Hoe vaak neemt papa vakantie of een dag extra vrij?

Discussie in 'De lounge' gestart door frannie82, 24 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jopuck

jopuck Lid

15 aug 2008
    93
    0
    6
    Rijssen
    3 weken zomer vakante, tussen kerst en oud/nieuw vrij, verjaardagen kids vrij en bijzondere dagen (bruiloften enz).

2. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Regelmatig een dag vrij geweest als we bijvoorbeeld met dochter naar het ziekenhuis moesten. Na de geboorte van de jongste 2 weken vrij en nu deze week ook ma di woe vrij genomen. In de zomer 3 weken en tussendoor af en toe een dag

Hij mag overuren niet laten uitbetalen dus altijd erg veel extra uren. Werkt als teamleider op een expeditie afdeling. Dus met een beetje goed plannen en een goed ingeleerde vervanger kan hij gelukkig regelmatig vrij

hij werkt dagelijks van 06.00 tot 17.00 en is eigenlijk een middag in de week vrij maar ook die werkt hij om uren te sparen

3. penseel

penseel Niet meer actief

Ik heb lat in de afgelopen week denk in totaal 8 uur gezien.

Die werkt op het moment van s morgens 5 tot gisteren avond stapte hij binnen omm 23.15... En dit al van af vorige week alleen zondag is hij vrij geweest.

Dit gaat al zo 13 jaar. Zo lang werkt hij al bij die baas en met de kerst is het top drukte ik moet je zeggen ik baal er steeds meer van altijd moet ik alles voor de kerst alleen regelen altijd met de kinderen

In de kerst vakantie. Hoe veel ruzie ik er al om gemaakt hebt zijn werkt gaat altijd voor...

Werk paard.

4. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Mijn vriend heeft 4 weken zomer, weer februari en 2 weken kerst. Tussendoor pakt hij ook een weekje..

5. Charmed

Charmed Fanatiek lid

16 sep 2012
    2.589
    79
    48
    Het ene jaar de week van kerst vrij, het andere jaar de week van de jaarwisseling vrij.
    Verder 3 weken in de zomer, en dan zo nu en dan een dagje of lang weekendje vrij..

6. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Hier eigenlijk alleen in de zomer vakantie en verder niet.

Mijn man werkt continue diensten dus wij plannen veel uitjes en weekendjes weg op de dagen dat hij niet hoeft te werken.

7. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Twee keer per jaar een Lang weekend
    in de zomer twee weken
    Voor zijn hobby altijd ruim een week

Met kerst en oud en nieuw zeker niet. Top drukte

Verder werkt hij onregelmatig, dus hij is ook regelmatig en ochtend thuis

8. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Manlief is militair en heeft veel meer dagen dan ik haha.
    Wij werken beide 4 dagen (ik woensdag vrij hij vrijdag vrij) Standaard is hij in de zomer twee weken vrij en met kerst twee weken vrij. Maar ik ben zelf dan eigenlijk nooit vrij. Daarnaast neemt hij altijd vakantie op als we eens een weekend weg gaan en natuurlijk onze zomervakantie. En tussendoor wat dagen zoals rond pinksteren/pasen etc.

Maar hij is ook vaak genoeg een week op oefening.

Maar hier is het dus andersom. Ben ik meestal aan het werk!

9. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Haha meer dus die dit hebben. :D

10. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    bijna nooit

ja 1e en 2e kerstdag en nieuwjaarsdag en als we een vakantie plannen maar verder gewoon aan het werk.

ik zie ook heel vaak vaders mee naar de vk
    ik ga altijd alleen mijn man werkt gewoon 5 soms 6 dagen in de week en gaat daar echt niet vrij voor vragen dat kost hem gewoon een vrije dag
    wel voor de echo's maar dat is maar 2 keer.

11. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Mijn man werkt onregelmatig dus is vaak doordeweeks een dag vrij, moet helaas ook vaak werken in het weekend en op feestdagen.
    Hij neemt in de zomer meestal een dag of 20 vrij, in december vaak een aantal dagen en mocht onze zoon, hij of ik jarig zijn of er is iets belangrijks probeert hij ook vrij te nemen.

12. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Wij werken evenveel (4x9, beide een dag thuis) dus het is hier niet een papa of mama kwestie. Maar ik kan flexibel werken en hoef daarom geen vrij te nemen voor zieke kinderen. Hij moet echt aanwezig zijn op zijn werk, want klein team en leidinggevende functie - dus dat soort dingen komt nu vaak op mijn bord. Hij moet anders vakantiedagen opnemen, dat vinden we zonde. We proberen 2x per jaar wel vakantie samen op te nemen, zoals nu met kerst 8 dagen en volgend jaar in de zomer. Verder zal hij extra vakantie opnemen in de aanstaande kraamtijd. Ik vind het belachelijk dat een jonge vader maar 2 dagen krijgt...

13. tuc

tuc Niet meer actief

Hier sowieso in de zomer 3 weken...rond kerst een paar dagen (ervoor of erna) op de verjaardagen van de kinderen. Op studiedag van de oudste als we naar de efteling gaan. En in de herfst of meivakantie...meestal niet allebei maar 1 van de 2.

O en met de carnaval en soms als we een weekendje weggaan de vrijdag.

14. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik ga hem voor het nieuwe jaar wel een beetje porren om eens wat meer vrij te nemen. Hij is nl ook pas elke avond rond 18.15 thuis en dan is het hier al bijna badder- en bedtijd....
    Of heeft iets van het werk in de avond.
    Hoort bij zijn functie maar ik baal er nu steeds meer van dat alles op mij neer komt.......

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn man heeft 8 weken vakantie per jaar. In de zomer neemt hij er 4 of 5 op. Hij mag 2 weken meenemen naar volgend jaar (maar dat doet hij ook al een aantal jaar en loopt dus op) en de rest van de dag neemt hij verdeeld over het jaar op, meestal tijdens een nachtdienst

16. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hier ook weinig...Indien mogelijk neemt hij de verjaardagen van de kinderen vrij. Hij werkt in de buitendienst en vaak VER in het buitenland. Dus heel veel opties zijn er niet, maar als hij een dagje aanvraagt is het vaak geen probleem.

17. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Hier heel verschillend mijn man heeft dit jaar veel vrij gehad ook doordat feestdagen gunstig vielen (werkt in belgie)
    hij heeft in februari en mei en in juni 1 week vrij gehad en hij heeft in september 3 weken gehad en nu net weer 2 weken vrij doordat hij een soort vaderschapsverlof opgenomen heeft moet je in de eerste 4maanden opnemen en krijg je een groot deel van uitbetaald.

Volgens zijn manager had mijn man van vorig jaar nog veel dagen over kan nooit kloppen maar goed hij bleef het volhouden haha.

Mijn man neemt ook best geregeld vrijdag en maandag vrij zodat we een lang weekend hebben.

18. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Mijn man neemt ook bijna nooit vrij. Alleen voor de zomervakantie 3 weken. Verder eigenlijk nooit.

19. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Op zich is dat natuurlijk geen vreemde tijd om thuis te komen van het werk. Wij eten ivm onze werktijden zelden voor 18 uur en de meiden zijn dit inmiddels gewend. Bedtijd is hierdoor ook wat later.

Wij hebben allebei drie weken tegelijk vakantie in de zomer. Meestal gaan we 1x per jaar een lang weekend weg. En dan zijn wij beiden een heel eind door onze vakantiedagen heen. Tijdens de andere schoolvakanties nemen wij oaf en toe ook een dagje vrij (niet tegelijk). Tijdens deze kerstvakantie heb ik trouwens niet extra vrij. Mijn man heeft volgende week maandag vrij.

20. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Hier redden wij het echt niet om op hem te wachten met eten.
    Ik probeer het nu steeds later dan 17u te doen maar de max is 17.30 en rond 18.30-19.00 liggen beide dames echt in bed.
    Ze zijn ook al vroeg wakker rond 6.00-6.30 en de jongste vaak van middagslaapje al om 14u wakker en dan is het rond 18u echt tijd om naar boven te gaan. Meestal treft hij ons dan op de badkamer....
    Misschien als ze wat ouder zijn.

Deel Deze Pagina