat niet voor een gescheurde teennagel hoor.
Al zeker 1,5 jaar. Daarnaast is tramadol 50mg, 2 naproxen 500 en 4 keer daags oxicodon 5 mg. 2000mg is de max per dag zo zeiden ze bij de pijnpoli...
Maandelijks wel een dag of 3, heb echt altijd hormoonhoofdpijn als ik ongesteld ben. Weiger het om dan mezelf belabbert te voelen als dat met 2x2 paracetamol een stuk dragelijker is. En als ik ziek ben of grieperig maar dat komt gelukkig weinig voor.
Best vaak... iedere maand wel wanneer ik ongesteld ben. Zonder zou ik dan niet functioneren.. M'n man zegt altijd dat ik te snel pak, maar ik ga echt niet met koppijn rondlopen haha heb ik zo'n hekel aan
Vaker dan ik zou willen. Heb geregeld hoofdpijn bijna dagelijks na het werk. En vaak last van mijn darmen waardoor veel buikpijn. Ben 5 week geleden geopereerd aan een abces onder mijn voet en toen heel veel gehad met naproxen er naast voor de enorme pijn. Sinds 2.5 zonder. Helaas is de pijn vandaag bijna net zo heftig weer terug als toen het begon. Kortom denk over het algemeen 2 keer per week en de laatste weken dagelijks.