hoe vaak nog potjes

Discussie in 'Voeding' gestart door mamamadelon, 9 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Mijn zoontje krijgt regelmatig nog eten uit een potje. dit vooral omdat mijn man laat thuis is uit zijn werk en mijn zoontje om half 6 eet.
    in het begin kookte ik alles in een keer en at ik samen met mijn zoontje,maar toch vind ik dat lastig omdat sommige dingen (zoals aardappelpuree etc) niet lekker is als je dat opwarmt.

maar toch voel ik me hier schuldig over. hoe lossen jullie dit op?

2. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

ik kook altijd apart voor de kleine, wij eten ook later. meestal grotere porties in een keer, dan kun je invriezen. of de restjes van de vorige dag bijvoorbeeld voor hem opbakken.
    snelle hap als een pasta doe ik vaak als ik haast heb. je moet dan wel twee keer koken...

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.248
    7.287
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik kook altijd voor Eva, ook als mijn vriend en ik later eten. Haar eten gaat gewoon in een pannetje, kwartiertje koken (sommige dingen iets korter) en klaar. Ze krijgt dan gewoon groente, pasta/rijst/aardappel en wat kip.

4. lisanne1204

lisanne1204 Actief lid

19 jul 2008
    243
    5
    18
    Vrouw
    hey hey
    ik kook altijd 1 x in de 2 weken voor ons meissie
    en dat doe ik dan in de vriezer
    en als wij bijv stampot eten of spaghetti dan eet ze met de pot mee
    wij geven alleen nog maar potje als we weg zijn
    ik kook aard en rijst verschillende groenten en ook verschillende soorten vlees in 1 x
    het is even wat werk maar je bent wel gelijk voor 2 weken klaar

5. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Waarom voel je je schuldig?
    Sommige mensen vinden het onacceptabel om een potje te geven, maar er zit echt geen vergif in hoor.
    Mijn zoontje eet eigenlijk altijd met ons mee, maar als dat om de een of andere reden niet uitkomt, dan krijgt hij een potje.
    Dat vindt hij reuzelekker.

Gemak dient de mens.

6. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Hier is de bedoeling ook dat mijn dochter straks met ons mee eet. En als wij 'een snelle hap' eten, of laat zijn, krijgt ze rustig een potje hoor!

Ik ga echt maar 1x koken, en niet telkens apart voor haar, daar heb ik geen zin in... :oops:

7. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    nee precies ik heb echt geen zin om 2 keer te koken,dan krijg ik het gevoel alsof ik de hele avond in de keuken sta.
    laatst had ik speciaal bietjes en een aardappeltje apart gekookt,en toen luste meneer het niet....grrrr

in het weekend eten we wel samen trouwens.

dat van dat invriezen ga ik wel proberen bedankt voor de tip!

8. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Voel je please niet schuldig...Alyna krijgt redelijk vaak een potje hoor, als we een drukke dag hebben of niet thuis zijn. (of als ik gewoon geen zin heb)

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.248
    7.287
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb Eva's eten in een paar minuten gesneden, dan 15 minuten koken en klaar. Ik heb dus niet echt het idee dat ik de hele avond in de keuken sta dan.
    Maar je kan net zo goed een potje geven, maakt toch ook niet uit? Maar ik snap niet zo goed wat het probleem van apart vers koken is...

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.097
    3.879
    113
    Och, ik zou me niet schuldig voelen. Mijn dochtertje krijgt ook nog zo'n 1 a 2 keer per week een potje. Lekker makkelijk toch, soms komt dat gewoon beter uit en kwalitatief zijn die potjes ook prima.

11. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Mijn dochter eet zelfs elke avond een potje, ik zou niet weten waarom ik me daar schuldig om zou voelen hoor.

Vers eten weigert ze nog steeds, zowel in stukken als geprakt, terwijl ze een potje zo op heeft. Dan is voor mij de keuze makkelijk hoor.

12. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle krijgt hier ook mog zeker 1 keer in de week een potje. Soms doordat ik te laat thuis ben (moet soms tot half 6 werken en ben dan met een beetje geluk om half 7 thuis.. Yay file) en soms omdat wij iets eten wat ik hem niet mee wil laten eten, tenminste niet als hoofdmaaltijd, bijv friet, pizza, wraps ed...

Volgens mij vind Jelle diepin zijn hart de potjes ook lekkerder, hij schept ze met veel te gote happen razendsnel naar binnen... En als hij dan klaar is roept hij heel triomfantelijk: Kaaaar! alsof hij wil zeggen: Dat pak je me niet meer af, mama. :p :)

13. valhalla

valhalla Niet meer actief

Maar als je je schuldig voelt (wat volgens mij nergens voor nodig is, je geeft hem toch ook goed eten met een potje) kan je toch ook gewoon een aardappel schillen en in blokjes snijden, wat broccoli, courgette, wortel of wat ook in een pan gooien, vuurtje eronder, iets voor jezelf gaan doen een kwartiertje later aan je zoontje geven?

Volgens mij duurt dat niet veel langer dan een potje in een bakje doen, in de magnetron zetten en wachten tot het klaar is.

@ Bluesky, wat vertel je dat lief van Jelle, hihi.

14. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    :oops: Dank je, valhalla...

15. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

ik vind het ook niet veel moeite, zoals valhalla zegt, je gooit het in een pan, even koken en klaar... Ik doe dan tussendoor vast wat voorbereidingen voor ons eten bijvoorbeeld, of de afwasmachine uitruimen. of even spelen met mijn zoontje.

en als ik laat thuis ben dan pak ik wat uit de vriezer. op dagen dat ik niet werk of in het weekend dan 'kook' ik die vol. en als ik wel door de week kook meestal twee porties. dus uitendelijk niet veel meer werk dan een potje opwarmen.

mijn zoontje houdt trouwens juist niet zo van potjes, wel onhandig, want als we onderweg zijn gebruik ik ze wel eens. er is nu een merk wat ik ontdekt heb wat ie lust, vrij duur chic merk, biologisch enzo, maar goed, meneer heeft een goede smaak blijkbaar! en het liefst eet ie z'n mama's kookkunsten, dus dat vind ik alleen maar mooi!

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.097
    3.879
    113
    Mijn dochtertje vindt juist die potjes lekker, waarvan ik denk 'bleh, wat een meur', zoals die vis van Olvarit a la carte en een paar maanden geleden was ze verzot op groene sperziebonensmurrie van Bonbebe. Die laatste heeft ze zelfs nog een keer koud opgegeten toen we in de file beland waren rond etenstijd...brrrr, maar ze vond het heerlijk.

17. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Hier 's avonds alleen vers, omdat ik wil dat ze de 'echte' smaak leert kennen van eten, maar potjes zijn toch niet slecht? Alleen anders.

Hihi, mijn zusje Janneke vond de macaroni-potjes van Olvarit altijd erg lekker. Zelfs op haar twaalfde, of misschien zelfs nog ouder, wilde ze nog wel eens zo'n potje! Het doet het altijd goed op verjaardagen dit verhaal!

18. valhalla

valhalla Niet meer actief

Idem met mijn broertje. Die kan je geen groter plezier doen dan met een potje! Gatverdegatver, hahaha.

Mijn ma vertelde pasgeleden dat ze Nutrix (die blauwe pakken met babypap) had gekocht voor Lena. En mijn broertje van 21 was helemaal gelukkig... Kon ie eindelijk pap maken voor als ie naar zijn werk gaat.

Och, het mannetje is er groot en sterk op geworden hoor. Niets mis met potjes :D

19. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    hier ook gewoon potjes (groente en fruit) hoor.
    vind trouwens wel dat er vanaf 12 en 15 mnd maar weinig variatie met groenten is. maar goed, de meeste kindjes eten dan tuurlijk lekker met de pot mee.

20. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    De ene keer geven we een potje en de andere keer uit de vriezer of versgemaakt.

Deel Deze Pagina