Hoe vaak neemt papa vakantie of een dag extra vrij?

Discussie in 'De lounge' gestart door frannie82, 24 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hij neemt 1x per jaar 2 weken op, 2x een lang weekend en tussendoor nig eens wat dagen.

2. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    #42 Smiley24, 24 dec 2014
    Laatst bewerkt: 25 dec 2014
    Hier heeft manlief in totaal 12 weken vakantie. 4 weken zomervakantie, 2 weken kerstvakantie en de overige mag hij zelf opnemen. Ik vind het ideaal en de kinderen ook:) Met verjaardagen of ziekenhuisbezoeken neemt ie altijd vrij.

3. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Mijn man heeft genoeg vrije dagen maar helaas kan hij ze te weinig opmaken.
    Zo hebben ze vastgestelde ADV dagen in de kerstvakantie (mits het werk het toe laat) Nou hij heeft het nog nooit gehad.
    In de zomer neemt hij meestal 1-3 weken, ligt eraan of we op vakantie gaan en of het werk het weer toe laat.
    Dit jaar is hij wel veel dagen vrij geweest om voor de kinderen te zorgen toen ik in het ziekenhuis lag en aan het herstellen was. En hij was vrij omdat onze dochter ziek was en ik geen verlof kon krijgen.
    Verder neemt hij zelden een dag vrij om niks, ik vind het wel jammer...

4. bibaboe

bibaboe Niet meer actief

Mijn man is 3 weken vrij in de zomervakantie, 1 week herfstvakantie, 2 weken kerst/oud en nieuw, 2 weken meivakantie en alle verjaardagen van ons gezin. Daarnaast her en der nog wat losse dagen vrij.

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Partner heeft in de zomer 4 wk vakantie
    In totaal 11 weken betaald vrij waarvan hij dus overige 7 weken verdeeld over het rest van het jaar. Hierdoor regelmatig extra dag vrij, weekje vakantie etc

6. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    3 weken in de zomervakantie (Collectieve sluit op het werk) en de rest van het jaar verspreid 5 dagen..

7. moon78

moon78 Actief lid

15 mei 2013
    282
    0
    16
    Sta voor de klas
    Friesland
    Mijn man heeft ook een eigen bedrijf en neemt eigenlijk nooit zomaar een dagje vrij. Hij is wel eens wat eerder thuis soms, maar nu met de Kerst werkt hij juist extra veel.
    Soms baal ik er ook wel eens van, maar ik wist dit van te voren :D
    Het is niet anders!

8. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Hier nog geen kinderen, maar man heeft wel behoorlijk wat vrij.
    Standaard 24 dagen. Daarnaast werkt hij geregeld in 't weekend en elke weekenddag is een dag extra vrij tijdens de week.
    Daarnaast werkt hij 40 uur ipv 38 uur en dat is dus elke maand nog es 1 dag extra.

Nu is hij vrij sinds vandaag en dat tot 11 januari. In juni heeft hij ook 2 weken genomen en daartussen zijn het voornamelijk snipperdagen (bijvoorbeeld maandag of vrijdag thuis als hij het weekend werkt - als hij nog ADV moet opnemen, neemt hij soms wel 2 dagen achter elkaar).

In principe weigert zijn baas hem overigens nooit verlof, tenzij echt al iedereen die dag verlof heeft gevraagd.

9. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Week voorjaar
    3 wkn zomer
    week najaar
    zoontje zijn verj.

daarintegen werkt hij alle 2de feestdagen,zaterdagen en 2 zondagen in de maand.

heeft 1 comp dag per maand maar die vergeet/kan hij lastig opnemen.

10. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Ml heeft 25 vakantiedagen en die gaan op. Voor een losse dag neemt hij geen vaksntiedagen op omdat hij veel overwerkt. Denk dat zulke dagen ongeveer 3x per jaar zijn.

11. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Zaterdag zondag maandag is hij standaard vrij, en voor de zomervakantie neemt hij +/- 6 weken vrij, en in de winter 2 weken.

12. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.993
    6.743
    113
    zuid-holland zuid
    mijn man heeft 21 vrije dagen per jaar, maar hij mag bijkopen als hij wil. Meestal koopt hij aan het begin van het jaar meteen 2 weken bij. Afgelopen jaar heeft hij extra dagen gekocht en 3 weken extra vrijgenomen toen ons tweede kindje is geboren.

Tja het kost wat extra maar we vinden tijd met de kinderen samen ook heel belangrijk.. dus ik doe gewoon even mn ogen dicht als de afrekening van de extra vrije uren komt ;)

13. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Super juist! Want tijd met de kinderen is onbetaalbaar........

14. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Dat wil ik ook wel! ;)

Mijn man werkt 6 dagen per week, waarbij vaak ook nog 1 of 2 avonden extra. Hij is dus alleen op zondag vrij en de feestdagen (nieuwjaarsdag, pasen, hemelvaartsdag, pinksteren en kerst). Goede vrijdag, koningsdag en bevrijdingsdag werkt hij altijd, omdat dit geen verplichte vrije dagen zijn.

Hij neemt 1x in het jaar een weekend (vrijdag/zaterdag) vrij voor het 'jongensweekend' (waar ik dus niets aan heb! :p) en verder alleen onze zomervakantie die hooguit 2 weken duurt. Verder is hij alleen vrij als het écht nodig is...

Als het goed is neemt hij deze zomer wel wat meer vrij, heeft hij beloofd, maar dat heeft te maken met de geboorte van onze 2e! ;)
    Ik hoef er trouwens niet vanuit te gaan dat hij alle controles mee gaat naar de vk, was bij mijn dochter ook niet zo. Alleen de 'belangrijkste', vooral die met de echo's, is hij mee geweest en de afspraken die 's avonds konden. Best raar om regelmatig de enige zwangere te zijn in de wachtkamer die geen partner bij zich heeft...

15. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik neem aan dat je met 'papa' je partner bedoelt? ;)

Mijn man heeft met kerst 2 weken vrij en in de zomer 4 weken.
    Daarnaast is hij elke vrijdag thuis, omdat hij van maandag tot en met donderdag in een hotel woont aan de andere kant van het land ivm zijn werk.

Als we tussendoor eens een weekend weg gaan is een extra dag vrij eigenlijk nooit een probleem.

16. 2jees

2jees Niet meer actief

In de zomer 3 weken en normaal ook nu 2 weken maar door de grote drukte werkt hij over. Dus een paar dagen vrij.

Tussendoor een vrije dag komt nauwelijks voor.

17. 2jees

2jees Niet meer actief

18. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Oh echt? Ik kreeg altijd van die 'zielige' blikken van de stelletjes. Ik heb bij al die controles slechts 1x een andere vrouw gezien die alleen was. En ik kreeg ook standaard de vraag of ik alleen was/waar mijn man was...

19. 2jees

2jees Niet meer actief

Oh nee moet eerlijk zeggen dat ik misschien 1/2x een man heb gezien;)

Hier 'moet' de man wel een keer mee om even te spreke, kijken wie het het is. Nou ja wat is moeten. Maar het mag altijd ook.

20. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Misschien komt het dan door de regio waar ik woon? ;)

Deel Deze Pagina