Alleen zomervakantie... 3 weken... En af en toe vrije dag tussendoor als het niet druk is op zijn werk of als de kinderen jarig zijn... Maar echte weken vakantie is alleen tijdens de zomervakantie... Vind ik ook prima hoor, ben dol op mijn man maar ook heel blij als hij weer werken is...
In de zomer vastgesteld 4 weken en nu tussen kerst en oud en nieuw 2 weken. Dan alle feestdagen zoals pasen Pinksteren Hemelvaart goede vrijdag enz. Als hij meer wil moeten we die ook idd "kopen"
Mijn man heeft ook een drukke baan met overwerken, soms een nacht weg etc. Maar hij neemt wel vaak een (mid)dag vrij om wat leuks met ons gezin te doen. Of hij begint wat later zodat hij de kinderen naar school kan brengen. Meerdere dagen achter elkaar vrij alleen in de zomer.
Wij nemen beide alleen vrij als we ook echt weggaan. En dat is een week in februari, 2 of 3 weken zomervakantie en dan nog wat maandagen en vrijdagen voor weekendjes weg. Verder zijn we allebei met alle feestdagen gedurende het jaar vrij.
Hier heeft man drie weken in de zomer 2 weken in de winter en dan heeft hij geregeld nog extra dagen vrij hij is sowieso veel vrij. Van de 9 dagen is hij er 3,5 vrij. Dus we hebben veel uren over altijd
Mijn man werkt offshore, hij werkt dan 2 weken achter elkaar en is dan lekker 3 weken vrij, dat gaat dan hele jaar zo door. Straks als we de kleine verwachten neemt hij 2 weken vrij (zwangerschapsverlof) dus dan is ie 8 weken thuis.
M'n man heeft in totaal 4 weken in een jaar die hij zelf verdeelt. Soms neemt hij lange weekenden vrij en soms neemt hij in de zomer 1 of 2 weken vrij. Hij neemt standaard met kerst 2 weken vrij. De overige twee weken deelt hij dus zo in waar hij op dat moment behoefte aan heeft.
mijn man werkt fulltime maar wel in 3 ploegen... Dus daardoor al veel thuis. Verder heeft hij in totaal 49 vrije dagen per jaar, belachelijk veel dus. Hij heeft dus regelmatig een dag vrij
Hij probeert altijd wel een paar dagen of 1 week vrij te nemen in de schoolvakanties. Kerst altijd 1 week, zomer 3 weken en bij de andere schoolvakanties van 1 week ook zoveel mogelijk.
3 weken zomervakantie, 2 weken kerstvakantie. alle feesdagen sowieso, want hij heeft een kantoorbaan en dan zijn ze gesloten. Verder werkt hij heel veel over en die zet hij dan weer in om eens een middag vrij te kunnen nemen of om onze dochter naar de psz te brengen. Hij gaat zover zijn afspraken het toelaten (ik probeer het dan ook daarnaar te plannen) mee naar de verloskundige. Maar we beseffen ons wel heel goed dat dit wel een luxe is en dat dit alleen kan doordat ie vaak in de avonduren werkt. (hij doet dit pas als onze dochter op bed ligt en max 3 avonden in de week).
Een week in februari voor de wintersport, 4 weken in de zomervakantie, een week tussen kerst en oud&nieuw. Daarnaast regelmatig een paar dagen rondom Hemelvaart of ergens in juni bijvoorbeeld zodat we in NL een paar dagen kunnen kamperen. Soms een maandag vrij voor een lang weekend Landal. Verder heeft om om de week een vrijdag papadag, die hij soms ruilt met de woensdag zodat hij mee gaat naar peuterzwemmen.
3 of 2 weken in de zomer, met de herfstvakantie is hij 3 dagen vrij maar dan niet alle dagen thuis want dan is hij aan het bakken voor een jaarmarkt. Hij is ongeveer 1x 14 dagen woensdags vrij maar dan heeft hij vrijdags nachtdienst. En met de verjaardagen van de kinderen is hij vrij. Met feestdagen gaat het echt niet gebeuren dat hij vrij is, want dan is het druk.
3 weken bouwvak. 2 weken met de kerst en 2 dagen met carnaval. Bedrijf is die dagen gewoon gesloten Ik werk op een reisbureau en krijg die periodes moeilijk vrij. Dus we matchen niet echt haha.
Ik ben altijd bij huis, mijn man is zzp'er, en wanneer hij een klus heeft zo min mogelijk, elk niet gewerkt uur kost geld. Maar als we op vakantie willen, neemt hij wel gewoon vrij, soms 1 week, soms 6 weken. Nu is hij toevallig 11 dagen vrij ivm alle feestdagen, geen eigen keuze, maar ambtelijke opdrachtgever is gesloten. Wel wennen voor hem, zo lang vrij zijn zonder dat hij op vakantie is. Alhoewel hij een aantal jaar geleden regelmatig een paar maanden (onbetaald) vrij had tussen 2 klussen in. Na de bevalling neemt hij wel een week of 2 vrij, zodat de oudste ook aan bod komt. Daarna zal hij wel gewoon doorwerken tot einde contract, op vakantie gaan we volgend jaar zomer niet met een kleintje van 2 maanden, wilden 6 weken door de VS gaan trekken maar dat stellen we maar eventjes uit
Pfoe....afgelopen jaar 3 weken zomer vrij genomen, en hij is deze week van kerst vrij. Verder kan hij weleens een dagje of middagje vrij nemen, hij heeft altijd over maar het is ook altijd te druk om op te nemen De eerste 3 maanden van het jaar kan hij nooit vrij nemen, het resterende jaar of verdeeld....niet de eerste week van de maand, ieder kwartaal een week extra absoluut niet. Als hij ergens in dat restant een dagje opneemt doen ze daar niet moeilijk over, over het algemeen werkt hij ook iedere dag tot een uur of 18 of later.
Hier is ie "vrij" als er geen werk is , hier zelfstandige en bv bij vorst kunnen ze weinig doen, wat montagewerk en bij sneeuw gaan ze sneeuwschuiven bij de NS . Dus hij heeft nu vrij maar kan morgen gebeld worden om te gaan werken bv. In voorjaarsvakantie, zomervakantie kan ie niet echt vrij nemen is gewoon te druk , herfst eigenlijk ook maarja das enige vakantie optie dan evt kerst ook maar dan moet je meteen aardig wat verder vliegen voor wat warmte dus niet echt wen optie...
Hij heeft 3 weken rond Eind Juli en nu met kerst altijd twee weken. Verder komt hij tussendoor wel eens eerder maar huis of neemt een dagje vrij. Straks als onze zoon geboren is neemt hij ook een week vrij en de week van de kraamzorg halve dagen