(te) veel poepluiers?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mama83, 3 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama83

mama83 Lid

2 jan 2008
    33
    0
    0
    Hoi,

Ik heb een zoontje van 3 mnd en gebruik kruidvat voeding.
    Omdat we dachten dat ie te hongerig was, liet er maar 2 uur tussen, zijn we op aanraden van cb met nutrilon forte begonnen.
    Dit heb ik een aantal wk gedaan maar nog maar 2.5 uur, krap 3 uur kon ie er maar tussen houden, ook weinig slapen ertussen.
    Omdat hij best veel spuugt dachten we dat dat misschien de oorzaak kon zijn van zo hongerig, dus zijn we begonnen (sinds vorige wk maandag) met kruidvat comfort (tegen spugen).
    Dit werkt echt goed bij 'm maar nou sinds een dag of 4 poept ie elke voeding (soms nog tussendoor ook) en t lijkt net "vla".
    Dit vinden we best vreemd :(

We hebben ook nog een zoontje van 20 mnd en dat was een hele andere baby dus daar hebben we dit soort dingen helemaal niet mee gehad, vandaar ook de onzekerheid.

Iemand ervaring hiermee of advies?

Alvast bedankt!

2. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Persoonlijk denk ik dat hij nog moet wennen aan de voeding en daarom wat meer poept.

3. shalini

shalini Actief lid

21 jul 2007
    289
    0
    0
    ik had het bij mijn zoontje ook.
    hij spuugde heel veel toen zijn we overgegaan op friso comfort het hielp goed,maar hij begon heel de dag door te poepen. wel 5 tot 6 poepluiers per dag. ik werd er helemaal gek van! alles lekte door en ik wou niet eens naar buiten met hem. hij had altijd van de onverwachte momenten dat hij poepte. ook bij de normale voeding met nutriton poepte hij heel de dag door/

Ik ben daarna overgestapt naar friso extra (voor hongerige baby's en hij begon na 2 dagen normaal te poepen en bleef het bij 2 luiers per dag. in de ochtend en in de avond.

veel succes!

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Fae heeft 1 week wat meer gepoept door de comfort voeding (maar nog maar 2 of 3 luiers per dag hoor) . Inmiddels zit ze op 1 poepluier per dag. Het is ook altijd dun. Niet waterig, maar eerder uh.. mosterachtig zeg maar ;) maar dan okerkleurig geloof ik ;) .
    Het is even wennen die voeding, maar het klopt dat de ontlasting er door kan veranderen.
    Overigens hebben ze bij de kruidvat op het pak ook altijd een tel.nr staan he, voor vragen over de voeding. Kan ook nog weleens van pas komen ;)

5. mama83

mama83 Lid

2 jan 2008
    33
    0
    0
    Ben blij dat t "normaal' is bij deze voeding, ben er best van geschrokken!
    Hij heeft t nog geen hele wk dus kijk t ff aan ofdat t verandert..

Bedankt!

Deel Deze Pagina