Hoe vaak ontlasting flesvoeding?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Life in Pink, 29 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hallo Mama's,

Ik ben aan het overstappen op fv. Ze krijgt 4 kunstvoedingen per dag en nog 1 bv. Met de bv had ze elke luier wel wat ontlasting. En de eerste dagen van de overstap ook nog wel veel (ben vorige week begonnen met afbouwen) maar nu heeft ze sinds gisteravond al geen poepluier meer gehad. Wel laat ze veel stinkwindjes! Ik ben bang dat ze straks erge krampjes krijgt...kan ik iets voor haar doen om de ontlasting op gang te brengen?

Groet Snoozie

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Op FV is het meestal 1 keer per dag.
    Ik zou het vandaag nog even aankijken, en anders misschien morgen 5-10 cc extra water in de fles.

3. Marscha

Marscha Niet meer actief

Mijn meiske heeft ook minder poep in haar luier. En ik geef nog maar 2 fv per dag ben nog maar net aan het afbouwen.

bijna elke luier een heel klein beetje en vaak 1 overvolle luier. en idd veeeel windjes en ook hele harde.

en veel darmkrampjes :(

4. aukie

aukie Actief lid

6 apr 2008
    343
    0
    0
    maar het verschilt ook heel erg van kind tot kind hoevaak ze een poepluier hebben, dus er is wat mij betreft geen gouden regel.
    Nathan heeft een hele tijd 2 poepluiers gehad per dag, en toen een periode bijna elke keer na een fles bijvoorbeeld.

5. Chantal79

Chantal79 Actief lid

20 aug 2007
    344
    0
    0
    Nick heeft gemiddeld twee poepluiers per dag. Hij krijgt volledige flesvoeding. Nu dan wel met fruit en groente ernaast.

Als ik aan Nick merk dat hij moeite heeft met zijn ontlasting wil de thermometer nog wel eens werken! Dan wordt het echt een feestje op de commode, want hij plast dan ook vaak meteen even!

6. Marscha

Marscha Niet meer actief

haha ja ben blij dat ik een meisje heb! moest laatst op het zoontje van een vriendin passen en vergat mooi zn pielie naar beneden te houden, zn hele kleren, muur en commode onder...!

En natuurlijk had ze de schone kleren vergeten mee te geven...

maja das geen antwoord op dr vraag :oops:

7. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Ze heeft nu al 3 dagen achter elkaar rond 22-23 uur een overvolle poepluier gehad. Dus ik verwacht er ook nog wel 1 vandaag :) Alleen had ik het idee dat ze steeds al aan het persen is, maar er komt maar niets...de thermometer had ik al geprobeerd. Ik zal het idd vandaag even aankijken en anders morgen wat extra water in de voeding doen, kijken of dat helpt.

Maar in ieder geval lees ik dat 1 poepluier niet vreemd is.

Groet Snoozie

8. aukie

aukie Actief lid

6 apr 2008
    343
    0
    0
    Overigens had Nathan dat ook een tijd, rood aanlopen, kreunen, dus ik verwachtte dan een volle luier, maar niets hoor. Hij moest dan ook huilen na een tijdje, dus ik had wel het idee dat het hem dwars zat. De thermometer bood dan inderdaad nogwel eens uitkomst.
    Heb er nooit iets tegen gevonden, is vanzelf overgegaan na een aantal weken.

9. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Baby's die een fles krijgen poepen meestal minder vaak. 1 x per dag is prima hoor, zelfs 1 x per 2 dagen is prima. Maak je je niet druk, het is normaal.

10. joyce30

joyce30 Actief lid

7 aug 2007
    339
    1
    0
    contactverzorgende
    Met bv had in steeds spuitluiers .Nu met de fles 1 of 2 keer p/d een vieze luier .
    Mijn zoontje laat wel veel meer windjes .

11. buts

buts Lid

29 sep 2008
    89
    0
    0
    hier fv, en 3 tot 4 poepluiers! per dag.
    toen wij overgingen van bv naar fv drama, kon niet poepen, tips van huisartsenpost
    thermometer
    warm bad
    buikje masseren met de klok mee
    fietsen met de benen
    tenen naar de neus, dubbelvouwen dus...
    als dit allemaal niet werkt en dan bedoel ik een paar dagen geen poepluier, kind met bolle buik wat enkel huilt, EENMALIG een klein zetpilletje maken van handzeep... stukje zeep lneden tot kogeltje, in de anus en snel resultaat.Let wel op! alles wat je anaal doet, dus ook de thermometer kan schade aanbrengen met hele vervelende gevolgen!
    zeep prikkelt de darmen dus echt noodoplossing hoor!
    succes

12. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Mason had in het begin van de flesvoeding constant poepluiers. vanaf een maand of 2a3 was dit 1 per dag. Nu met 6 maand heeft hij er gemiddeld 2 per dag (eet nu ook potjes erbij)

Deel Deze Pagina