Ach stom, heb ik te snel gelezen Dan is t toch prima hoe je het nu gedaan hebt? Mochten ze vragen hebben, dan kunnen ze die maandagochtend direct stellen!
Hier is het heel laagdrempelig, zowel ‘s ochtends als ‘s middags kun je makkelijk even naar de klas lopen of de leraar staat buiten. Voor wat meer ingewikkelde zaken kun je een afspraak maken, vaak diezelfde middag nog, dan heb je wat meer tijd.
Zelden, ook via de app alleen als het echt nodig is. Eind schooljaar is bij zoon epilepsie vastgesteld en toen ben ik mee naar binnen gegaan om uit te leggen hoe de noodmedicatie werkt. Weet eigenlijk niet wat ik anders zou moeten gaan vertellen tegen de juf. Die zijn einde dag ook blij als ze naar huis mogen.
Hier verschilt het. Bij dochter vaker omdat die qua onderwijsbehoefte en gedrag wat meer uitdagingen heeft. Geef vaak even door hoe ze in de ochtend is. Bij zoontje eigenlijk bijna nooit alleen als t echt nodig is.
Bijna nooit Maar gezien de ouders bij ons op school die dit wel doen ben ik een van de weinige Hier word ook aangegeven vooral in de ochtend niet te storen want dat is echt de tijd voor de kinderen die binnen komen en even een praatje met de juf maken Maar er zijn altijd ouders die weer wat te vertellen hebben Als er echt wat is komen de juffen en meesters zelf wel
Wel grappig te lezen dat veel scholen weer naar oude situatie terug zijn gegaan, ouders die hun kinderen de school in brengen. Onze school is sinds corona niet meer terug gegaan naar 100 ouders in de ochtend door de gangen. Kinderen worden op het plein opgehaald en gaan dan met kinderen naar binnen. Einde van de dag brengen leerkrachten ze buiten. Rijen aan de deur zijn er dus sowieso niet meer.
Maar is dat dan binnenlopen ? Wij hebben 3 kinderen met ass, adhd, ... dus bij alle 3 moet ik wel eens op gesprek ofzo. Alleen is dat op een rustige moment en niet vlug voor of na school.
Hier gaan leerkrachten niet om 15u naar huis hoor, die moeten nog even door En als je niets te melden hebt, ga je niets melden natuurlijk - maar als het wel even nodig is, dan is het fijn dat het even kan.
Hier ook wel veranderd hoor. Alleen 1e schooldag mag je in elke klas, inlooptijd is dan ook verruimd. Daarna alleen kleuters 1x per week (dag verschuift per blok). Andere klassen alleen met bijzondere reden. Kinderen gaan zelfstandig naar binnen, 1 juf/medewerker staat bij de deur.
Dat is net hoe je t ziet. Wij brengen de kinderen naar de klas toe en soms duurt t gesprek een minuut en soms 5 minuten. Als we echt wat moeten bespreken dan plannen we dat vaak in omdat we dan aan een kort moment niet voldoende hebben. Na school is dat hetzelfde, juf spreekt ons dan soms ook aan om even te melden hoe t ging of om te zeggen dat onze dochter boos was
Afhankelijk van je kind en situatie. Onze zoon is geen gemiddeld kind en dan heb je vaker gesprekken. Soms parro als het om kleine dingen gaat wat wel goed is voor de juf om te weten. Gaat het om grote dingen dan bel ik of kom langs. Overigens hebben ze elke 8 weken een presentatie dus dan proberen we er ook te zijn.
Nooit eigenlijk, veel via Parro. Zie hier ook geen reden om dit mondeling toe te lichten, dus ik zou ze gewoon een berichtje sturen met wat er gebeurd is en wat de situatie nu is.
Einde van de dag is voor mij toch pas rond 17 uur, als alle kinderen al lang en breed naar huis zijn Ik vind mijn werk super leuk, en ik deal juist veel liever de hele dag met de kinderen dan met sommige ouders die voor ieder wissewasse mijn tijd opeisen
Ik loop echt nooit naar binnen. Een afspraak onder schooltijd geef ik via de app door, en jongste meldt het dan nog even. Als er echt iets bijzonders te melden is maak ik een afspraak, maar dat is nog niet nodig geweest. Nou kom ik sowieso vrijwel nooit meer op school het laatste jaar. Van mij had de corona regel wel mogen blijven, geen ouders meer in de school.
Interessante vraag! En dan voor mezelf juist meer andersom, ik heb de juf echt weinig te melden dus ik loop echt nooit (behalve toen ze net gestart was) mee naar binnen. Dochter gaat blij naar school en komt blij weer terug. Ouder gesprek was ook allemaal goed. Dus ja...ik zie de juf verder niet zo veel. Even zwaaien op het plein soms. Maarrrr ik denk dan juist weer, komt het nou niet over alsof ik niet betrokken ben? Ik wil ook niet die ouder zijn waarvan je nooit iets hoort. Hoewel ik wel af en toe help met activiteiten natuurlijk. Maar ik zie iedere dag moeders met hun kinderen mee lopen om 'even wat door te geven/vragen'. En dan ben ik weer bang dat ik iets gemist heb aangezien ik echt niet weet wat ik aan de juf zou moeten vragen. Ik ga er vanuit dat ik het wel hoor als het niet goed gaat. Maar om op je vraag terug te komen. Als mijn dochter met gips naar school zou gaan na de zomervakantie, zou ik de juf ook even mailen. Daar wordt bij ons super snel op gereageerd en dan heeft een face to face gesprek niet zo veel meerwaarde meer denk ik.
Hier een dochter die niet blij naar school gaat en niet blij uit school komt. Dus dan is de basis heel anders. Heeft niks met betrokkenheid te maken. En hulp bij activiteiten laat dan veel meer die betrokkenheid zien.
Nou nooit eigenlijk. Voor beide kinderen wel veel met leerkrachten gesproken maar dat gaat op afspraak.
Eigenlijk nooit. We hebben ouder gesprekken en daar tussen natuurlijk als ik een keer help of iets breng ofzo maar dat is dan even kort niet om iets te bespreken. Andere zaken gaan via Parro. Over de middelste moesten we wel wat bespreken en toen heb ik een Parro berichtje gestuurd en afspraak gemaakt. En de oudste had ooit eens ineens een onvoldoende op zijn rapport en daar stuurde ik een vraag over maar toen belde zijn juf gelijk haha.